Животът на концептуалния автомобил е обикновено само един ярък, но кратък момент. Показани под ентусиазираните погледи на публиката и светкавиците на фотоапарати, най-смелите фантазии на дизайнерите и инженерите често напускат сцената завинаги, отстъпвайки място на следващите суперзвезди. В най-добрия случай попадат в музеи.
Често концепциите изобщо не са коли, а кухи макети, неспособни да се движат. И за тях създателите им не съжаляват особено. Други обаче имат по-голям късмет – това са напълно годни за движение превозни средства с пълноценно техническо оборудване (понякога много добро). И такива коли са ценни за хора, които ги купуват за собствените си колекции. За да се грижат за тях и най-важното - да се возят, като бъдат уникални. За такива случаи става въпрос в следващите редове.
Луди концепции, попаднали в частни ръце (ГАЛЕРИЯ):
Може би това гигантско, почти шестметрово купе не може да се нарече красиво в пълния смисъл на думата, но буквално излъчва помпозност и лукс. Не е ли това най-важното за всеки автомобил Maybach? Тази кола никога не е била замислена като сериен автомобил, но не може да се нарече и 100% концепция - Exelero е поръчан от компанията за гуми Fulda за тестване на високоскоростна гума.
Базирана на шасито на серийна лимузина Maybach 57 колата има под капака 5,9-литров V12 двигател с две турбини, развиващ 700 к. с. Това е достатъчно, за да може тежкото чудовище с тегло 2660 кг да набере 100 км/ч за 4,4 секунди и да развие скорост от 351 км/ч - точно с един повече от ограничението на скоростта на гумите Fulda Exelero.