fallback

Какви чистачки да изберем за зимата

Преди застудяването предното стъкло също трябва да бъде внимателно прегледано и при нужда да се смени

При подготовката на автомобила за зимна експлоатация е задължително да се провери състоянието на перата на чистачките и при необходимост те да се сменят с нови. В крайна сметка безопасността на движението зависи, наред с други неща, от добрата видимост пред водача.

За целта преди началото на зимния сезон е препоръчително да бъдат прегледани чистачките и, ако има нужда, те да бъдат заменени. Същото важи и за предното стъкло, което мнозина шофьори подценяват, но то може да ги изненада неприятно през студените месеци.

Започваме с чистачките. На пазара се предлагат три вида - с рамка, без рамка и смесени. Най-евтини са класическите – тези с рамка . Основният им недостатък е замръзването на метални елементи при сняг и снежни бури, поради което чистачките спират да работят ефективно.

В смесените (хибридни) четки металната рамка е скрита под запечатан гумен капак, поради което върху тях почти не се образува скреж. Най-добрият вариант си остават тези без рамка, тъй като те нямат недостатъци, но пък са по-скъпи от останалите. Именно този тип чистачки се препоръчва, тъй като те ефективно почистват предното стъкло при всякакви метеорологични условия.

Когато сменяте четки, най-важното е да изберете не само правилния тип, но и размера. Ако изберете твърде малки, те няма да почистят напълно стъклото, а ако изберете големи, те ще се допират една до друга или рамката на стъклото.

Самото предно стъкло също трябва да бъде внимателно прегледано преди зимния сезон. Той може да бъде увредено от камъни, градушка, клони и други чужди предмети по време на шофиране. Дори и най-малката пукнатина се увеличава с времето, тъй като основното натоварване от околната среда по време на движението на автомобила пада върху стъклото.

Основните щети по предното стъкло включват пукнатини, както и драскотини и различни видове ожулвания, които се получават при неправилна работа на чистачките, за които вече стана дума. А малко шофьори знаят, че предното стъкло трябва да се сменя на период от 8-10 години, тъй като с течение на времето то се износва, напуква или протича.

При покупка на стъкло повечето собственици на автомобили се опитват да спестят пари, като пренебрегват качеството. А това, както показва практиката, е сериозна грешка. Европейските производители, например, произвеждат по-меки стъкло, които обаче са силно устойчиви на драскотини, ожулвания и други дефекти, които се появяват с времето. В същото време, китайските компании залаган на по-твърдо стъкло, което е по-податливо на повреди, но пък е по-евтино.

Производителите използват различно оборудване и компоненти, въпреки че общата технология на производство е идентична. Стъклото е многослойно, с допълнителен защитен филм, чиято основна функция е да задържа стъклото в процеса на разрушаване, така че фрагментите да не се разпръснат. Затова и изборът на стъкло трябва да бъде много внимателен. То трябва да е напълно прозрачно, без белези, драскотини, ожулвания, пукнатини, чипове и видими примеси. Ръбът на стъклото трябва да бъде възможно най-гладък и внимателно обработен.

Трябва също така да се проучат маркировките на стъклото. На висококачествен оригинален продукт в ъгъла трябва да има фирмено лого с основна информация, марка и съответствие с всички стандарти. При необходимост продавачът е длъжен да предостави сертификати за качество и автентичност.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Хахаха стъклото се сменяло на 8-10 г. Хахаха пешо ти в ред ли си? Що не си пиеш хаповете преди да преписваш подобни простотии? И спри да триеш. Смешен си!
  • #4
    Hihihoev ( преди 1 година )
    Избираме нови чистачки, т'ва е положението...видове, мидове.. трябва да са нови - нисък клас се сменят по-често, висок клас малко по-рядко, накрая - едно и също. Купувам чистачки от 14-15лв и ги сменям когато усетя, че не си вършат работата както трябва. Т'ва е положението, както и с гумите е същото, всичко друго е ала-бала и търговски трикове.
  • #3
    АМ ( преди 1 година )
    За пръв път чувам, че челното стъкло трябва да се сменя след 8-10 години. Ако няма пукнатини не виждам защо и не знам някой да го прави.
  • #2
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Абе какви са тези статии...В България сервизи няма ли...
  • #1
    Аз да ви обадя ( преди 1 година )
    Най-важното е да не оставяте чистачките в автоматичен режим. Също така като паркирате вечерта ги спрете, инак сутринта като запалите колата ще тръгнат и според това колко са залепнали може или да прецакате перата или нещо по веригата.
fallback
Последни