fallback

Как се сглобява двигател на ръка за 8 минути

В Индия така се правят агрегати за мотоциклети (ВИДЕО)

Автомобилната индустрия по света се стреми към максимална автоматизация на производството. В допълнение към намаляването на разходите и потенциалните дефекти това се дължи и на значителната сложност на процеса на сглобяване поради големия брой електроника. Но в Индия се прилагат и други методи, поне в завода за мотоциклети Metro Motorcycles, където агрегатите се сглобяват ръчно.

 

 

 

От публикувано в социалните медии видео се вижда как човешкият „робот“ се справя със сглобяването на един двигател само за 8 минути. Разбира се, това е малък агрегат, предназначен за двуколесно превозно средство, но все пак тази практика се различава от световната.

Видеото показва „производствената линия“, която представлява обикновена дълга маса с множество контейнери с компоненти. Тези двигатели се монтират на мотоциклет Metro MR70, който в Индия струва малко под хиляда щатски долара. 70-кубиковият едноцилиндров двигател произвежда мощност 5,63 к. с. Но в страната мотоциклетите са изключително популярно превозно средство.

 

 

В края на септември в Индия беше представен бюджетен електрически автомобил Tata Tiago.ev. Базовото оборудване на модела, който може да измине 250 км с едно зареждане, беше оценено само на $10 370. Автомобилът може да измине 255 км без презареждане. Предлагат се няколко конфигурации и опции с различен капацитет на батерията, започващ от 19,2 киловатчаса.

Това е за базовата версия, наречена XE. Има и варианти с батерия с капацитет 24 киловатчаса, които изминават до 315 км. Тук цената става $ 14 499. Презареждането на батериите за изминаването на 100 км е за половин час. Двигателят е синхронен с постоянен магнит и произвежда 74 к. с. Производителят дава гаранция за мотора от осем години или 160 000 км.

 

fallback
  • #13
    До 12 ( преди 2 години )
    Средната заплата в Индия е 800 в лева от къде го измисли 1050 лв и макар да не изостават в пъти все още има разрика в стандарта. Щом на глава от населението изнасяме в пъти повече значи все пак имаме поне толкова добра индустрия като сметнеш че е достатъчно да имаме 200 пъти по-малко от тях за да сме на тяхното ниво
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Средната нетна заплата в Индия е 1051 лв. Но като там разходите за живот в градовете са средно 38% по ниски от тези в България. Долу горе сме на едно равнище като стандарт. Само че разликата е че те са 1380 милиона население. И имат много развита индустрия която произвежда абсолютно всичко. Има и много тежка индустрия, метали, машиностроене, химическа и текстилна промишленост и др. неща които ние отдавна закрихме.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    8.. Словакия, примерно... там е автоиндустрията на Европа. Финландия.. произвеждат телеком ..Ериксон, Нокия (залязаха малко), Словения (в Любляна няма метро,незнам как ще стигнат София)...
  • #10
    Стига мрънкахте ( преди 2 години )
    Някои трудно осъзнават че София от БГ е 20% от хората а в Индия 20% са към 300 милиона човека които да кажем имат среден стандарт като в нашите Пловдив и Варна но има и 1 милиард които са си доста по-бедни и от нашата провинция колкото и хората с мазохистично и неблагодарно мислете да не искат да повярват че някой може да живее по-зле отколкото в БГ провинцията и че има доста по-бедни даже от бедните в България
  • #9
    Авто техник ( преди 2 години )
    Вижте сега, неотдавна един от големите автопроизводители се оттегли от Индия, тъй като в производствените бази там индийците си сглабят колите както сметнат за добре, а не както трябва според завода производител. Няма динамометрики, няма определени кг усилие при стягане... На кташ тестовете резултатите са били достатъчни за да се разбере, че качеството на работа е много под очакваното.
  • #8
    До 7 ( преди 2 години )
    И как изчисляваш че под 7 милиона държава трябва да гони такава с 1 400 милиона население технологично и научно кажи например какво трябва да стане за да ги стигнем все едно да сравняваш Карнобат със София като мащаб. Освен това ако в Бургас, Перник и Стара Загора е леш представи си какво е извън Делхи и Мумбай
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Зависи на кое казваш настигане. Технологично и научно мислия, че имаме да ги гоним доста. Стандарт на живот, еми има много мизерия и там и в България по малките села не е Вегас. Извън София, Варна, Пловдив е леж. А повярвай ми, в Лиьтенщайн, са мнгод алече да се мерят с България. Сгушени м/у Австрия и Швейцария, само банки - не им дреме ни за АЕЦ, нито че нямат метро :-).
  • #6
    До 4 ( преди 2 години )
    И всъщност Финландия е 5.5 милиона а Словения е 2. Разликата в мащаба и стандарта между нас и Индия е като между Лихтенщайн и нас и все едно там да питат кога ще стигнем българите и да пишат "България уж е бедна пък има АЕЦ и метро в столицата" няма ли да звучи неадекватно точно като първи коментар
  • #5
    До 4 ( преди 2 години )
    Знам че не е до населението но тогава какво съгласен ли си че трябва да настигаме индийците че по тая логика трябва да стигнем и Молдова, Пакистан и Газа. Да се оплакваме че Индия има космическа програма а ние не е все едно в швейцарско малко градче да мрънкат че нямат метро а в София има
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    3-ти, какво се пенявиш? Не е до населението, Словения и Финландия са по 4 мил и са по напред В България работа има но няма квалифицирани да работят, отделно работодателите и не искат да плащат, а и като добавим и манталитета.. че всеки иска да е поне меринджей... много вожд малко индианец - картинката е пълна. Аз работя с индийци и сред тях има много кадърни, но има и много плява (скатавки). А ако им видиш CV-та.. между димпломна работа и томовете на Вазов :-)
fallback
Последни