fallback

Renault 5 Turbo, каквото не сте виждали – 380 коня и крещящ външен вид

Уникалният електрически хечбек е направен за дрифт (ВИДЕО)

Емблематичното Renault 5 става на петдесет години, а версията Turbo – на четиридесет. За да отпразнува тази важна годишнина, Renault разработи невероятния концептуален модел, който представи с поредица от снимки и видео.

Машината се нарича R5 Turbo 3E, като е изцяло електрическа и е предназначена за дрифт с препратки към света на видеоигрите и състезанията. Както свидетелства името, това е почит към най-легендарните спортни версии на Renault 5 - Turbo и Turbo 2, като „тройката“ в случая подсказва именно приемствеността по отношение на предците, а „Е“ предполага електрическо задвижване.

Формите напомнят тези на емблематичното Renault 5, но пропорциите и размерите са напълно различни. Каросерията е изцяло от въглеродни влакна, като е с 25 см по-широка от тази на оригинала. Автомобилът е дълъг малко над 4 метра, широк е 2,02 и висок 1,32 метра.

Отзад има огромно крило, докато отпред бронята е оборудвана с големи въздухозаборници, полезни както за охлаждане, така и за максимално сцепление. Тя е разделена на три части и, както при оригинално Turbo, фаровете за мъгла са квадратни, с LED-технология и всеки се състои от 16 диода. Отпред и отзад други светодиоди с много различни цветове светят и анимират според избрания режим на шофиране, създавайки атмосфера, която напомня света на видеоигрите от 80-те и 90-те години.

Символите и историческите препратки, които се намират в дизайна на R5 TURBO 3E, обаче не трябва да бъдат носталгични, а да действат като мост с елементите, които представляват модерността. Във въздухозаборника на предния капак, например, се намира гнездото за зареждане на батерията, докато вместо предните фарове и огледалата са получени редица опори за екшън камери.

Както външните, така и вътрешните препратки към света на автомобилните състезания и видео игрите са смесени. Седалките са спортни от въглеродни влакна (дело на Sabelt), точно както предпазните колани и бързо освобождаващият се волан. В центъра на централния тунел, тъй като няма скоростна кутия, цялото пространство е заето от жълтия лост на хидравличната ръчна спирачка (задължителна за всяка дрифт кола). Същият цвят е примесен с розово в текстурата на плата, който покрива седалките и таблото и се съчетава добре с корк и алкантара на конзолата и вътрешната част на вратата.

Зад волана уредите, състоящи се от 10 цифрови циферблата, напомнят тези на оригиналното Renault 5 - те работят с графики, вдъхновени от Pixel Art2 и Glitch Art3, и с функции, взети от света на ретрогейминга. Например, за да стартирате колата, трябва да натиснете бутона "free play", докато режимите на шофиране се наричат "Turbo", "Track Invader" и "Donut".

Renault R5 Turbo 3E е специално проектирано да се движи бързо на пистата - той е двуместно и цялата задна част на купето е заета от задвижващата система, състояща се от два електрически мотора, всеки от които действа върху едно колело. Пакетът батерии с капацитет 42 кВт/ч е разположен централно на пода, за да поддържа центъра на тежестта нисък и да гарантира максимална динамична производителност.

Дъното е плоско, като на състезателни автомобили, а цялата механика е монтирана върху тръбна рамка, защитена от предпазен ролбар, одобрен от FIA. Що се отнася до двата двигателя, заедно те гарантират обща мощност от 380 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Максималната скорост е 200 км/ч, а ускорението от 0 до 100 отнема 3,5 секунди в режим "Track". Невероятни цифри за кола, която тежи 1500 кг, от които 520 кг е батерията.

Още снимки на концептуалния хот-хеч - вижте в галерията:

fallback
  • #3
    Анонимните ( преди 2 години )
    Не само се подиграват,те направо се *** .от утре секса ще е само с гумени кукли .по екологичен е
  • #2
    z8 ( преди 2 години )
    Върха е ,пускай сериино за 30 -на евра ще избие рибата.
  • #1
    Неееее ( преди 2 години )
    Не може да почетеш класическа бегачка, като направиш наследника й електрически, тия сами се подиграват със себе си.
fallback
Последни