fallback

Препоръки на автомобилния производител, които е добре да не спазвате

За големите компании е важно колата да не се разваля, докато е в гаранция

Както в случая с домакинските уреди, всички нови автомобили имат ръководство за експлоатация и поддръжка. Според някои експерти, в тези ръководства можете да намерите препоръки, които в някои случаи е по-добре дори да не се следват.

Интервали за смяна на течността на двигателя

Много автомобилни марки препоръчват смяна на маслото в силовия агрегат на всеки 15 000 км. Експерти обаче смятат, че оптималният интервал за подмяна на техническата течност е след изминаването на 10 000 км или веднъж годишно в случай на активна работа на машината. Понякога производителите на автомобили преувеличават и интервалите за смяна на други технически течности и „консумативи“.

Интервали за смяна на течността в скоростната кутия

Колкото и да е странно, но има такива автомобилни производители, които не препоръчват смяна на маслото в скоростната кутия, като тук става сума за автоматик и механика. Според експерти обаче, повечето скоростните кутии не могат да служат вечно. Следователно маслото им трябва да се сменя на всеки 50 000 км.

Загряване на двигатели през зимата

Редица автомобилни производители се грижат повече за околната среда, отколкото за така нареченото финансово благополучие на купувачите на техните автомобили. В резултат на това им се препоръчва да загряват двигателите на автомобилите през зимата директно в движение. По този начин всъщност можете бързо да загреете мотора, както и да спестите време.

Подобни действия обаче ще се отразят негативно на бюджета на шофьора, тъй като при използване на този метод ресурсът на частите на двигателя бързо намалява. Честите загрявания на двигателя в движение доближават неизбежния основен ремонт.

Използване само на оригинални резервни части

Всички производители на автомобили препоръчват използването само на оригинални резервни части. В същото време собствениците на автомобили са длъжни да слагат само такива детайли, докато колата им е в гаранция. В противен случая тя отпада.

След края на гаранционния период няма смисъл да плащате повече за оригинални резервни части. Основното, което трябва да знаете е, че производителите на автомобили не произвеждат части. В резултат на това, когато купуват уж оригинални части, собствениците на автомобили просто плащат повече за опаковка.

В заключение, заслужава да се отбележи, че всички производители се интересуват автомобилът да няма никакви проблеми по време на гаранционния период. В бъдеще тези превозни средства ще бъдат продадени на други собственици и съдбата им вече няма да тревожи автомобилните производители.

fallback
  • #4
    лудогорец9 ( преди 2 години )
    Купих си чисто нова кола края на 2018 год. до сега ходя само в специализирани сервизи и като ми кажат 20 хил км тогава ходя колата ми е на 164 000 км и работи както първият ден като я купих
  • #3
    Коментар ( преди 2 години )
    Знам от немски двг специалист че най добре новият автомобил смяна на първите 2000 и после по спецификация.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Най добре е да си ги спазвате, защото иначе може да имате проблеми, а съветите на псевдо специалистите от тази медия да игнорирате.
  • #1
    Анонимен ( преди 2 години )
    По спецификация на производителя сменям масло на 30х км или две години. До тук за 8 години и 130 х км. не съм имал проблем. Антифриза е сменян два пъти след като смених водна помпа и после агренаж. Масло на скоростите е сменяно два пъти на 60 и 120х. км. Загряване зимата на място не повече от 1 мин после бавно без резки ускорения.
fallback
Последни