fallback

Препоръки на автомобилния производител, които е добре да не спазвате

За големите компании е важно колата да не се разваля, докато е в гаранция

Както в случая с домакинските уреди, всички нови автомобили имат ръководство за експлоатация и поддръжка. Според някои експерти, в тези ръководства можете да намерите препоръки, които в някои случаи е по-добре дори да не се следват.

Интервали за смяна на течността на двигателя

Много автомобилни марки препоръчват смяна на маслото в силовия агрегат на всеки 15 000 км. Експерти обаче смятат, че оптималният интервал за подмяна на техническата течност е след изминаването на 10 000 км или веднъж годишно в случай на активна работа на машината. Понякога производителите на автомобили преувеличават и интервалите за смяна на други технически течности и „консумативи“.

Интервали за смяна на течността в скоростната кутия

Колкото и да е странно, но има такива автомобилни производители, които не препоръчват смяна на маслото в скоростната кутия, като тук става сума за автоматик и механика. Според експерти обаче, повечето скоростните кутии не могат да служат вечно. Следователно маслото им трябва да се сменя на всеки 50 000 км.

Загряване на двигатели през зимата

Редица автомобилни производители се грижат повече за околната среда, отколкото за така нареченото финансово благополучие на купувачите на техните автомобили. В резултат на това им се препоръчва да загряват двигателите на автомобилите през зимата директно в движение. По този начин всъщност можете бързо да загреете мотора, както и да спестите време.

Подобни действия обаче ще се отразят негативно на бюджета на шофьора, тъй като при използване на този метод ресурсът на частите на двигателя бързо намалява. Честите загрявания на двигателя в движение доближават неизбежния основен ремонт.

Използване само на оригинални резервни части

Всички производители на автомобили препоръчват използването само на оригинални резервни части. В същото време собствениците на автомобили са длъжни да слагат само такива детайли, докато колата им е в гаранция. В противен случая тя отпада.

След края на гаранционния период няма смисъл да плащате повече за оригинални резервни части. Основното, което трябва да знаете е, че производителите на автомобили не произвеждат части. В резултат на това, когато купуват уж оригинални части, собствениците на автомобили просто плащат повече за опаковка.

В заключение, заслужава да се отбележи, че всички производители се интересуват автомобилът да няма никакви проблеми по време на гаранционния период. В бъдеще тези превозни средства ще бъдат продадени на други собственици и съдбата им вече няма да тревожи автомобилните производители.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    11-ти. Нещо си в грешка. В изброените от теб магазини не продават Мотул и никога не са продавали. Аз го вземам от Knoll GmbH Autoteile-Handel, както и всички други консумативи и много части. Там се пазарува, ако си фирма и ти правят големи отстъпки. В Щалгрубер или АТУ също можеш да си купиш на добра цена оригинален Мотул, както и от др.марки. За мен обаче Мотула е едно от най-добрите масла. Само тази марка ползвам за колите и моторите си и съм доволен. В БГ е внос от Румъния и не е същото.
  • #13
    Хм ( преди 2 години )
    Специално за маслото-намерете маслото подходящо точно за вашия двигател и го сменяйте на 8-10хил. Км. Ако имате излишни пари- може и на 5 хил., ще се отрази добре на двигателя, но не и на кесията...
  • #12
    Julio ( преди 2 години )
    Към#4 през 2023 си купи друга и пак ходи да храниш оторизираните сервизи че тази ще е като тракаща лейка
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    9, във всеки фирмен сервиз, частите са по скъпи спраямо онлайн или свободния пазар. Всеизвестно е, че производителите печелят повече от поддръжката на колата, отколкото от продажбата и. За маслото - визирах предимно Баухаус, Оби и такива магазини, но ми се струва че съм го виждал (отдавна) и по щандовете на Реал (и подобни) хипермаркети.
  • #10
    Глупости ( преди 2 години )
    Плащало се само за опаковка като се купуват оригинални части. Някакви лелки ли ги превеждат отнякъде тези статии ? Преди ми се налагаше поне веднъж годишно да ремонтирам окачване използвайки неоригинални части. Биалетките си бяха консуматив всяка година. Пътищата в България допринасят разбира се. Сега с оригинални части 40 000 км все още нищо не съм сменял
  • #9
    До 8 ( преди 2 години )
    Точно Брембо са по-евтини. Поне тук в Германия е така. Ако не вярваш можем да сложим един бас. Ако знаеш малко немски провери в сайтовете за авточаст колко струват Брембото за БМВ 3 2017 г. и след това се обади в което искаш представителство на марката и питай, колко струват оригиналните дискове и накладки. Ще се учудиш от голямата разлика в цените. А колкото до Мотул, то го купувам от официалният представител на марката в Германия. Тук в супермаркетите никъде не се продават масла от тази марка.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    7... точно Брембо..няма вариант да са по евтини от оригинални. А Мотул...не бих претендирал толкиова за качество, предвид че се купува от супермаркета, но е факт че е по евтино от Тотал примерно.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Абсолютно правилни съвети, които спазвам. Това с дългите периоди за смяна на масло ви скапва двигателя. Веднъж годишно и на 10 000 км е най-доброто, ако искате колата да ви служи дълго. Резервни части и консумативи от утвърдени производители. Примерно ползвам само масла на Мотул. Накладки и дискове Брембо и т.н. Не стига, че са с отлично качество, но и са по-евтини от оригиналните.
  • #6
    Никола Панайотов ( преди 2 години )
    Много глупости,Смяна на маслото то само си показва след като започне да пада значително значи качествата му са се влошило и е за смяна.Скоростната кутия няма пробни за изтскане и на практика е вечно над 500х.Загряването на студен двигател за не повече от 1мин докато оборотите се нормализират и веднага тръгнете защото мотора загрява пъти по бързо при движение товар особенно важно за бензиновите мотори защото там има конденз и износването е голямо.Рез части ами ако ви препоръчват части от Бош а не
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    5w30 или 5w40 за старите кошници на 10000км е оптимално,за по-новите масло по предписание на производителя.
fallback
Последни