IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-луксозната Mazda: тестваме новата CX-60

С този модел японците правят първата си сериозна крачка към премиум сегмента

Някога Mazda дойде в Европа като производител на относително малки, относително евтини и доста надеждни автомобили. Само че Европа вече не иска малки и евтини автомобили. И затова Mazda сменя изцяло концепцията. Сега целта на японците е в близките няколко години да се превърнат в най-големия неевропейски производител в премиум сегмента. А това е първата голяма стъпка в тази посока.
   
    
 
     
        
"Това" е новата Mazda CX-60. С дължина от почти 4.80 метра, тя е най-голямата Mazda, продавана някога на европейския пазар. С цели 23 сантиметра е по-дълга от досегашния флагман CX-5. И освен това е с 12 сантиметра над Audi Q5, с около 10 над BMW X3, и с 8 над Mercedes GLC.
    
    
Mazda CX-60 тест драйв
    
     
Неслучайно споменаваме тези имена от висшата лига на европейските кросоувъри - Mazda иска да се мери именно с тях. Затова и CX-60 идва с изцяло нова архитектура, с надлъжно разположени двигатели и концепция с водещо задно, а не предно предаване. Но това не се отнася до дебютния плъг-ин хибрид, който е със задвижване на четирите колела.
   
    
Mazda CX-60 тест драйв
    
     
Новата CX-60 е най-необикновеният модел на Mazda, и то в повече от едно отношение. Колкото и да не ви се вярва от външния вид, това е най-мощната серийна кола, правена някога от японците. Освен това е най-тежката. И освен това е най-луксозната. Ясно доказателство накъде отива компанията в близките години.
  
   
Mazda CX-60 тест драйв
     
       
Като начало в България ще се предлага само хибридната версия с 327 конски сили максимална мощност. Тя се постига с комбинацията от 2.5-литров бензинов двигател и електромотор, съчетани с 8-степенен автоматик с мокри многодискови съединители. Литиево-йонната батерия е почти 18 киловатчаса и според японците стига за 63 километра пробег само на ток.
   
    
Mazda CX-60 тест драйв
   
      
Благодарение на допълнителния съединител между двигателя и електромотора колата запазва двойното предаване дори и когато основният бензинов агрегат е изключен. При редовно зареждана батерия разходът на теория е около литър и половина на 100 километра. Батерията може да се зареди на 11-киловатова станция за два часа и малко, или, ако нямате достъп до такава, от самия бензинов двигател.
    
     
Mazda CX-60 тест драйв
   
     
Комбинацията от "най-мощен" и "най-тежък" вероятно вече ви е подсказала, че тук няма претенции за спортно поведение. В хибридния си вариант СX-60 никак не е бавна - ускорението 0-100 км/ч отнема доста под шест секунди, което е много добре в този сегмент. Но усещането не е за спортна кола. Усещането не е за динамика. Основният акцент тук е удобството.
    
     
Mazda CX-60 тест драйв
    
      
8-степенният автоматик е настроен да сменя предавките сравнително мудно, освен ако не го превключите в спортен режим. А и звукът на четирицилиндровия мотор е далеч от онова, на което бяха способни роторните Мазди в миналото. Впрочем догодина CX-60 ще получи още два двигателя за европейския пазар. Единият ще е трилитров бензинов редови шестак. Другият ще е дизел - японците още не се срамуват от тази дума и ще предложат две версии на 3.3-литровия си агрегат, съответно с 200 или 254 коня.
    
    
Mazda CX-60 тест драйв
    
      
Mazda напредна много и в областта на дизайна напоследък, и този автомобил е поредното доказателство. PR-отделът на компанията неуморно ни говори за "ма" - японската концепция за красотата на празното пространство. Но и без такива витиевати фрази вътрешността на CX-60 е минималистична, изчистена и приятна.
    
      
Mazda CX-60 тест драйв
Батерията на плъг-ин хибрида може да отдава енергия и към външни консуматори - достатъчно, за да ви приготви чай например
  
     
Колата, която караме, е в относително ниско ниво на оборудване, но дори и в него материалите са първокласни и добре напаснати. В по-високите нива ще откриете благородно кленово дърво, фина кожа напа и текстил, вдъхновен от традиционното японско кимоно. Това определено е дизайн, срещу който нямаме никакви възражения.
    
    
Mazda CX-60 тест драйв
    
        
И освен това е дизайн, направен с упорито придържане към здравия разум. Няма никакъв черен пиано лак, който да ви заслепява. Няма никакви огромни сензорни екрани, в които да ровите по половин час в менюта и подменюта, за да успеете да си намалите климатика, да кажем. За всяко нещо си има удобен бутон. Мултимедията има достатъчно голям екран, но не толкова, че да впечатли китайските клиенти. Като цяло това е приятно място за седене.
   
    
Mazda CX-60 тест драйв
    
      
12-инчовият екран на мултимедията е четлив и удобен за ползване, и върви в комплект с безжично свързване на Android Auto и Apple CarPlay. Всички актуални системи за безопасност са налице. Head-up дисплеят е голям и може да ви показва указания от навигацията в добавка към скоростта. Седалките са удобни, мястото отпред е изобилно, мястото отзад е достатъчно, освен ако не сте над метър и деветдесет и не си поръчате кола със стъклен покрив. Багажникът е 570 литра. Изобщо откъм семейната страна на уравнението тук има всичко необходимо.
    
     
Mazda CX-60 тест драйв
    
      
Единственият деликатен въпрос се отнася до семейния бюджет. Амбицията на Mazda да влезе в клуба на премиум производителите ясно личи и от цената. Базовата хибридна CX-60 започва от почти 99,000 лева с ДДС - смайващо число на фона на досегашните предложения на японците за Европа. Но ако го сравните с новите конкуренти на Mazda, всъщност може да мине и за изгодно. Базово Audi Q5 с конвенционален двигател е с 13 хиляди лева по-скъпо. За BMW X3 с плъг-ин хибридно задвижване ще ви трябват поне 15 хилядарки повече. Въпросът е само дали Mazda е готова за такива сравнения. Ако новата CX-60 не ви дава категоричен отговор на това, тя поне е стопроцентово доказателство, че японците са на прав път.
   
   
Още снимки от теста на Mazda CX-60 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 
  

 

0 от 500
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 1 месец )
    Като цяло колата е страхотна и подходяща за 3-4 членно семейство. Тук в Германия например трябва да се чака 8-10 месеца за нова - изглежда сякаш новия модел се приема добре от клиентите.
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 1 месец )
    Хибридната система и скоростната кутия работят като цяло добре заедно. Колата набира бързо, въпреки голямата си тежест, и електронно лимитирината максимална скорост от 200 км/ч се достига много бързо. Изпреварванията също няма да са никакъв проблем - стига шофьора да предвижда факта, че при рязко подаване на газ, на скоростната кутия и трябват 1-2 секунди да се "сети" какво иска да направи.Шумоизолацията при магистрални скорости е ок - при 140 км/ч се чува леко свистене от страничните огледала ...
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гошо ( преди 1 месец )
    Подлакътника е огромен и предните седалки са сравнително удобни, въпреки че като на CX 5 са една идея по-малки отколкото трябва да бъдат. Инфотейнмънта и дигитално табло са доста по-различни от другите модели на Мазда. Интеграцията на Apple CarPlay например работи вече безжично. Като цяло интериора на колата е страхотен и се доближава много до премиум модели на други марки.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гошо ( преди 1 месец )
    Успях да покарам такава в най-високото ниво на оборудване с бялата кожа и дървените апликации. В сравнение с моята Мазда CX5 от 2018-та година качеството на интериора е доста подобрено. Въпреки, че колата е пораснала доста на дължина, това не си личи особено от интериора. Мястото за пътниците на задната седалка например не се е променило особено. Багажника е една идея по-голям, но най-голямата разлика е в разстоянието между пътника и шофьора.
  • #19
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Райдерс ( преди 1 месец )
    Не ми допадна и на мен тази Мазда на изложението, като се има предвид колко харесвам 3, а и карам стара такава. Нещо ми избягаха с дизайна тук, а и 100 бона... бих карал тесла 500к.с за тези пари или за 50х Киа.
  • #18
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дано да не е толкова евтино направена както до сега всички от серията ЦХ.
  • #17
    15 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    Все пак това не е конКурент на Порше и RS. Най-мощния Тигуан със същия 320 коня двигател от Голф е от 115 хил лв а в града ще харчи двойно на Маздата
  • #16
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Мазна ... ( преди 1 месец )
    най-"мощната" колкото един голф!
  • #15
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Неразбиращ от коли ( преди 1 месец )
    Вече една година съм със втора Мазда ЦХ5 2.5 бензин. Единственият проблем е, че...... нямам проблеми
  • #14
    6 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Mazda Tribute. 2002г., 2000 см2. 467.000 км. Състояние, пушка! Цена: 6500 лв.! Тотал ремонт: 6000лв. Общо: 12500 лв. Като си докарате електрокарите на тези километри и цена, ми пишете! Бррръъъмм и през чукарите, дупките, снега и по магистралата със 140 км.ч. без проблем! Полирайте си паркетниците и им плащайте застраховките! Бррръъъмм и чао!