Toyota възобнови производството на своя електрически SUV bZ4x три месеца след като моделът беше свален от конвейера заради потенциално фатален дефект в окачването.
Както Toyota, така и Subaru, чиято модел Solterra е близнак на bZ4X и споделя същата платформа e-TNGA и ходова част, бяха принудени да спрат производството през юни и да изтеглят хиляди коли след съобщения, че колелата могат да паднат, докато колата е в движение. През лятото Toyota обяви сервизна акция, като посочи, че резки маневри, включително остри завои и внезапно спиране, могат да доведат до разхлабване на болтовете на главината, държащи колелата на място.
Около 2700 бройки от bZ4X и 2600 от Solterra бяха изтеглени в световен мащаб, за да се коригира проблема. От Toyota дори предложиха на своите клиенти, които вече са си закупили електрическия SUV, да изкупят обратно техните коли. Сега от компанията са категорични, че проблемът с колелата е разрешен успешно и производството на bZX4 отново може да започне.
За съжаление, това не е краят на трудностите за модела. Според Automotive News Europe, Toyota също е идентифицирала и отстранила потенциален проблем с въздушни възглавници, които са били неправилно инсталирани във фабриката.
Освен това, bZ4X ще трябва да се справи и с още едно сериозно предизвикателство, тъй като, докато беше спрян от производство, в САЩ беше приет нов закон за данъчните кредити за електромобили. Те ще се дават само на автомобили, произведени в Северна Америка. Моделът на Toyota обаче се сглобява в Япония, като цената му в Щатите стартира от 42 000 долара.