Самото поставяне в едно изречение на спортна кола и три цилиндъра със сигурност предизвиква неприязън, недоверие и скептична усмивка сред много потребители. В края на краищата, ако 2,0-литровите турбомотори с 4 цилиндъра получиха прякор „кутия сок“, то какво трябва да се каже за тези с 3 цилиндъра. Този списък обаче може да промени мнението на скептиците и да събуди у тях уважение към малките, но мощни двигатели, които се използват както в градски модели, така и в хиперколи. Ето най-забележителните примери.
Спортни коли с 3 цилиндъра (ГАЛЕРИЯ):
Четириместният хиперавтомобил Кристиян фон Кьонгисег и неговия екип от инженери-маниаци слага край на дискусиите, че „трите цилиндъра са някак несериозни“. Както и да го погледнете, невероятно е! Монокок от въглеродни влакна, шаси със завиваща задна ос, векторизиране на тягата, огромни врати тип „гилотина“ и отвори без B-колони.
Най-уникалната характеристика на шведското чудовище е хибридно пълнене с уникален 2,0-литров TFG двигател (Tiny Friendly Giant, „малък приятелски гигант“) с два турбокомпресора и без ... разпределителни валове. Вентилите се управляват от индивидуални електропневматични устройства, което прави работата на газоразпределителния механизъм много гъвкава. По-специално, устройството може да работи според цикъла на Милър и Аткинсън.