fallback

Какви коли ще караме след 10 години?

В България най-вероятно отново предимно стари, но по света ситуацията се променя с бързи темпове

Автомобилната индустрия в световен мащаб се развива бурно, въвеждат се непрекъснато нови и нови технологии. След 10 години автомобилите ще бъдат различни и най-вече електрически. Или поне така се очаква. Очаква се също така да бъдат по-удобни и по-безопасни, благодарение на високоинтелигентните системи. Шофирането на превозни средства ще се промени главно поради широкото приемане на системи за автономно управление.

 

 

Написаното до тук обаче сякаш важи повече за други държави, но не и за България. Замисляте ли се какви коли ще вървят по пътищата у нас след 10 години?

Първият и сякаш най-логичен отговор е: Предимно стари и все още с бензинови и дизелови двигатели, ако следваме логиката на автомобилния пазар у нас от последните десетилетия и покупателната способност на българина. А именно – да „дошофираме“ колите на западняците.

Само че и там, на Запад, ситуацията се променя и то бързо. Основната тема в момента е предотвратяването на неконтролираното затопляне на Земята. Смята се, че 14% от общия глобален обем на вредни компоненти се дължи на емисиите на въглероден диоксид от конвенционалните превозните средства. До 2050 г. се планира тези коли да бъдат намалени наполовина, до 2100 г. - пет пъти.

 

 

Въвеждането на нови технологии ще даде възможност за увеличаване на общия пробег на автомобилите и по-интензивното им използване. Автопилотът ще позволява на хора с увреждания и пенсионери да управляват автомобили. Общият брой на безпилотните автомобили ще се увеличи значително. Особен интерес към тях имат таксиметровите служби. Заедно с това споделянето на автомобили ще се задълбочи и разшири, ще се активизира използването на автономни автомобили от жителите на градовете.

Колите под наем ще станат още по-разпространени благодарение на Интернет. Почти всички автомобили ще бъдат свързани помежду си, както и с хората, които ги използват. Ще бъде възможно да се свържете с различни мултимедийни услуги директно по време на пътуването. Така ще бъде възможно да се избегнат всякакви проблеми по пътя, включително образуването на задръствания.

Автопилотът ще премахне необходимостта от вземане на решения от човека, тъй като тази работа ще бъде възложена на изкуствения интелект. Проучване сред жители на различни страни показа, че 50-60% от хората все още имат страх от автомобил с напълно автономна система за управление. И този въпрос остава актуален.

 

 

Тези прогнози изглеждат като фантастика за българската действителност. Поне засега. И както у нас се внасят предимно стари автомобили от западните държави, най-вероятно така ще бъде и близкото бъдеще. Поне до изчерпването на бензиновите и дизеловите коли, защото след това ще се налага да се вкарват електрически. Просто този път на развитие на автомобилната индустрия в настоящия момент има само една посока. А какво ще стане след 10 години, след 50 или 100? Едва ли някой сега може да прогнозира със сигурност?

 

 

fallback
  • #7
    Пропов ( преди 1 година )
    q много си прав. Има обаче един генерален проблем. Каквато и да е нова кола сега, след 10 години ще е мъртва. Тези трупове ще се вкарват в БГ и ще се преправят с възможно най евтини компоненти. От там разходите за потдръжка ще станат огромни, ще се теглят кредити. Умните ще вземат кредит предварително и ще купят нещо по здраво от запад. То ест БГ ще стане още по задлъжняла, включително вътрешно. Аз лично ще карам стар бензинов звяр, скъпо гориво - евтина потдръжка, свобода и кеф.
  • #6
    Умният ( преди 1 година )
    Новите автомобили, които сега се продават в Европа имат много по-малък ресурс,не повече от десет години нормална употреба.
  • #5
    q ( преди 1 година )
    Във всяко лошо нещо има и по нещо хубаво. Разчистиха се камарите натрупан скрап по автосалоните, което е добре. Намалява драстично вноса на употребявани коли. Цените на употребяваните коли се увеличиха, това е стимул за продължително използване и поддръжка. След 10 години тук ше започнат да идват основно плъг-ин хибриди - поради по ниската си цена и защото електромобилите втора ръка ще са силно търсени. Поради промени на пазара в Европа стари мерцедеси и беемве-та ще са много рядко срещани.
  • #4
    SPARK ( преди 1 година )
    Нама да има "личен автомобил" а "споделен автомобил" или по точно под наем за определен срок, като SPARK. Автомобила ще се превърне в услуга.
  • #3
    Blackthorn ( преди 1 година )
    С магарешка, конска и биволска тяга!
  • #2
    Sveto ( преди 1 година )
    Ще карат тези с пари другите тройките който имат защото няма да имат пари за други производството на автомобили ще намалява всяка година от тук нататък
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези коли които се купуват от Германците и Италианците сега, ще караме и ние след 10 години.
fallback
Последни