В близките дни BMW ще представи супрекросоувъра си XM и фейслифта на Z4, а в средата на октомври ще видим и ново M2. По-рано тази година спортното подразделение на баварците разкри M4 CSL и M3 Touring. Ако прибавим обновената 3-Series и X7 LCI, както и премиерата на новата 7-Series с нейната изцяло електрическа версия i7, а също така и новите X1/iX, ще видим, че тази година е доста натоварена за BMW.
Най-доброто обаче предстои, тъй като дебютът на 3.0 CSL също е много близо, съобщава BMW Blog, като публикува информация за автомобила, който трябва да представлява акцентът върху тържества по случай на 50-годишнината на спортното подразделение на марката.
Много от феновете на BMW се надяваха, че компанията ще ги зарадва с M1 – суперкола със средно разположение на двигателя. Вместо това спортното подразделение ще представи преработено M4 CSL (Competition Sport Lightweight), което ще получи името 3.0 CSL. То ще се отличава не само с доработките си, но и с космическата си цена – 750 000 евро.
Най-скъпото ново BMW в историята ще се предлага само със задно задвижване - като M4 CSL, като една от основните разлики между двете спортни купета ще бъде наличието на ръчна скоростна кутия. Твърди се дори, че ултра-ексклузивният и скъп автомобил ще се продава само с 6-степенна механична трансмисия.
Очаква се инженерите да увеличат мощността на двигателя S58 до около 560 к.с., като по този начин ще изпреварят 3,0-литровия редови шестцилиндров двигател с двойно турбо на M4 CSL с 10 к.с. и M4 Competition с 50 к.с. Освен че предлага повече мощност, съвременният еквивалент на 3.0 CSL (E9) ще намали теглото си, като ще тежи 1550 кг. Това означава, че то ще е по-леко със 75 кг в сравнение със M4 CSL, който на свой ред тежи със 100 кг по-малко от M4 Competition Coupe.
С повече мощност и по-малко тегло, купето ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди, което ще го направи с две десети от секундата по-бързо от M4 CSL. Това може да не звучи твърде впечатляващо, но нека се имаме предвид, че се сравняват кола с ръчна скоростна кутия с такава, оборудвана с ултра-бърз автоматик.
Според информациите, BMW ще произведе само 50 автомобила, като 30 бройки от тях ще останат в Европа, а 8 са предвидени за Азия. Не е ясно къде ще отидат другите 12, но САЩ няма да получат нито едно. Производството на колата стартира през ноември, а първите коли ще бъдат доставени в началото на следващата година.