На 12 октомври BMW официално ще представи новото M2 с кодово име G87, което ще бъде и последният сериен модел на спортното подразделение на марката, оборудван с „чист“ бензинов двигател (ще има и M3 CSL, но то ще излезе в ограничен тираж).
Вече е известно, че високопроизводителното купе ще получи двигателя S58 от по-големия си брат - M4. Инженерите на BMW M ще намалят мощността на 3,0-литровия туин-турбо мотор с 6 цилиндъра от 480 на 450 к.с., но, за радост на най-крайните фенове на марката, M2 ще получи и специална версия, при която липсващите коне ще бъдат върнати.
По информация на Autocar, BMW M ще предложи версия CS или CSL, която по мощност няма да отстъпва на базово M4. С други думи – по-мощното малко купе със задно задвижване ще разчита на 480 к.с., което ще го превърна в един от най-екстремните автомобили на баварската марка.
Излишно е да се казва, че M2 CS ще мине на „диета“ в сравнение със стандартния вариант, но все още не е паднала последната въпросителна – дали този автомобил ще получи система за задвижване на четирите колела xDrive.
Известно е обаче, че новото M2, което ще дебютира след по-малко от месец, ще се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия, докато CS/CSL ще бъде само с автоматик. Това ще бъде 8-степенна трансмисия с преобразувател на въртящия момент вместо 7-степенната с двоен съединител, използвана при предишното поколение.
Други подробности, известни за G87, включват M-адаптивното окачване като стандарт, заедно със същата широчина на предната и задната следа като M4. Новото M2 също така ще наследи джантите и гумите, както и спирачките от по-големия си брат. При пускането на пазара BMW не възнамерява да продава колата с опционални керамични спирачки, но ще има много екстри като покрив от въглеродни влакна и M Performance части.