fallback

Европа остана последният „рай за комбитата“

Бъдещето на сегмента крие все повече въпросителни

Комбитата са стари колкото автомобилната индустрия. Първоначално това са били работни превозни средства за превоз на товари. С течение на годините обаче те се превърнаха в идеалното решение за мобилност за семейства, които искат комфорта на седан, но с повече товарно пространство.

Първоначално тези модели спечели пазарен дял в Северна Америка, а след това и в Европа, но днес техният брой е намалял съществено. Съдбата на този тип автомобили започна да се променя с излизането на минивановете, като това важи основно за Северна Америка. Изключение прави единствено Стария континент, където комбитата все още се срещат сравнително често.

Статистиката показва, че близо 2/3 от комбитата се продават в Европа Въпреки че обемът на продажбите им е намалял с 20% през 2021 г. спрямо предходната година, търсенето им в Европа е най-високото в света. На Стария континент се падат 64% от глобалните продажби, с малко над един милион единици от общо 1,6 милиона в световен мащаб. В Европа те отбелязват и най-големия си пазарен дял от общите продажби, като за миналата година той е 8,3%.

Най-продаваните комбита на 2021 година:

Този резултат е доста добър предвид силната конкуренция от SUV-моделите. В останалия свят през миналата година са продадени 574 000 комбита, като увеличението е с 4%. В същото време продажбите в САЩ и Канада възлизат на 183 000 единици - спад с 4%. Третият по големина пазар са Русия и бившите съветски републики със 140 000 единици, което е ръст също о 4%. Следват Япония и Южна Корея, докато на пето място е Китай със 107 000 продажби, което е ръст от цели 34%.

Въпреки че търсенето се е увеличило от 2020 г. насам, комбитата не са привлекателен продукт за повечето потребители в тези региони. Затова този сегмент малко или много е обречен, като проблем за това са не само увеличаващите броя си SUV-модели, но и начинът на възприемане на тези автомобили.

В Латинска Америка, например, те почти не се сещат, тъй като хората ги свързват с катафалки или коли на погребални фирми. За местните хора това не са готини за каране коли. В същото време обаче в Италия, например, хората смятат точно обратното. Там потребителите почти не се интересуват от седани, но считат комбито за истински семеен автомобил, което освен това е спортен и полезен.

Същото важи и за Германия, както и за Швеция и Норвегия, където смятат комбито за идеалното превозно средство за сурови зимни условия. Моделите на Volvo и някои на Saab са два добри примера за популярни комбита. В САЩ обаче положението им се промени драматично след пристигането на минивановете. Последните са по-големи, по-просторни и имат по-висока позиция на водача - също като SUV. Затова и потребителите зад океана могат да избират от по-малко от десет опции.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    2-ри, пообъркал си се малко. Явно никога не си се качвал на С5 или 508 комби, че да говориш за "немски" комфорт. За елегантност, е въпрос на вкус, бързи.. стига да инвестираш под капака, но бързите са скъпи. За пътно поведение, пак зависи от конфигурацията. Но си пропуснал 1 нещо, което им е неуспоримо - прекалено са скъпи, за това което предлагат (не говорим за АМГ, РС, М сериите), а примерно А4, С-класа, 3-ка спрямо конкутрените им.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Както махнем Аутбака, който от 3 поколения е SUV, а не комби, и Королата, която не е кола, немците доминират. Те определено правят най-добрите комбита, откакто шведите затънаха. Елегантни, комфортни, бързи и с приятно пътно поведение.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Е в Америка е нормално да се не се търсят. Те там си карат камионите. За какво им е "баничарка". В Европа модата с СУВ е абсурдна, не че има повече място, не че им трябват, само където седят на високо.. но и това ще премине.
fallback
Последни