Комбитата са стари колкото автомобилната индустрия. Първоначално това са били работни превозни средства за превоз на товари. С течение на годините обаче те се превърнаха в идеалното решение за мобилност за семейства, които искат комфорта на седан, но с повече товарно пространство.
Първоначално тези модели спечели пазарен дял в Северна Америка, а след това и в Европа, но днес техният брой е намалял съществено. Съдбата на този тип автомобили започна да се променя с излизането на минивановете, като това важи основно за Северна Америка. Изключение прави единствено Стария континент, където комбитата все още се срещат сравнително често.
Статистиката показва, че близо 2/3 от комбитата се продават в Европа Въпреки че обемът на продажбите им е намалял с 20% през 2021 г. спрямо предходната година, търсенето им в Европа е най-високото в света. На Стария континент се падат 64% от глобалните продажби, с малко над един милион единици от общо 1,6 милиона в световен мащаб. В Европа те отбелязват и най-големия си пазарен дял от общите продажби, като за миналата година той е 8,3%.
Най-продаваните комбита на 2021 година:
Този резултат е доста добър предвид силната конкуренция от SUV-моделите. В останалия свят през миналата година са продадени 574 000 комбита, като увеличението е с 4%. В същото време продажбите в САЩ и Канада възлизат на 183 000 единици - спад с 4%. Третият по големина пазар са Русия и бившите съветски републики със 140 000 единици, което е ръст също о 4%. Следват Япония и Южна Корея, докато на пето място е Китай със 107 000 продажби, което е ръст от цели 34%.
Въпреки че търсенето се е увеличило от 2020 г. насам, комбитата не са привлекателен продукт за повечето потребители в тези региони. Затова този сегмент малко или много е обречен, като проблем за това са не само увеличаващите броя си SUV-модели, но и начинът на възприемане на тези автомобили.
В Латинска Америка, например, те почти не се сещат, тъй като хората ги свързват с катафалки или коли на погребални фирми. За местните хора това не са готини за каране коли. В същото време обаче в Италия, например, хората смятат точно обратното. Там потребителите почти не се интересуват от седани, но считат комбито за истински семеен автомобил, което освен това е спортен и полезен.
Същото важи и за Германия, както и за Швеция и Норвегия, където смятат комбито за идеалното превозно средство за сурови зимни условия. Моделите на Volvo и някои на Saab са два добри примера за популярни комбита. В САЩ обаче положението им се промени драматично след пристигането на минивановете. Последните са по-големи, по-просторни и имат по-висока позиция на водача - също като SUV. Затова и потребителите зад океана могат да избират от по-малко от десет опции.