fallback

Какви рискове крие покупката на кола на 1 година и с минимален пробег?

Самата продажба на такъв автомобил повдига някои въпроси, които не бива да се пренебрегват

Автомобил на една година се счита за добра придобивка, тъй като е с малък пробег, добро състояние и най-вече е на изгодна цена в сравнение с чисто това кола. Освен това, купувайки такова превозно средство, човек може да се опита да реализира печалба, като го препродаде. Дали обаче всичко е толкова позитивно, колкото изглежда?

Първият въпрос, който трябва да бъде зададен е – защо собственикът иска да се избави от кола, която доскоро го е устройвала? Разбира се, човекът може да не е доволен от нещо в автомобила или пък да е забогатял за една година и да иска превозно средство от по-висок клас. Такива случаи обаче са рядкост и по-скоро причините за препродажба са други.

Най-вероятната е, че автомобилът е катастрофирал сериозни и е ремонтиран, като бъдещото му използване крие рискове. За някои собственици управлението на кола, с която са претърпели сериозен инцидент, е трудно от психологическа гледна точка и те искат да се разделят с тази машина. Това обаче не би трябвало да вълнува купувача, защото придобиването на повреден при катастрофа автомобил крие огромен риск.

Също така, напълно възможно е продаваният автомобил да е бил използван като такси или като фирмена кола, и съответно да е навъртял огромен пробег. В тези случаи той е бил подложен на огромни натоварвания, които са отнели значителна част от ресурса му. И неговата покупка просто не си заслужава.

Не е изключено също така автомобилът да е използван за застрахователна измама. Някои коли се купуват като нови, застраховат се, а след това умишлено с тях се катастрофира, за да се измъкнат пари или от застрахователя, или от другия участник в инцидента. Понякога и от двете места. След няколко такива „случки“ колата се вкарва в сервиз, където се ремонтира до някакво състояние, което да прикрие щетите от катастрофите и след това се продава. Не е нужно да казваме, че никой няма нужда от подобен автомобил, дори той да е на година и да има минимален пробег.

Възможно е също така, изложената за продажба кола да принадлежи на банка или на друга финансова институция, от които собственикът е взел кредит. Самият той може да си е извадил дубликат на талона, с който да продава автомобила. И след като го направи, да се окаже, че купувачът вече дължи вноски по чужд кредит.

Затова при покупката на такава кола трябва да се поискат всички документи, в това число и тези за гаранцията на превозното средство. Липсата на някои от тях с оправданието, че е загубен, е знак за нещо нередно. Проверката на собствеността е задължителна, както и тази на техническото състояние на автомобила. Защото, както се казва – няма безплатен обяд и самата комбинация нова и евтина кола в безупречно състояние трябва да постави купувача нащрек.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Никакви рискове колата си е в гаранция
  • #5
    Propov ( преди 2 години )
    Ако я купуваш в Африка тая кола може и доста да се опариш. Най вероятно е бракувана от белите държави поради катастрофа или нещо подобно. Но в Европа лесно може (а и трябва)да се провери по VIN номер. При производителя най добре.
  • #4
    Гост ( преди 2 години )
    По *** статия няма. С минимален пробег кола на 1 година е в гаранция и няма какво да притеснява бъдещия собственик. Гаранцията на колата е в електронен вариант и изобщо не ти трябват никакви книжки и тем подобни.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    2007г. продадох кола на 1г. и на 6000 км. Нито едно от изброените не беше в сила. Нека не слагаме всички под общ знаменател. Изобщо статията си е класика, почва с минимален пробег, до фирмена кола или такси с огромен пробег.........
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    "...покупката на кола на 1 година и с минимален пробег?..." но също така "...е бил използван като такси или като фирмена кола, и съответно да е навъртял огромен пробег...". Последно с минимален или огромен пробег?
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    В голямата си част тези коли са фирмени. Имам познати в Германия които сменят колите всяка година.
fallback
Последни