fallback

Какви рискове крие покупката на кола на 1 година и с минимален пробег?

Самата продажба на такъв автомобил повдига някои въпроси, които не бива да се пренебрегват

Автомобил на една година се счита за добра придобивка, тъй като е с малък пробег, добро състояние и най-вече е на изгодна цена в сравнение с чисто това кола. Освен това, купувайки такова превозно средство, човек може да се опита да реализира печалба, като го препродаде. Дали обаче всичко е толкова позитивно, колкото изглежда?

Първият въпрос, който трябва да бъде зададен е – защо собственикът иска да се избави от кола, която доскоро го е устройвала? Разбира се, човекът може да не е доволен от нещо в автомобила или пък да е забогатял за една година и да иска превозно средство от по-висок клас. Такива случаи обаче са рядкост и по-скоро причините за препродажба са други.

Най-вероятната е, че автомобилът е катастрофирал сериозни и е ремонтиран, като бъдещото му използване крие рискове. За някои собственици управлението на кола, с която са претърпели сериозен инцидент, е трудно от психологическа гледна точка и те искат да се разделят с тази машина. Това обаче не би трябвало да вълнува купувача, защото придобиването на повреден при катастрофа автомобил крие огромен риск.

Също така, напълно възможно е продаваният автомобил да е бил използван като такси или като фирмена кола, и съответно да е навъртял огромен пробег. В тези случаи той е бил подложен на огромни натоварвания, които са отнели значителна част от ресурса му. И неговата покупка просто не си заслужава.

Не е изключено също така автомобилът да е използван за застрахователна измама. Някои коли се купуват като нови, застраховат се, а след това умишлено с тях се катастрофира, за да се измъкнат пари или от застрахователя, или от другия участник в инцидента. Понякога и от двете места. След няколко такива „случки“ колата се вкарва в сервиз, където се ремонтира до някакво състояние, което да прикрие щетите от катастрофите и след това се продава. Не е нужно да казваме, че никой няма нужда от подобен автомобил, дори той да е на година и да има минимален пробег.

Възможно е също така, изложената за продажба кола да принадлежи на банка или на друга финансова институция, от които собственикът е взел кредит. Самият той може да си е извадил дубликат на талона, с който да продава автомобила. И след като го направи, да се окаже, че купувачът вече дължи вноски по чужд кредит.

Затова при покупката на такава кола трябва да се поискат всички документи, в това число и тези за гаранцията на превозното средство. Липсата на някои от тях с оправданието, че е загубен, е знак за нещо нередно. Проверката на собствеността е задължителна, както и тази на техническото състояние на автомобила. Защото, както се казва – няма безплатен обяд и самата комбинация нова и евтина кола в безупречно състояние трябва да постави купувача нащрек.

fallback
  • #16
    Хаха ( преди 2 години )
    Това е абсолютно нерелевантно към нашата реалност. Докато го четях направо хлъцвах. Хора, вие сте в Европейския съюз, а не в Руский мир. Кола на 1 година е в гаранция, каквото и да се е случвало с нея производителя/дилъра ще си поемат отговорността за поведението й до края на гаранционния срок. Ако колата е катастрофирала до степен да е неоправяема, никой дилър няма да поеме отговорност за гаранцията й. Пълни глупости се приписват от руски сайтове.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    В бедната Русия от където идва тази статия е така, даже си имат цял ютуб канал със хора пострадали от подобни измами в които се разглежда отделно всеки един случай, който не иска да пострада си наема съответно фирма която проверява всичко там и така.
  • #14
    Koko ( преди 2 години )
    Статията е превод от руски, там е така, но в западния свят е различно и стига с тези руски глупости, в 21 век сме.
  • #13
    Цецко ( преди 2 години )
    Драскача май има предвид за ударени коли ,пооправени и след това се дават на новия собственик без да се уточни, че тая кола е плувала някъде или е правила двойно задно салто преди да му я връчат.
  • #12
    Муахаха ( преди 2 години )
    Хипотези възможни 1990г!!! Петре, влез в 21 век вече!
  • #11
    Бай Пешо ( преди 2 години )
    Тука фъргат на боб. Може би, ама едва ли е възможно да има вероятност!?
  • #10
    Г.Д. ( преди 2 години )
    А бе вие луди ли сте,никакви проблеми. Аз си закупих кола на 15 месеца и от автокъщата си ми казват както за нова: 160 Хил км или 10 години. Да не говорим, че в цивилизацията както е при мен няма как да ме излъжат че няма удар,а тя да има,това е изключено. Всичко си е реално,години,км,сервизна книжка,гаранция и т.н. По-глупава статия не бях чел.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    То заради това никой не купува у нас коли на 1 год., защото както разбираме, рискът е много голям. Изчакваме колите да станат на 10-15 год. и тогава купуваме, като минимизираме риска. Поредната нищо не казваща меко казано глупава статия, която е в ролята на талаш и само запълва място.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    "Това обаче не би трябвало да вълнува купувача, защото придобиването на повреден при катастрофа автомобил крие огромен риск" .... Прави сте, в България купувачите не се вълнуват от такива дреболии - нали и джамбазите хляб трябва да ядат и деца да гледат
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Големи простотии! Кола на 1 г. си е с всички документи, сервизни книжки и история. Какви измами, какви глупости си фантазирате. Още повече, че колата все още се изплаща и вие поемате вноските нататък. Големия талон е в банката до последната вноска. Навъртените км. дори и да са много ще са отбелязани.
fallback
Последни