IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Honda не вярват в сегашните батерии за електромобили

Само твърдотелна технологии ще изравни цените с конвенционалните модели

Популярността на електрическите автомобили продължава да расте, като разходите за покупка постепенно започват да се изравняват с тези на превозните средства с вътрешно горене. Това важи най-вече за Европа, където в някои случаи електрическите автомобили дори са значително по-евтини от техните алтернативи с вътрешно горене.


Honda Prologue


Porsche Taycan в Норвегия, например, струва приблизително половината от Panamera. Във Франция BMW i4 M50 е с 35% по-евтино от по-малко мощните M3 или M4. Това обаче са изключения, тъй като електромобилите все още са много по-скъпи от еквивалентните бензинови автомобили. В Германия Volkswagen ID.3 струва най-малко 38 000, докато добре оборудван Golf се предлага с 8000 по-малко.

Има още редица подобни примери, като според някои шефове в автомобилната индустрия, разликата ще се запази, докато електромобилите са оборудвани с литиево-йонни батерии. На това мнение е вицепрезидентът на Honda USA – Дейв Гарднър, който в интервю за The Drive заяви: „Сегашната литиево-йонна технология не може да бъде дългосрочно решение. Факторът, който ще направи разликата, са твърдотелните батерии“.

Според Гарднър, именно новият тип батерии ще позволят на електромобилите от начално ниво да бъдат „около цената на хубаво превозно средство с вътрешно горене. Шефът в Honda обаче признава, че твърдотелните акумулатори са още далеч и няма да бъдат използвани в новия кросоувър на марката - Prologue.

Въпреки това, Honda се е ангажирала с разработването на твърдотелни батерии и наскоро обяви инвестиция от 310 млн долара в тази област. Японската компания обаче все още изостава сериозна в електрификацията, като нейният градски модел на ток – Е, така и не се превърна в хит на продажбите. Малката кола има впечатляващ дизайн и технологии, но с пробег от 200 км и цена над 30 000 евро не успява да привлече клиенти.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    Първо се разберете за какво спорите. При батериите покупната цена не е най-важното нещо. Много ясно, че като са направили автомобил за 30 000 евро с 200 км пробег с едно зареждане и 1000 цикъла живот на батерията за зареждане от 0 до 80%, този автомобил има живот 160 хил. км. и трябва да бъде изхвърлен.От друга страна, новите батерии 4680 на tesla имат живот 10 000 цикъла, а пробегът не е 160 км, а 400 км. Тоест живота е около 4 милиона километра при цена 60 000 евро. Кое е по-евтино?
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Литиево-йонните батерии не са безмислена технология а твърдите батерии сами по себе си пак са литиево-йонни както и клетките с 46мм диаметър които носят същото като твърдите - основно значително по-ниска цена и други подобрения и явно си струват щом и БМВ избраха такива за от 2025г нататък
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До #3 ( преди 1 година )
    От #1 . Ти сам си спориш със себе си. Къде видя да съм писал, че се надявам да са далеко хубавите и смислени батерии, каквито и да са те?! Кой ти каза, че не харесвам електромобили ?Мислиш, че се кефя да дишам пушеци ли?Вие не разбрахте ли, че има не антиелектрици, а анти-безмислени технологии, които се налагат спешно и не са решението. И да, с нетърпение очаквам по-качествен начин за съхранение на енергията. 4680 защо изобщо ги спомена, те пък каква революция носят?!
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И каква е връзката?
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Honda е най големия производител на двигатели с вътрешно горене за всякакви цели. Автомобилите са само една малка част от бизнеса на тази корпорация.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой бръсне *** за слива? Та те се примолиха на GM да им даде платформа, защото дори не бяха започнали да разработват такава. А GM са далеч от лидер в електрификацията...
  • #4
    13 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    3-ти, на мене ми писна от такива като тебе, които само да ми обясняват как ел. коли са спасението. Направо сте като сектанти. Каквито и факти да ви се извадят, заврели сте си главите там дето слънце не огрява и мелите едни и същи неща. Който иска да си взима ел.кола и да и се радва. ДВГ не е перфектен, никой не твърди такова нещо, но на този етап е незаменим. И не ми тръгвай с мантрата колко карам колата (градско)..
  • #3
    9 rate up comment 10 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Не ви ли омръзна от тези простотии и колко дял трябва да вземат за да станат масови по вашите изчисления на батериен пишман експерт защото в Китай и Европа тази година се очакват 15-20% дял. Твърдите батерии и клетките с 46 мм диаметър никак не са далечни както би се искало на Хонда и експерти като теб и още тази година ще има модели с такива съответно NIO ET7 и Тесла У
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност Хонда Е почва от 40 хил евро в Германия и е дълга 3.90м с 200км пробег от 36 квтч батерия с 135 коня мощност а за същите пари има Купра Борн с 400 км от 62 квтч с 230 коня
  • #1
    16 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Все повече хора ще се изказват в тази посока. Сегашните батерии не могат да бъдат решение, с което BEV да станат масови.