fallback

Новият Ford Mustang получи най-мощния V8 в историята

Седмото поколение на модела има и електронна спирачка за дрифт

Шестото поколение Ford Mustang, което излезе на поточната линия през лятото на 2014 г., държеше титлата на най-продаваната спортна кола в света седем поредни години. То обаче започна да губи позиции на ключовия американски пазар още през 2016 г. и затова отдавна се нуждаеше от мащабна модернизация.

След дълга тийзър-кампания, производителят най-после показа седмата генерация на легендарния модел, като премиерата се състоя на възроденото автомобилно изложение в Детройт. Пред публиката бяха показани и двете версии – купе и кабриолет, които са сериозно преработени, но си остават на 100% разпознаваеми.

От Ford посочват, че са работили върху одобряването на аеродинамичните характеристики и са оптимизирали линията на покрива, така че водачът, който иска да кара по пистата с каска, да не трябва да я сваля при качване и слизане. Както и преди, топ-версията GT се различава от базовия вариант по своя бодикит и по-големите вентилационни отвори. Кабриолетът, който дебютира едновременно с купето, запазва платнения покрив.

На купувачите ще бъде предложен избор от 11 цвята на каросерията, включително два нови - Vapor Blue и Yellow Splash. Дизайнът на колелата също е променен – в началното ниво те са 17-цолови, а за Mustang GT - 19-цолови или по избор 20-цолови джанти. Цветът на спирачните апарати може да бъде черен, червен и син. Фабричната програма за персонализиране на екстериора е разширена с нов пакет Mustang Design Series.

Интериорът на модела се е променил много по-драстично, като производителят твърди, че е вдъхновен от пилотските кабини на изтребители. В седмото си поколение Mustang получава интерфейс за водача под формата на два комбинирани извити дисплея. Персонализираното 12,4-инчово табло работи с технологията 3D Unreal Engine, използвана в днешните видеоигри. Има и 13,2-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система Sync 4, която сега отговаря, наред с други неща, за управлението на климатика и радиото.

Също така, седмият Mustang получава нов волан в състезателен стил, безжично зареждане за смартфон, акустична система B&O, собствен набор от системи за сигурност Ford Co-Pilot360, включително адаптивен круиз-контрол с функция „stop & go“, асистент за поддържане на лентата и други подобни .

Гамата от двигатели, както се очакваше, не се е променила фундаментално, като 2,3-литровият EcoBoost с турбо и 4 цилиндъра, и 5,0-литровият Coyote V8 са модернизирани. От компанията посочват, че атмосферният V8 мотор на новия Mustang GT е най-мощният, поставян някога на този модел, но не уточняват неговите характеристики.

Двигателите са комбинирани с 6-степенна механична скоростна кутия и с усъвършенстван 10-степенен автомат. Моделът получава и първата в своя клас електронна ръчна спирачка за дрифт, като от Ford уверяват, че с нея дори начинаещ шофьор бързо ще се научи да влиза в контролирано занасяне .

На разположение на купувачите е и фокусиран върху пистата пакет Performance, който включва предни опора Tower, диференциал с ограниченоприплъзване Torsen, адаптивно окачване MagneRide, по-големи спирачни дискове, по-широки задни колела, седалки Recaro и активна изпускателна система.

Още снимки на новото поколение на Ford Mustang - вижте в галерията:

В САЩ новият Ford Mustang ще бъде пуснат в продажба следващото лято като модел от 2024 година. Както и досега, семейството ще се произвежда в завода във Флат Рок (Мичиган).

fallback
  • #2
    Опулен ( преди 2 години )
    При тия мегаяки масълкари не знам кой би ви купил немска талига
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Две страници обяснения за джанти и цветове, за да ни кажете, че не знаете колко мощен е най-мощният V8.
fallback
Последни