fallback

Новият Ford Mustang получи най-мощния V8 в историята

Седмото поколение на модела има и електронна спирачка за дрифт

Шестото поколение Ford Mustang, което излезе на поточната линия през лятото на 2014 г., държеше титлата на най-продаваната спортна кола в света седем поредни години. То обаче започна да губи позиции на ключовия американски пазар още през 2016 г. и затова отдавна се нуждаеше от мащабна модернизация.

След дълга тийзър-кампания, производителят най-после показа седмата генерация на легендарния модел, като премиерата се състоя на възроденото автомобилно изложение в Детройт. Пред публиката бяха показани и двете версии – купе и кабриолет, които са сериозно преработени, но си остават на 100% разпознаваеми.

От Ford посочват, че са работили върху одобряването на аеродинамичните характеристики и са оптимизирали линията на покрива, така че водачът, който иска да кара по пистата с каска, да не трябва да я сваля при качване и слизане. Както и преди, топ-версията GT се различава от базовия вариант по своя бодикит и по-големите вентилационни отвори. Кабриолетът, който дебютира едновременно с купето, запазва платнения покрив.

На купувачите ще бъде предложен избор от 11 цвята на каросерията, включително два нови - Vapor Blue и Yellow Splash. Дизайнът на колелата също е променен – в началното ниво те са 17-цолови, а за Mustang GT - 19-цолови или по избор 20-цолови джанти. Цветът на спирачните апарати може да бъде черен, червен и син. Фабричната програма за персонализиране на екстериора е разширена с нов пакет Mustang Design Series.

Интериорът на модела се е променил много по-драстично, като производителят твърди, че е вдъхновен от пилотските кабини на изтребители. В седмото си поколение Mustang получава интерфейс за водача под формата на два комбинирани извити дисплея. Персонализираното 12,4-инчово табло работи с технологията 3D Unreal Engine, използвана в днешните видеоигри. Има и 13,2-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система Sync 4, която сега отговаря, наред с други неща, за управлението на климатика и радиото.

Също така, седмият Mustang получава нов волан в състезателен стил, безжично зареждане за смартфон, акустична система B&O, собствен набор от системи за сигурност Ford Co-Pilot360, включително адаптивен круиз-контрол с функция „stop & go“, асистент за поддържане на лентата и други подобни .

Гамата от двигатели, както се очакваше, не се е променила фундаментално, като 2,3-литровият EcoBoost с турбо и 4 цилиндъра, и 5,0-литровият Coyote V8 са модернизирани. От компанията посочват, че атмосферният V8 мотор на новия Mustang GT е най-мощният, поставян някога на този модел, но не уточняват неговите характеристики.

Двигателите са комбинирани с 6-степенна механична скоростна кутия и с усъвършенстван 10-степенен автомат. Моделът получава и първата в своя клас електронна ръчна спирачка за дрифт, като от Ford уверяват, че с нея дори начинаещ шофьор бързо ще се научи да влиза в контролирано занасяне .

На разположение на купувачите е и фокусиран върху пистата пакет Performance, който включва предни опора Tower, диференциал с ограниченоприплъзване Torsen, адаптивно окачване MagneRide, по-големи спирачни дискове, по-широки задни колела, седалки Recaro и активна изпускателна система.

Още снимки на новото поколение на Ford Mustang - вижте в галерията:

В САЩ новият Ford Mustang ще бъде пуснат в продажба следващото лято като модел от 2024 година. Както и досега, семейството ще се произвежда в завода във Флат Рок (Мичиган).

fallback
  • #12
    Marinovator ( преди 1 година )
    Интересни коментари, не мога да не се включа:)В САЩ хората с много пари (интелигентни или не), си купуват европейски премиуми, защото са по-скъпи и екзотични, сиреч грандомания. Това в никаккъв случай не е критерий коя марка е по-надеждна, качествена или нещо подобно. В Европа например (в частност Германия), е обратното - който има много пари притежава поне няколко премиум американски звяра. Не е нужно да си живял в САЩ/Канада за да го проумееш, но може би експертите по-долу имат повече инфо ...
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    10 степенен автомат тия минаха Мерцедес аххах
  • #10
    До долния ( преди 2 години )
    Спри, че се омотаваш все повече. Аз също съм живял в Америка, обаче в Канада. 7 казва пълната истина. Поне гледай малко телевизия и ще влезеш в час. Примерно виж някое официално събитие като оскарите, или грами, с какви коли идват хората. 10% са американски и то рапърчета разни. Всички бизнесмени, банкери, разни брокери и тем подобни карат немски премиуми. Това са коли които се смятат за топ, на всякъде по света. Това е факт, независимо дали ви харесва, или ги мразите заради комплекси.
  • #9
    До 7 ( преди 2 години )
    А така продължавай с простотиите особено в предвид малките продажби на англичаните в САЩ. Рапърите и сутеньорите не са милиони всички марки ги купуват всякакви хора твоето е като предразсъдъците за каращите БМВ а Лексус кои ги карат телефонните измамници и латино певците ли
  • #8
    До опуления ( преди 2 години )
    Това хамериканско магаре дори едно БМВ М3 (даже без да е Competition) ще го направи разногледо - на драг, писта и каквото си поискаш!
  • #7
    До 5 ( преди 2 години )
    Кадилаци карат *** и сутеньорите. Разни псевдо рапъри също. Интелигентните бизнесмени карат немско, ягуар и рейндж. От 12 години живея в САЩ и със сигурност имам наблюдения.
  • #6
    Здрасти ( преди 2 години )
    Квото и да е за Америка така, че има всичко за всички и без пари(предвид Европата ако дойде на двойна цена и окастрен) на мене ми харесва като визия леко подострен малко отпред със старата форма донякъде, лично (нямам възможност да го притежавам) с тая цена на горивата в Европа просто, ще си купя тротинетка Като оная/оня И ФИУ ФИУ
  • #5
    До 3 ( преди 2 години )
    И двамата пишете мега глупости. Къде го измисли пък това с английските марки? Тесла, Кадилак и Лексус да не би да са много евтини или пък англо-немски марки. В премиум сегмента долу-горе немски и не-немски там са 50 на 50 разбира се ако не броим пикапите които не са леки коли но също имат премиум варианти и марка за такива - GMC
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    По всяка вероятност електрическия Додж ще го отвее и като динамика и като продажби особено ако изкуствения му звук е достатъчно добър и разликата в цената не е прекалена
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Мега яките масъл кари, дори и в Америка се карат главно от младежи и хора, които не могат да си позволят нещо истински добро. Ако си излизал извън твоето село щеше да знаеш, че в САЩ всички с парични възможности карат само немски и английски марки.
fallback
Последни