Защо определени превозни средства печелят сърцата на толкова много потребителите, че те казват, че обичат колите си, докато други превозни средства - много от тях сами по себе си хубави машини, си остават обикновен, ежедневен транспорт? Това трудно може да се обясни, но фирмата за анализи J.D. Power разработи специална форма, чиято цел е да открие кои превозни средства имат най-желаните характеристики сред купувачите на нови автомобили.
Оценките се базират на потребителски оценки на превозни средства от моделна година 2022 през първите 90 дни на притежание. Автомобилите са оценявани по 37 критерия, вариращи от усещането за комфорт, което изпитват, когато се настанят на шофьорската седалка, до въодушевлението, което доставят, когато натиснат педала на газта. Резултатът се измерва по скала от 1000 точки, като целта е да бъдат определени най-обичаните нови автомобили на 2022 г.
Като цяло проучването отчита спад на резултатите от 2014 т. насам, като се отбелязва, че възприятията на собствениците са са променили и вече на първо място за тях е разходът на гориво. Това не засяга отрицателно електромобилите, но пък при тях се отчитат проблемите, свързани с пробега и времето за зареждане.
За четвърта поредна година при премиум-марките лидер е Porsche, която получава 888 точки. На второ място е Genesis с 886 т., а в топ 5 влизат още Cadillac, Mercedes-Benz и BMW, чийто SUV - X6, получава най-високи оценки от всички модели в списъка.
При масовите производители начело е Dodge, който изпреварва RAM. Следват GMC, Chevrolet и Kia. За първи път в класация участва и Tesla, чийто резултат е 887, но американската марка не предоставя информация за собствениците на нейни модели в определени щати и затова не участва в разпределението на наградите.
Най-обичаните автомобили за 2022 г. по класове (ГАЛЕРИЯ):
Nissan Versa беше най-евтината кола в Америка, но това се промени с представянето на изцяло новата Versa през 2020 г. Тя все още е с начална цена 15 000 долара, но предлага много по-богато оборудване и съответно печели повече симпатии.