fallback

Volkswagen се отказва от още два седана

Arteon ще последва съдбата на Passat, бъдещето на Jetta също е под въпрос

Вече е известно, че седанът Volkswagen Passat няма да получи наследник, като неговото място в гамата на германския производител ще бъде заето от електрическия VW ID. Aero. Според информация на Automotive News, същата съдба ще има и друг модел с 4 врати на производителя от Волфсбург – Arteon (на снимката), чието производство ще бъде спряно през 2024 г.

По-рано тази година Volkswagen показа концепцията ID. Aero, чиято серийна версия ще бъде позиционирана като премиум-седан със средни размери. Компанията не разкри напълно техническите характеристики, но част от тях са известни – батерия с капацитет 77 кВт/ч, която трябва да осигури пробег с едно зареждане от 620 км.

Електрификацията явно ще се отрази най-вече на седаните на германската компанията, като се очаква и Jetta, която се предлага в Северна Америка, също да бъде пенсионирана. Засега информациите от Volkswagen за бъдещето на този модел са доста оскъдни, като последният официален коментар беше, че „Jetta трябва да бъде преработена през 2024 г., но като се имат предвид слабите продажби на седаните, сегашният модел може да бъде леко освежен“.

Това показва, че бъдещето на модела е под сериозна въпросителна. През 2012 г. Volkswagen е продал 182 262 бройки от Jetta само в САЩ, но оттогава резултатите на модела вървят надолу. През 2021 г. те са 55 113 единици, а за първите 6 месеца на 2022 г. - едва 23 791 бройки.

В същото време компанията не крие намеренията си да развие електрическата си гама, която продължава да се разраства. Следващите две попълнения в нея ще бъдат споменатият вече ID. Aero (на втората снимка), който ще бъде последван от кросоувър с три реда седалки. Неговото излизане на пазара е планирано за 2025 година.

fallback
  • #6
    Мистър Уейн ( преди 2 години )
    Не знам защо го изряза. Исках да кажа, че цената при тези условия е между 120 и 140 хиляди. :)
  • #5
    Мистър Уейн ( преди 2 години )
    Тройката е леко тясна отзад, да не говорим, че на тия коли, ако не са с мощните двигатели и много-много екстри, не си заслужава да им плащаш емблемата. При тези условия, цената
  • #4
    VAYK ( преди 2 години )
    Е не е баш така! Тройката на БМВ все още им е най продаваната кола пък е седан! Има бъдеще както за седаните така и за комбитата!
  • #3
    Лудория ( преди 2 години )
    Няма да умрат гладни, поне не и в България.
  • #2
    Мистър Уейн ( преди 2 години )
    Ако не искаш SUV, останаха Корса за 40 бона или А6-ца за 180.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Майсторите ще умрат гладни
fallback
Последни