fallback

Volkswagen се отказва от още два седана

Arteon ще последва съдбата на Passat, бъдещето на Jetta също е под въпрос

Вече е известно, че седанът Volkswagen Passat няма да получи наследник, като неговото място в гамата на германския производител ще бъде заето от електрическия VW ID. Aero. Според информация на Automotive News, същата съдба ще има и друг модел с 4 врати на производителя от Волфсбург – Arteon (на снимката), чието производство ще бъде спряно през 2024 г.

По-рано тази година Volkswagen показа концепцията ID. Aero, чиято серийна версия ще бъде позиционирана като премиум-седан със средни размери. Компанията не разкри напълно техническите характеристики, но част от тях са известни – батерия с капацитет 77 кВт/ч, която трябва да осигури пробег с едно зареждане от 620 км.

Електрификацията явно ще се отрази най-вече на седаните на германската компанията, като се очаква и Jetta, която се предлага в Северна Америка, също да бъде пенсионирана. Засега информациите от Volkswagen за бъдещето на този модел са доста оскъдни, като последният официален коментар беше, че „Jetta трябва да бъде преработена през 2024 г., но като се имат предвид слабите продажби на седаните, сегашният модел може да бъде леко освежен“.

Това показва, че бъдещето на модела е под сериозна въпросителна. През 2012 г. Volkswagen е продал 182 262 бройки от Jetta само в САЩ, но оттогава резултатите на модела вървят надолу. През 2021 г. те са 55 113 единици, а за първите 6 месеца на 2022 г. - едва 23 791 бройки.

В същото време компанията не крие намеренията си да развие електрическата си гама, която продължава да се разраства. Следващите две попълнения в нея ще бъдат споменатият вече ID. Aero (на втората снимка), който ще бъде последван от кросоувър с три реда седалки. Неговото излизане на пазара е планирано за 2025 година.

fallback
  • #16
    Джи Джи ( преди 2 години )
    Мисля си, че няма недостиг на чипове и че колите се произвеждат, а просто изчакват инфлацията да се кротне. Значителни фирми. Предпазват ги.Може и някой друг чип да е вкаран в някой глупав модел ел. автомобил. Но какво е чипа на фона на цяла производствена линия?Нямам против ел. двигателите, дори ги приветствам.В следствие на категоричната позиция на законотворците много умове се втурнаха да подобряват батериите. Дано излезе нещо!
  • #15
    10ти ( преди 2 години )
    Моята бивша колица , сапунерка(демек Голф 2) , как се движеше със 170 , залепнала на пътя и подминаваше такива кофтори , дето са много по - сигурни уж. Кола на 30+ години , която тежи 900 кила ! Та колегата под мен ти го е казал правилно !
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако покараш няколко месеца Toyota Land Cruiser 200 и Mercedes G класа така по надълго из страната по различни терени и пътни условия да има всичко от магистрали до черни пътища и ще разбереш за какво говоря. После няма да искаш да се качиш на обикновена кола. Дори и луксозните немски седани почват ти се струват като някакви схлупени каруци.
  • #13
    Мистър Уейн ( преди 2 години )
    До 10 Разбирам да говорим за Фиат 500, но не виждам как един Артеон с багажник по-голям от Q5 се класифицира като малка кола. По мое мнение размерът също така не определя колко рафинирана е една кола, а европейските са значително по-добре в това отношение от американските. Да не говорим, че пазарът там предпочита по-голяма кола за възможно по-малко пари, така че не е мерило. Поло GTI също така няма никакъв проблем със скорост от 220 км/ч за разлика от доста от повдигнатите сапунерки.
  • #12
    Лудория ( преди 2 години )
    Не съм убеден в това, че по-големите SUV, са по-сигурни. По-сигурни са в това да се обърнат или килнат при катастрофа. Само прегледай като лаик снимките от катастрофи с по-високи автомобили и виж колко от тях са килната на една страна или обърнати. След това погледни и с леки коли. Ще се изненадаш от видяното. Роднина има 5 годишен СУВ - хубав и е приятни екстри, но минава с 20 през лошите пътища заради окачването, побира колкото моята кола багаж. Но е удобна за влизане и слизане! Градска кола!
  • #11
    Силата на тъпизма ( преди 2 години )
    Батерия с капацатеть 77квтч ще осигури пробег от над 600км га цъфбат налъмите
  • #10
    До 9 ( преди 2 години )
    Големите и тежки автомобили са по приятни за каране. Малките коли създават неприятни усещания. Шумове, лоша возия, теснотия, усещане за несигурност и нестабилност особено при по висока скорост извънградско. По тежките и по високи коли са по безопасни. Това са фактите. Пазара в САЩ ясно показва кое се търси най много когато хората имат повече пари и свобода. В Европа е малко по по средата и поради политически и икономически причини тука се карат по скапани коли.
  • #9
    Мистър Уейн ( преди 2 години )
    До 7 Не се излагай, по-приятни за каране? Как по-точно два тона автобус е по-приятен за каране от една лека кола? По-добра и мека возия? Окачването е по-твърдо, за да не не се накланя в завоя. Повече пространство за багаж? Глупости - елементарно сравнение показва, че багажниците на SUV-четата не са по-големи от на едно комби, да не кажа, че понякога предлагат по-малко. Също съм сигурен, че джиповете за 200 хиляди редовно минават по черни пътища и собственикът не го е грижа за боята. :)
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбира се и по-скъпи с по-голям марж на печалбата за дадена бройка, едно да спечелят от малък градски СУВ за 3к друго е 3-4 пъти повече от същото ама 2-3 пъти по-скъпо понеже било електрически.
  • #7
    Правилно решение ( преди 2 години )
    Повдигнатите автомобили SUV с 4х4 са по практични, с повече пространство и за пътниците и за багажа, по удобни за дълъг път, по приятни за каране, с по добра видимост, по добра и мека возия, по безопасни, по здрави особено в окачването и разбира се по проходими по черни пътища и през зимата. Затова се наложиха като най търсени. Хората търсят универсален я автомобил който да може всичко. Седаните и комбитата са отживелица. Сега най много се търсят SUV и малки градски коли.
fallback
Последни