Германският производител Audi работи върху ново R8, при което бензиновият V10 двигател ще бъде заменен от електрическа задвижваща система. По информация на британското издание Autocar, новата суперкола ще излезе през 2025 г., като ще бъде изградена на платформа на Porsche.
Вариантите за това са два - архитектурата SSP Sport на Porsche Taycan и на следващото поколение на Audi E-Tron GT, или напълно нова платформа, на която ще бъде изградено и електрическото Porsche 718. Предстои обаче да се разбере кой от двата ще бъде избран от инженерите от Инголщад.
Идеята на Audi за електрическо R8 не е нова. През 2015 г. компанията представи R8 e-tron, което се оказа сериозен провал. От суперколата на ток бяха произведени по-малко от 100 бройки, като основната причина беше високата им цена – 1 милион евро. След провала компанията обяви, че не планира да произвежда нова електрическа версия на R8, докато технологията за батерии не стане достъпна.
Очевидно този момент е настъпил и в Audi са решили да направят втори опит. Разработката на електрическия наследник на R8 вече е започнала, като за него се знае още, че ще получи най-мощния задвижващ механизъм в историята на марката. А това означава, че суперколата ще бъде по-бърза и по-мощна от E-Tron GT, което развива 637 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди.
Производството на електрическите суперколи ще бъде организирано в завода в Белингер-Хеф (Германия), където в момента се сглобява настоящият R8, задвижван от V10. Преди да бъде изпратен окончателно в историята, настоящият модел ще получи „прощална“ версия. Тя се очаква през есента или зимата на тази година, като ще се произвежда поне до окончателното пенсиониране на модела.