Американската компания Remora Carbon информира, че е разработила ново устройство за спасяване на дизелови камиони от новите, по-завишени, еко регулации. Устройството улавя емисиите на въглероден диоксид, които след това ще бъдат продадени като страничен продукт на други индустрии, твърдят на сайта от Remora.
Компанията информира, че е започнала производството на първите устройства, за да стартира фазата на тестване в автопаркове в САЩ. Едно от основните предимства на новата технология е, че може да се монтира на съществуващи дизелови камиони.
Устройството се прикрепя към изпускателните тръби и улавя най-малко 80% от емисиите на въглероден диоксид. Може грубо да се опише като филтър, който хваща CO2 в потока отработени газове. Така превозвачите ще могат значително да намалят своя въглероден отпечатък и да изпълнят корпоративните си ангажименти за климата.
Важно е да се отбележи, че въглеродният диоксид има много приложения. Уловеният от камионите CO2 може да се използва в различни индустрии, като например производство на бетон. Също така много от храните, които консумираме ежедневно, изискват въглероден диоксид за техния производствен процес. Отработените газове преминават през абсорбатор за улавяне на молекулите въглероден диоксид. Азотът и кислородът, както и други газове, могат да преминат през абсорбатора и да излязат в атмосферата. „Хванатият“ въглероден диоксид може да се съхранява на борда на камиона, докато не бъде разтоварен. Процес, който според компанията може да бъде завършен за около 15 минути.
Пол Грос - съосновател на Remora Carbon и един от изпълнителните директори заявява, че за разлика от други подобни технологии на пазара, тази е много достъпна. И допълва, че инвестицията ще се изплати за около 4 години. Необходимо е обаче също така инфраструктурата за разтоварване на CO2 да бъде широко разпространена и пазарът за въглероден диоксид да е стабилен.
Пол Грос отбеляза, че устройството произлиза от докторската работа на един от съоснователите на компанията в Университета на Мичиган. След това технологията е тествана чрез финансиране от Агенцията за опазване на околната среда на САЩ. До края на тази година Remora планира да оборудва с новата система 10 камиона, а догодина бройката ще се увеличи значително, защото интересът е голям, твърди Грос.