fallback

Собственици на Tesla протестират срещу високата цена на автопилота

Все пак има и добри отзиви за струващата 15 000 долара система FSD

Новата технология за пълно самоуправление (FSD) на Tesla, наследникът на Autopilot, не струва 15 000 долара. Такова е мнението на собственици на американските електрически автомобили, съобщава Carscoops, като се позовава на CNN Business. В същото време се отчита, че това не е достатъчно мащабна извадка от мнения, но показва какви са настроенията.

 

 

На 5 септември Tesla вдигна цената на напълно автономното шофиране (FSD), като главният изпълнителен директор - Илон Мъск каза, че се надява софтуерът за FSD, който оскъпява колите с $15 000, да бъде широко приложен в САЩ до края на годината. И това вече се прави.

Тази цена обаче предизвика и гнева на някои хора, защото самият софтуер все още не е завършен според собствените стандарти на Tesla. CNN Business съобщава, че след разговор с 13 души, които притежават Tesla с напълно автономно шофиране, 11 от тях казват, че не си струва парите. Всички анкетирани отчитат, че новата FSD се е подобрила, но някои казаха, че трябва да се обърне повече внимание, защото може да бъде „непредсказуема“.

 

 

Един от собствениците – Уисъм Ал-Рауи, който има Tesla от четири години, когато цената за FSD беше само $2500, е поискал наскоро компанията да премахне функцията от колата му. Той твърди, че е разочарован от нейните недостатъци. „Никога не бих платил дори 10 000 долара, те обещават като луди“, каза Ал-Рауи пред CNN Business.

Друг собственик – Логан Росиньол, казва: „Няма нищо в FSD, което всъщност да е толкова полезно. Със сигурност не за толкова пари, все още плащате за обещание“.

 

 

Това обещание обаче е достатъчно за поне няколко от тези, които са говорили със CNN Business, и са положително настроени към технологията. Съни Гулати казва, че той лично изпитва „вродена радост“, когато се занимава с FSD в колата си.

За друг собственик - Дон Бърк, обещанието за FSD дава надежда за по-добър живот за него и 15 000 долара не е висока цена. Той страда от мускулна дистрофия и скоро няма да може да използва краката си. „Обичам да мога да бъда мобилен - каза Бърк. - Отчаяно искам машина, която мога да притежавам и да ме закара до мястото, където трябва да бъда, когато се кача в инвалидна количка.“

 

 

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    В момента в Америка и Европа яко се строят големи фабрики за батерии почти всички от които не са на Тесла и китайски фирми и са с участие на автомобилни фирми така че ще разберем какво ще стане за момента всички продават колкото могат Ел.коли но след години няма да е кой колкото може и 50% ръст годишно на пазара за Ел.коли
  • #27
    До долния ( преди 2 години )
    Така е, всеки гледа да се подсигури за 2030 година. Toyota за батерии за половин милион по техни планове защото тогава търсенето щяло да е толкова, а Тесла за 20 милиона, защото според тях пазарът на електромобили, които може да продаде Тесла ще е толкова.При положение че за юли са продадени 550 000 електромобила, кой мислиш е по-близо до истината с плановете си за 2030?
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако някой даде достоверна информация че Тесла е договорила поне 20% процента от световното производство на литий за батерии през 2030г или поне 2025г го поздравявам другото са празни писания, предположения и пожелания с афинитет към Тесла и китайци. Всеки се стреми да се подсигури не само тези които са ви симпатични или в момента са първи само в този вид задвижване
  • #25
    До 24 ( преди 2 години )
    То и ВАГ имат договори с CATL, LG и Northvolt и Тойота имат с Панасоник, CATL и BYD но нищо не значи и не им гарантира че ще продават колкото милиона планират. Такива подробности кой от къде за какво взима материали са много относителни и не значи че няма да остане за другите или че и другите не го правят. Кажи примерно от къде прочете че 90% от лития за батериите им от CATL и LG е доставен от Тесла щото е много съмнително
  • #24
    До 22 ( преди 2 години )
    Май не осъзнаваш, че освен със изброените от тебе LG, Самсунг, Панасоник, tesla е подписала и договори с CATL, BYD(китайски автомобилен производител, най-големият конглокент на тесла) и въобще всички основни производители на батерии, да им произвеждат батерии, като тесла им осигурява част или всичките от материалите за батериите, както и споделя своите технологии. За миналата година тесла беше доставила над 90% от лития на компаниите произвеждащи батерии за Тесла, както и други материали.
  • #23
    До 19 ( преди 2 години )
    Май не правиш разлика между няма батерии и няма достатъчно батерии.То и toyota започна да произвежда електромобили тази година, но беше толкова добре подготвена, че не успя да намери достатъчно батерии за колосалните 10 000 електромобила годишно от един доставчик а се наложи да произвежда един и същ модел с батерии от два различни доставчика. Тесла само в Китай този месец, се очаква да произведе над 100 000 електромобила с батерии от един доставчик. На теория toyota е намерила батерии, нали?
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако някой си мисли че LG, Самсунг, ВАГ, Панасоник, Тойота, Стелантис, GM и Форд всяка от които инвестира милиарди в производство на батерии не са мислили дали ще има материали и евентуално ще бъдат изнудвани от китайци или Тесла за цените им то много, много се лъжете
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Китайците имат много редкоземни метали, но не всичките. А литий има дори в солената вода. Просто има време, за да се произведе. От друга страна желязо и сяра има навсякъде.
  • #20
    До 18 ( преди 2 години )
    Китайците и Тесла имали батерии а другите нямали осъзнай се малко вече почти всички големи марки имат договори за съвместни фабрики и/или доставки коя с LG, коя със Самсунг, Панасоник или китайска фирма а също и с шведската Northvolt в която инвестира ВАГ. Няма такова нещо като че всички няма да имат батерии и ще молят Тесла и китайците да им продадат малко литий
  • #19
    Продължение ( преди 2 години )
    Не ти ли се набива на очи разликата между toyota, която ще инвестира пет шест милиарда до 2030 година за производство на батерии за половин милион електромобила и тесла която ще инвестира около 400 милиарда в заводи за електромобили и батерии! Нито заводи за батерии, нито мини за суровини, нито предприятия за рафиниране на тези суровини се изграждат за по-малко от четири-пет години, а някой от тези неща за повече от 8-10 години, за да разчиташ, че ще инвестираш в тях в последния момент.
fallback
Последни