Седанът от седмо поколение, който се появи при родните дилъри през 2003 г., беше първият Accord , който се продава официално у нас. Солидната и бърза японска кола с четири врати още тогава беше много търсена, а днес, когато моделът е на вторичния пазар, нещата не са се променили много. Често българите дори предпочитат Honda Accord VII пред популярния Volkswagen Passat от същите години.
Въпреки тънката и „деликатна“ боя, която е натрупала много драскотини през годините на експлоатация на автомобила, тялото няма сериозни проблеми с корозията. Независимо от това, когато проверявате автомобил, трябва да обърнете внимание на състоянието на метала на арките на задните колела, по вътрешните ръбове на предния капак, по рамката на предното стъкло и във вътрешността на "гнездото" на шибедаха (ако колата има такъв). При коли с люк проверете и състоянието на уплътненията му.
Accord-ът често има и "сополива" тапа на разпределителния вал. До около 200 000 км може да се наложи смяна на износените уплътнения на стеблата на клапаните. Прекомерните вибрации, които се появяват при празен ход по време на работа на двигателя, са признак за смъртта на неговите тампони. Що се отнася до окачването, първо, като правило, повреди се забелязват в предната част и доста по-рядко отзад.
За трудното превключване на скоростите при ръчните предавки след пробег от 200 000 км може да са виновни износени синхронизатори. Удари и придръпвания при превключване на "автоматика" могат да се появят след 150 000 км поради износване на соленоидите.
Окачването на Accord няма да е проблем, ако не е разбито умишлено от предишния собственик. Щангите и амортисьорите едва ли ще изискват смяна преди 150 000 км. Преди това ще трябва да актуализирате веднъж или два пъти втулките и стабилизиращите щанги, както и лагерите на колелата.
Нашата препоръка е да изберете бензинов вариант с двулитров двигател и с автоматична скоростна кутия, като що се отнася до представянето единствените минуси на тази модификация са малко по-високият разход на гориво (среден около 10 на 100), както и по-мудното доускорение, което е следствие от концепцията за атмосферен двигател без турбокомпресор.