Във Франция вече има споразумение между правителството и Националния съвет на индустрията (CNI) за увеличаване на автопарка с всички възможни електрифицирани превозни средства (EV електрически превозни средства, PHEV plug-in хибриди, HEV електрически превозни средства с водородни горивни клетки) до 1 милион, като това трябва да се случи до края на 2022 година. Още по-интересното е, че 600 000 от тези превозни средства, трябва да се движат изцяло на ток, тоест да са BEV.
Електрификацията бележи рекорден ръст Въпреки това увеличението на електрифицирани превозни средства във Франция е голямо. През първите два месеца регистрациите се увеличиха с 210% (до 29 496 единици). И най-важното е, че на пазара навлизат много нови продукти с електрически задвижвания в различни класове и ценови ниши, което трябва да подгрее потребителския интерес към изцяло електрическите автомобили.
През 2018 г. на пазара са били налични 60 модела електрифицирани автомобили, а през 2020 г. – те вече са 176. До 2025 г. се очаква техният брой да се удвои (333). Пазарният дял на електрифицираните превозни средства във Франция през февруари 2020 г. доближи 8%. „Резултатите са още по-окуражаващи, като се има предвид депресираният автомобилен пазар, който е намалял със 7% през първите два месеца на годината“, казва генералният представител на Avere-France Сесил Губе.
Електрическият ван Nissan e-NV200 за доставки е наистина лесен за забелязване по улиците на Париж (според Nissan 30 000 e-NV200 са продадени кумулативно в Европа от пускането на модела на пазара през 2014 г.), но това не е най-популярният модел на нововъзникващия пазар на търговски електрически превозни средства. Най-масовото електрическо лекотоварно превозно средство във Франция е Renault Kangoo ZE, въпреки че през последните месеци продажбите на безспорния лидер в сегмента започнаха да намаляват. това е факт заради натиска от нови конкуренти и най-вече най-близкият аналог на Kangoo ZE - електрическата версия на Peugeot/Citroen.