Спортният автомобил X-Bow GT-XR на KTM Sportcar GmbH е готов за поръчки, информира австрийската компания. Производството обаче е ограничено до само 100 суперколи годишно, информира autoevolution и разкрива подробности за машината.
KTM X-Bow GT-XR е шосеен вариант на състезателната X-Bow GT2 на компанията KTM, която до 2008 г. произвеждаше предимно мотоциклети. Суперавтомобилът е оборудван с известния 2,5-литров петцилиндров TFSI турбодвигател на Audi Sport, който е свързан със седемстепенна трансмисия. Мощността на двигателя е 500 к.с. и се изпраща само към задните колела. Ускорението до 100 км/ч е за 3,4 секунди, максималната скорост е 280 км/ч.
Суперавтомобилът на KTM се предлага с обновен монокок от въглеродни влакна, задна рамка от тръбна стомана с висока якост и може да бъде оборудван и с хидравличен повдигач. Машината има просвет от само 9 см. Когато се използва на пистата, X-Bow GT-XR може да бъде оборудван и с допълнителен подобрен комплект за смяна на колелата. И с това надграждане идват 20-инчови предни и 21-инчови задни колела. Стандартната спецификация на колелата е 19 инча за предната ос и 20 инча за задната.
Клиентите могат да поръчат какъвто цвят си искат, но има и налични три опции – Electronic Orange, Smoke Grey или Pearl White Gloss. При джантите, произведени от OZ Racing, могат да бъдат поръчани пет различни покрития. Традиционното огледало за обратно виждане са опция, защото има внедрена система от камери.
Двуместният автомобил разполага с 96-литров резервоар, който според KTM е достатъчен за около 1000 км. Поставя се между монокока и двигателя, за да поддържа центъра на тежестта възможно най-ниско. Изпускателната система от неръждаема стомана е без филтър за частици.
GT-XR има минимално оборудване, необходимо за сертифициране, което му позволява да се движи по обществени пътища. Автомобилът е много аеродинамично ефективен с елегантно и опростено тяло, задно крило и дифузьор, специално окачване и преден спойлер.
В интериора се вижда подвижен волан с интегрирано арматурно табло, седалките са от въглеродни влакна. Е, багажникът е само 160 литра, което е по-малко от Smart Fortwo, например. Но целта на този автомобил е друга... Цените започват от 285 000 евро.