fallback

УАЗ пусна на пазара автомобили с Евро-0

Руският производител предлага модел с двигател отпреди 36 години, и му иска 23 000 евро

Помните ли руските УАЗ-ки, които се използваха масово в България преди 30-40 години, че и повече? Отново са в играта! С по-различен дизайн, но и с агрегати от миналото. Но също така и само за руския пазар, разбира се.

 

 

Уляновският автомобилен завод (УАЗ) радикално понижи екологичния клас на своите автомобили. В продажба са пуснати UAZ Hunter и класически модели от семейството Loaf/Tadpole с двигатели, отговарящи на стандарта Euro-0, става ясно от сайта на завода. Евро-0 е екологичен стандарт, който регулира съдържанието на вредни вещества в отработените газове и е въведен в повечето европейски страни през 1988 г. Заменен е със стандарт Евро-1 през 1992 г. При Евро-0 липсват каквито и да е екологични изисквания и ограничения за емисиите на азотни оксиди, а допустимите концентрации на въглероден оксид са близо шест пъти над днешните.

 

 

В Русия Евро-0 беше забранен през 2005 г. и се приложи ниво Евро-2. Сега, поради санкциите заради войната в Украйна от държавите в ЕС и САЩ и липса на съвременни компоненти, руските власти разрешиха в страната да се продават автомобили от всякакъв екологичен клас. И това постановление важи до 1 февруари 2023 г. Засега.

И ако AvtoVAZ понижи стандарта на двигателите Lada Granta до Евро-2, то UAZ отиде още по-далеч, като се върна десетки години назад. UAZ Hunter и търговските автомобили УАЗ-452 ("Буханка") се продават с бензинов двигател ZMZ-409 във версия Euro-0. Този двигател влиза в употреба за първи път през 1996 г., като след това е модифициран. Системата за захранване все още е инжекционна. Hunter с такъв двигател струва 1 375 000 рубли (23 000 евро). Версията с двигател от еко-класа Евро-5 беше с 20 000 рубли (333 евро) по-скъпа.

 

 

Новият технически регламент, позволяващ производството и продажбата на автомобили с неекологични двигатели, беше публикуван от руското Министерство на промишлеността и търговията през месец май. Документът също така позволява производството на автомобили без въздушни възглавници, ABS, система за разпределение на спирачното усилие и система ERA-GLONASS и опростява стандартите за тестване на безопасността, което прави възможно производството на автомобили дори без въздушни възглавници.

Автомобилът UAZ Hunter започва да се произвежда от 19 ноември 2003 г. Той заменя серията UAZ-3151, чиято история датира от 1985 г., а ако се вземе UAZ-469 като отправна точка, тогава от 1972 г. Новата модификация, която получи индекса UAZ-31519 и името Hunter, трябваше да изведе UAZ на ново ниво и да увеличи продажбите. Добавени са опции за повишаване на нивото на комфорт, тялото и интериорът са преработени. Колата също се е променила малко външно - добавен е „градски“ блясък към спартанското оборудване.

 

 

fallback
  • #37
    Генчо Кръстев ( преди 2 години )
    Много добра машина на зад не знае само да има хидравлика.
  • #36
    Джо ( преди 2 години )
    Ще направят най-здравата кола само да не си оправят пътищата.
  • #35
    нАКа-47 ( преди 2 години )
    За умрелите, или добро или нищо, така че няма да коментирам!
  • #34
    Miroslavii ( преди 2 години )
    Там където в коментар 33 има *** съм писал Путин ,не знам тези сащо го скриват и му спестяват псувните.
  • #33
    Miroslavii ( преди 2 години )
    Майната му на УАЗ,майната му и на *** ,майната му и на Байдан ,какяо ви гре всичко това че се дърлите като крастави кучета без да яи разбират главите нищо от руска техника ,груба и здрава .Тъпия водкопиец не създаден да прави хубави и красиви йоли ,дай му да прави коли който могат да газят в блата ,сняг .Защото неговата страна е такава.А вие който се дърлите тук какво ви пука за за тая нам вражеска страна ,Стига вече сте робували на враговете ни .Мислете едибствено и само за България.
  • #32
    Largo ( преди 2 години )
    До простака Fury Глупендеро *** аз имам лада 2105 супер поддържана и нищо не занася и никога не ме е оставила на пътя простачец глупав и няма да я сменя с някой си днешен електронен ***
  • #31
    Уау ( преди 2 години )
    Следващата им стъпка е да върнат в производството оловни бензин!
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами хамериканските *** 8 цилиндрови с карборатори по големи от на Зил, каква еко норма ще покрият,ама за тях нищо не се говори.
  • #29
    ДаКастрирамеСулюПаси ( преди 2 години )
    Не може световните терористи - ФАЩ и Англия, европейките им дфендър-*** да правят каквото си искат ,а в същото време да налагат свои правила .Изпепеляване!Путин ги е подхванал вече.
  • #28
    Ней ( преди 2 години )
    Така, а ние ще плащаме по един куфар пари за "еко"дачийка и ще сме европейци!
fallback
Последни