fallback

УАЗ пусна на пазара автомобили с Евро-0

Руският производител предлага модел с двигател отпреди 36 години, и му иска 23 000 евро

Помните ли руските УАЗ-ки, които се използваха масово в България преди 30-40 години, че и повече? Отново са в играта! С по-различен дизайн, но и с агрегати от миналото. Но също така и само за руския пазар, разбира се.

 

 

Уляновският автомобилен завод (УАЗ) радикално понижи екологичния клас на своите автомобили. В продажба са пуснати UAZ Hunter и класически модели от семейството Loaf/Tadpole с двигатели, отговарящи на стандарта Euro-0, става ясно от сайта на завода. Евро-0 е екологичен стандарт, който регулира съдържанието на вредни вещества в отработените газове и е въведен в повечето европейски страни през 1988 г. Заменен е със стандарт Евро-1 през 1992 г. При Евро-0 липсват каквито и да е екологични изисквания и ограничения за емисиите на азотни оксиди, а допустимите концентрации на въглероден оксид са близо шест пъти над днешните.

 

 

В Русия Евро-0 беше забранен през 2005 г. и се приложи ниво Евро-2. Сега, поради санкциите заради войната в Украйна от държавите в ЕС и САЩ и липса на съвременни компоненти, руските власти разрешиха в страната да се продават автомобили от всякакъв екологичен клас. И това постановление важи до 1 февруари 2023 г. Засега.

И ако AvtoVAZ понижи стандарта на двигателите Lada Granta до Евро-2, то UAZ отиде още по-далеч, като се върна десетки години назад. UAZ Hunter и търговските автомобили УАЗ-452 ("Буханка") се продават с бензинов двигател ZMZ-409 във версия Euro-0. Този двигател влиза в употреба за първи път през 1996 г., като след това е модифициран. Системата за захранване все още е инжекционна. Hunter с такъв двигател струва 1 375 000 рубли (23 000 евро). Версията с двигател от еко-класа Евро-5 беше с 20 000 рубли (333 евро) по-скъпа.

 

 

Новият технически регламент, позволяващ производството и продажбата на автомобили с неекологични двигатели, беше публикуван от руското Министерство на промишлеността и търговията през месец май. Документът също така позволява производството на автомобили без въздушни възглавници, ABS, система за разпределение на спирачното усилие и система ERA-GLONASS и опростява стандартите за тестване на безопасността, което прави възможно производството на автомобили дори без въздушни възглавници.

Автомобилът UAZ Hunter започва да се произвежда от 19 ноември 2003 г. Той заменя серията UAZ-3151, чиято история датира от 1985 г., а ако се вземе UAZ-469 като отправна точка, тогава от 1972 г. Новата модификация, която получи индекса UAZ-31519 и името Hunter, трябваше да изведе UAZ на ново ниво и да увеличи продажбите. Добавени са опции за повишаване на нивото на комфорт, тялото и интериорът са преработени. Колата също се е променила малко външно - добавен е „градски“ блясък към спартанското оборудване.

 

 

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Междувременно наглярите от картела ОПЕК решиха да намалят добива в такъв момент и петрола поскъпва
  • #16
    фен ( преди 2 години )
    До 3. Братко, американците за няколко години пуснаха десетина версии на ФОРД Бронко, същото шаси и двигател, но актуализираха купето, окачване, екстри по двигателя и прочие неща в крак с времето. Рашките боксуват във времето на Брежнев.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Все по-велики ги прави невисокия ботоксов господин :)
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    "Нашите японски съседи се наричат
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Колко водка трябва да изпиеш,за да дадеш 23000 евро за този таралясник?
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    безаналогова скраб
  • #11
    automedia-Стегнете с ( преди 2 години )
    Системата за захранване все още е инжекционна, но без карбуратор.!?
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Жалко за климата на Земята, ако можеше да се ограничи само над Русия и Китай.
  • #9
    Евро -1 ( преди 2 години )
    Какво значение имат безопасност и замърсяване на въздуха голяма работа като умрат няколко хиляди човека и без това там живота няма значение освен този на управляващите а такава кола вече даже и в Индия няма да пуснат но всичко е точно важното е победата над нацистите голяма част от които рускоговорящи които заплашват горката невинна Русия или по-точно управлението на диктатора ***
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Колкото и да се напъват западните некадърници никога няма да успеят да произведат такъв инженерен шедьовър! По тази кола има невероятни дизайнерски елементи. Много ме кефят кожените каишки на покривалото на кабрио версията. Също в интериора висящите маркучи и кабели под таблото допринасят за автентичното усещане.
fallback
Последни