От гледна точка на естетиката няма полза за колата от искрящо чист двигател. Той се вижда само от собственика на колата и дори (при изправна кола) това се случва изключително рядко. Въпреки това, поради прах, мръсотия и реагенти, които неизбежно попадат в двигателното отделение от пътя, измиването му понякога все пак е полезно. Но как да направите тази процедура без да повредите нещо и да завършите с ремонт в автосервиз, ви разказваме сега.
При съвременните автомобили двигателното отделение и разположените в него възли са доста добре защитени от проникване на влага и мръсотия. Въпреки това, натрупването на мръсотия върху блока на двигателя, приставките и особено в пчелните пити на радиаторите може да влоши охлаждането му . И в резултат на това ще се стигне до повишено износване на компоненти или дори до тяхната повреда.
Ако има течове от технически течности върху мръсен двигател и суха трева под колата, тогава при топло време горещ двигател може да се самозапали. А това не вещае нищо добро нито за колата, нито за нейния собственик. Но леката запрашеност на двигателния отсек на кола, която рядко напуска асфалта, не би трябвало да има проблеми. И като се има предвид, че неправилното измиване на двигателя е свързано с риск от разваляне на нещо, тогава има смисъл двигателят да се измие само преди основен ремонт, който изисква отстраняването му от колата.
Ако все пак е възникнала необходимост от измиване на двигателя, тогава първо трябва да подготвите необходимите инструменти и материали за това. За самопочистване на двигателното отделение ще ви трябват:
няколко кофи с чиста вода,
пръскачка за растения,
фолио,
тиксо,
четки с различни размери,
гъба, чисти сухи парцали и хартиени кърпи,
гумени ръкавици,
почистващ препарат за двигател.
Можете също така да измиете двигателното отделение със самостоятелно приготвени смеси. Например на водна основа. Дори и с разтвор на препарат за миене на съдове в съотношение 50 мл на 1 литър вода. Но само ако сте сигурни, че не съдържа агресивни компоненти, които могат да повредят пластмасата и гумата.
В този смисъл специалните съставки за измиване на двигателното отделение, по-специално препаратите за почистване продавани в магазините за резервни части и големите супермаркети , имат няколко предимства:
действат върху всички видове замърсяване (от масло до пътни реагенти),
по-добро почистване на труднодостъпни места,
не изискват предварителна обработка с четка,
безопасни за компонентите и не причиняват корозия,
лесно и напълно се отмиват с вода.
Не всичко под капака на автомобила изисква цялостно измиване . На някои места е достатъчно да свалите праха или дори да го избършете с влажна кърпа. Или можете просто да го покетирате. Има обаче компоненти и части, които трябва да бъдат чисти след мокро почистване. Това са предимно радиаторите, които в съвременната кола има в изобилие, както основни, така и спомагателни.
Най-вече, като правило, радиаторът на климатика се задръства. В допълнение към него клетките на радиатора за охлаждане на двигателя, радиатора на маслото на двигателя, скоростната кутия, сервоусилвателя на волана и междинния охладител се задръстват с мръсотия и остатъци от насекоми. Между другото, ако измиването на двигателя съвпада с планираната подмяна на антифриз , тогава можете напълно да премахнете радиатора. За цялостно промиване отвътре и отвън заедно с охладителната система на автомобила. Определено това е една добра процедура за колата.
Как да започнете да миете двигател на кола
Преди да започнете да миете двигателя, е необходимо да защитите най-уязвимите му части от влага. В крайна сметка водата не трябва да влиза в сензорите, релетата и въобще в ел. системата. Ако тези места не се изолират добре, то водата може да доведе до корозия на контакти, електрически неизправности или дори до повреда на основния агрегат. Намокряйки се, генераторът може да се повреди. Често, в такива случаи контактите на диодите се окисляват и настъпва корозия на диодния мост.
Ето защо, преди да измиете двигателя, изолирайте съединителите и възлите, които се „страхуват“ от вода с фолио и тиксо. Запечатайте кутията на въздушния филтър, за да предотвратите навлизането на влага. Генераторът също е препоръчително да бъде опакован във фолио. Блокирайте пътя на водата към гнездата на свещите, контактите на сензора и на перката. Между другото, в допълнение към фолиота и тиксото, можете да използвате специални водоотблъскващи средства и съединения за запечатване но приблемните места. Няма да е излишно да залепите тиксо и на различните етикети и табели под капака, така че да не корозират и да не се отлепят.
Важно! Не мийте двигателя горещ, за да избегнете деформация на главата на блока от внезапно охлаждане с вода
Най-добрият начин да премахнете мръсотията от двигателя е, ако е топъл, а не горещ или студен. Ето защо, преди да измиете двигателното отделение, загрейте двигателя до 30-40 градуса или го оставете да се охлади до тези температури. И, разбира се, за времето на измиване си струва да изключите захранването на колата, като извадите отрицателния извод на акумулатора. След това батерията също трябва да бъде запечатана с импровизирани материали.
Също така си струва да проверите дали пръчката за измерване на маслото е напълно поставена, дали всички тапи, капачки и други такива са завинтени добре, дали входовете на въздуховодите са затворени. Освен това има смисъл първо да почистите всичко с прахосмукачка и след това да преминете към измиване с вода.