fallback

Toyota ще инвестира 5,6 млрд долара в собствени батерии

Компанията ще увеличи призводствения капацитет до 40 GWh, за да се справи с търсенето на електромобили

Концернът Toyota ще инвестира около 5,6 млрд долара в предприятията си в Япония и САЩ за доставка на батерии за електрически превозни средства, чието търсене нараства. Производството им трябва да стартира между 2024 и 2026 г., обявиха от компанията.

Тази инвестиция има за цел да позволи на Toyota да отговори на нуждите на своите клиенти във всички държави и региони по света, като осигури нужната гъвкавост и съответно предлагането на различни задвижвания. Компанията планира да увеличи комбинирания капацитет за производство на батерии в Япония и САЩ до 40 GWh.

Използвайки собствена си система за производство и изграждайки по-ефективни производствени линии от всякога, Toyota също така възнамерява да подобри допълнително своята конкурентоспособност, като инвестира сериозни в обучение на персонал за производство на батерии.

Малко над половината от тази сума – около 3 млрд. долара, ще бъде инвестирана основно в завода Himeji, както и в още няколко фабрики и производствени центрове в Япония. В САЩ основната част от инвестицията е предназначена в предприятието за батерии в Северна Каролина. То е 90% собственост на Toyota North America, а останалите 10% са на Toyota Tsusho Corporation).

В Toyota също така вярват, че има няколко възможности за постигане на въглеродна неутралност, като с помощта на тези 5,6 млрд долара ще бъде постигнато бързо намаляване на вредните емисии CO2. Същевременно обаче компанията ще направи всичко възможно да запази и поминъка на своите клиенти в региони на света, в които електрическите превозни средства все още не са добре развити.

fallback
  • #24
    Дрън-дрън ( преди 2 години )
    На това ли се надяваш?
  • #23
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    А Тесляците с плановете за многомилиардни продажби - Китай като им национализира фабриката и им спре доставките на батерии заради задаващия се конфликт със САЩ в Тайван, ще стане като с FSD - пълен смях и пукане на балончета.
  • #22
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Долния, нещо си в грешка - Тойотите също могат да се зареждат при минусови температури, особено бензиновите, хаха. За падащите колела - сума ти Тесли съм виждал с паднали колела, пък нито една Тойота. Що така?
  • #21
    До долния ( преди 2 години )
    Бизнес модела на toyota наистина е различен от тесла и произвеждат съвсем друго качество автомобили. За разлика от toyota, автомобилите на tesla могат да се зареждат и при минусови температури, докато тези на toyota отказват да зареждат дори при нула градуса, на автомобилите на тесла на им падат колелата за разлика от тези на toyota. За сметка на това toyota правят много по-хубави опаковки - боядисват ги по-добре от тесла и им съвпадат фугите, защото държат на опаковката, а не на съдържанието.
  • #20
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Какво общо имат Тесла? Те продават недосглобени недарумения със среден живот 8 години, защото тогава умира батерията. Бизнес моделът на Тойота е съвсем различен - техните автомобили изкарват 30 години без проблеми, покривайки оригиналните спецификации. Безумие е да се сравнява производител с традиции като Тойота с борсов балон като Тесла.
  • #19
    За мащаб ( преди 2 години )
    Цитат от друга статия на инвестор. Освен това компанията на Мъск ще се нуждае от около 30 пъти повече капацитет за производство на батерии, за да снабдява всички свои превозни средства.Цената ще бъде висока: Tesla вероятно ще трябва да инвестира около 400 млрд. долара или дори повече през следващите осем години за изграждане на нови заводи за сглобяване на автомобили и батерии по целия свят и още 200 млрд. долара или повече за производство или закупуване на батерии
  • #18
    Продължение ( преди 2 години )
    Само фабриката на тесла в китай вече разполага с производствената пациент за 1 милион електромобила годишно. Тези в тексас и берлин са проектирани да имат доста по-голям производствен капацитет. Тоест само настоящите фабрики на Тесла ще произвеждат над 5 милиона още след три-четири години, когато успеят да им осигурят батерии. При 50% годишен ръст, това означава 1,5 милиона тази година, 2,3 милиона 2023, през 2024г. 3,5 милиона, а през 2025 г. 5 милиона. Виждаш ли някакви проблеми с плановете?
  • #17
    До долния ( преди 2 години )
    Не прочете ли статията? Компанията планира да увеличи комбинирания капацитет за производство на батерии в Япония и САЩ до 40 GWh. тоест това ще е пълнят им капацитет, който дори при скромните 80 киловатчаса батерия за автомобил, само половин милион при пълен капацитет на производство. В световен мащаб тази година само този месец се очаква да се продадат един милион електромобила, а toyota смята да произвежда половин милион годишно през 2030.
  • #16
    До 16 ( преди 2 години )
    Явно планира да произвежда повече от 500хил на година през 2030г. щом само фабриката в САЩ ще стига за някъде толкова а дела ще има значение когато свърши големия растеж. Никой няма гаранция че ще му се изпълнят плановете ко ще и 50 милиона да планира не се знае колко ще продаде стига с тези глупости харесвам Тесла но това е прекалено
  • #15
    До долния ( преди 2 години )
    Объркал си понятията. Делът нищо не значи, ако не го свържеш с обем продажби. Делът на Тесла от години намалява, но продажбите и се увеличават средно с 50% годишно от 2014 насам и плана е да продължат този ръст до 2030г. Няма значение дали Тойота ще им вземе пазарен дял. В крайна сметка електрическите автомобили взимат пазарния дял на ДВГ, а Тойота не планира да произвежда повече от 500 хиляди електромобила през 2030, когато Тесла планира да произвежда 20 милиона.
fallback
Последни