fallback

Проблемите на Toyota се задълбочават

Компанията е принудена да предлага опростени продукти, но така губи клиенти

Забравете недостига на полупроводници - автомобилните производители трябва да се справят с цял куп нови проблеми. Сред най-засегнатите е Toyota, която през тази година понесе няколко сериозни удара. А сега към тях се добавя още един.

В началото на настоящия месец Toyota елегантно се извини на клиентите си, че трябва да чакат твърде много за доставка на поръчаните от тях автомобили. Малко след това компанията обяви и сервизна акция на модела bZ4X. Тогава производителят обяви, че с удоволствие ще изкупи обратно всичките електрически превозни средства, ако собствениците решат да се откажат от тях.

През миналата година Toyota успя да избегне кризата с чиповете, но сега е изправена пред ужасната перспектива на недостига на автомобилни части. Компанията се поучи от бедствието във Фукушима и накара водещите си доставчици да натрупат полупроводници за два до шест месеца „за всеки случай“. Сега обаче Toyota се озова в същото положение като другите производителите, които също бяха засегнати от недостиг на чипове и кошмарът продължава с пълна сила.

Забавянето на производството започна през второто тримесечие на 2022 г. Инвеститорите очакваха Toyota да остане на повърхността, но печалбата им беше намалена с 42%. Положението се усложнява допълнително от факта, че и други автомобилни части стават все по-трудни за намиране, което накара Toyota за създаде линия от „препоръчани модели“ за своите бъдещи клиенти.

Това означава, че автомобилите на марката се предлагат без куп опции, за да може да бъдат доставени по-бързо на клиента. Като цяло обаче времето за доставка на нова Toyota е около година, което е твърде много за повечето хора. И това кара японската компания да започне да прилага новия драстично рационализиран производствен процес с минивана Sienta.

Автомобилът току-що беше пуснат на пазара в Япония, където се произвежда. Предлага се с 5 или 7 места, като клиентът избира между предно предаване и задвижване на четирите колела. В последния вариант има допълнителен електромотор в задната част на автомобила, който позволява въртящият момент да бъде правилно разпределен между двата моста, без да оказва прекалено голям натиск върху 1,5-литровия бензинов двигател.

В повечето снимки, разпространени от производителя, Sienta е показана в топ.-версия със спецификация за задвижване на предните колела, пакет Z, хибридно задвижване и седем места. В Япония този конкретен модел струва около 21 150 долара. Цената обаче не включва аксесоарите, поставени от дилъра. Така, например, Sienta може да няма държачи за чаши, което е сред начините за решаване на проблема с недостига на части.

В Toyota очакват да продават по 8300 бройки от модела на месец, като уверяват клиентите си, че ще трябва да чакат 2-3 месеца. Все пак се посочва, че е въведен лимит, който се простира до април 2023 г., което означава, че купувачът ще получи своята Sienta най-много след 6-7 месеца. Така компанията не се ангажира на 100%, че ще изпълни тримесечна доставка на автомобила.

Ако купувачите искат пълен с допълнително оборудване и опции миниван, те трябва да бъдат готови за чакане след април догодина. Същото предстои да се случи и с други модели на марката, следващият от които е седанът Crown. Не е ясно обаче, как клиентите ще приемат „опростяването“ на този много луксозен модел.

Като цяло, за повечето хибридни модели на Toyota се чака над година. При луксозните SUV и седани на Lexus срокът дори е по-голям, което също може да се превърне в проблем за компанията, тъй като клиентите ще се преместят при друг производител, ако там трябва да чакат по-малко. Вариантът с премахване на оборудване от скъпите модели с цел по-бързо производство не е удачен, тъй като те се купуват от хора, които искат колата им да има всичко (или почти всичко) предлагано от производителя. И няма как да се откажат от вентилирани и отопляеми седалки, например.

fallback
  • #9
    Jm2 ( преди 2 години )
    Е, това вече е налудничаво. Нали чиповете им бяха проблема. Сега се оказва, че дори държачи на чаши нямат. И какъв е проблемът с вентилираните седалки? Изобщо как досега можеха да произвеждат, а сега отведнъж вече не? Оправданието беше, че много електроника се търси и не достига за автопроизводителите. Сега - какво - пластмасови чаркове ли не достигат?
  • #8
    Айде ( преди 2 години )
    Май ще отидат на кино световно копираните японски производствени технологии.
  • #7
    VAYK ( преди 2 години )
    Е малко ли коли останаха с опция без дигитален кокпит и тем подобни с цел по-бърза доставка:))
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Хубава статия, защото разбираме...не - припомняме си, че за редовия тойотаджия поставката за чаши е екстра.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Just-in-time ...
  • #4
    Продължение ( преди 2 години )
    А как ли ще е след три-четири години, ако тенденцията с двете компании продължи? Toyota вече ще продава 6-7 милиона, а Тесла повече от Toyota. Забелязваш ли че се говори за дългосрочни тенденции и хоризонт десетина години, а не за днес и утре?Toyota има достатъчно време да промени тази тенденция, но засега нищо не прави по въпроса.
  • #3
    До долния ( преди 2 години )
    Така е. Точно това ще ти обясним. Например, че през 2019 година Toyota продаваше над 10 милиона автомобила и имаше автомобили на склад, а тесла продаваше малко над 300 хиляди автомобила и клиентите чакаха доставките, а както тогава, така и сега Тесла никога не е имала автомобили на склад, а ги доставя веднага след като ги произведе.Само, че за тази година Тесла ще продаде над 1,5 милиона, което е пет пъти повече от 2019, а Toyota ще продаде поне 1 милион по-малко автомобили.
  • #2
    Leberknoedl ( преди 2 години )
    Хех, чакането за нова Тойота е по-дълго от за нова Тесла, но тесла-зомбитата ще ви обяснят как Тойота щели да фалират, защото нямат много електромобили.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредната изсмукана от пръсти статия.
fallback
Последни