Не са малко случаите, в които виждаме как самонадеяни шофьори газят с автомобилите си пясъци на плажове по различни причини и обикновено си имат проблеми, най-вече със затъване. А някои коли дори и опитват да „плуват“, но неуспешно. За пореден такъв случай, но с коренно различна развръзка, информира Johnchow.
На езерото Bear в Айдахо собственик на електрически пикап Rivian R1T го вкара във водата заради своята лодка. Дали е законно да влиза в езерото е друг въпрос, но този човек е бил поизнервен, защото е трябвало да чака ред на определените за пускането на лодки малко налични яхтени пристанища. И решава сам да се оправи, но очевидно знае какво прави, защото признава, че не му е за първи път.
Bear Lake в Айдахо е популярна дестинация за любителите на лодки, което означава, че за пускането им през лятото може да се чака няколко часа. Но този шофьор се оказа запознат със спецификата на плажа и дъното на плиткото, което е твърдо и няма кал, и реши сам въпроса. Без проблеми направи кръгче във водата и след това му съдействаха за откачването на лодката. Обикновено хората, които са достатъчно смели да опитат подобно нещо, използват силно модифицирани превозни средства или по-често трактори.
Пикапът R1T е модел на американската стартъп компания Rivian, която е подкрепена от Amazon и Ford Motor. Автомобилът разполага с 4 мотора на всяко колело, а според Engineering Explained това е интелигентна система за задвижване на четирите колела с векторно разпределение, която описва като „Светия Граал на AWD системите“.
Самият водач споделя, че след като е разбрал, че максималната височина за преминаване през вода на R1T е над 43 инча (109,22 см), решил да нагази в езерото. При движението на заден ход той е изключил светлините на ремаркето, така че R1T да не се обърка и да премине в режим на теглене, а също така е настроил режима на Off Road Deep Sand вместо нормалния All Purpose, който дава повече мощност на предните колела.
Очевидно, за да изпълни подобна каскада, шофьорът е преценил докъде да влезе, така че водата да не достигне до батерията, двигателите или други критични електрически компоненти. Въпреки добрия край обаче, рискът от подобна авантюрата е огромен.