IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се проверява изправността на климатика в колата

Единственото, което ви трябва е обикновен термометър

Ако ви предстои покупка на употребявана кола, или пък ако ще тръгвате на дълъг път с вашата, то не е зле да направите диагностика на климатичната инсталация, особено в горещите дни от годината, защото животворната хладина може да спре да навлиза в купето в най-напечените моменти. Как да направите това без да посещавате серриз, ви разказваме сега.


климатик


Единственото, което ви трябва е обикновен термометър. Проверката на ефективността на климатичната система се извършва от салона на колата. За да направите това, трябва да запалите двигателя и да настроите климатика на максимално охлаждане, докато оборотите на вентилатора трябва да бъдат поставени на предпоследна позиция, за да не работи вентилаторът на предела си.

След това трябва да насочите въздушния поток само през дефлекторите на таблото, блокирайки подаването на въздух към предното стъкло и към краката - доста бързо студеният въздух трябва да започне да се усеща от въпросните мъздуховоди.

За да измерите температурата на охладения въздух, трябва да вземете термометър, електронен е най-подходящ за тази цел. Когато външната температура е от порядъка на +20-25°C, климатикът в кабината трябва да охлади въздуха с около 10 градуса. Ако температурата на подавания от климатичната система въздух е по-висока, това е знак, че климатикът постепенно губи мощ.

Освен това няма да е излишно да проверите и работата на климатика под капака. Там системата има две тръби - тънка и дебела. Внимателно, за да не нараните ръката си, трябва да пипнете по-дебелата тръба и да оцените температурата чрез допир - ако не е ледена, то това също е признак за определени проблеми с климатика. 

0 от 500
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Cobra ( преди 1 година )
    Всичко това са глупости. Ако някъде изпуска фреон и климатика е прясно зареден, ще охлажда колкото си искаш. След няколко дни обаче вече няма да охлажда. Така че този начин нищо не показва, освен че в момента работи, не и че няма изтичане на фреон. А откриването откъде изпуска си е приключение. Отстраняването също може да не е лесно.
  • #4
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Прост ( преди 1 година )
    Ай сиктир от трикове.Страшна информация.Абе кукута-той КАТ не бачка вътре е по топло от колкото вънка.
  • #3
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Някой си ( преди 1 година )
    И дебелата тръба не трябва да е ледена - това също е проблем. Дебелата тръба трябва да е студена и влажна като добре охладена бира извадена от добре работещ хладилник.
  • #2
    37 rate up comment 3 rate down comment
    Sas ( преди 1 година )
    Еха, колко информация и професионализъм бъка от тази статия!
  • #1
    21 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И ако вън е 35-40