За онези от нас, които искрено обичат автомобилите, едва ли има по-голяма тръпка от това да притежават класическа кола. Това е не само отдаване на почит към историята, към естестиката на отминалите епохи и към напредъка на технологиите, но и добра инвестиция. Всъщност даже прекалено добра - в последните петнайсетина години цените на олдтаймерите растат с темпо, далеч изпреварващо повечето други финансови вложения. За собствениците това е чудесно, но за онези, които тепърва искат да се сдобият с класическа кола, летвата става все по-висока. Но все още не е недостижима, настояват експертите от Hearst Media, и предлагат своя подборка от настоящи или бъдещи класики, които не са по джоба само на милионерите. Макар и от различни сегменти, всички тези автомобили имат чар и история, и вероятно ще се радват на растящ интерес от колекционерите в следващите години. Разбира се, думата "евтино" е само в сравнение със средните цени на колекционерския пазар. Надали ще откриете някоя от тези коли за 1000 лева в Дупница. Макар че нищо не е сигурно.
25 класики на все още разумни цени (ГАЛЕРИЯ):
Лебедовата песен на една от най-интересните американски автомобилни компании. Lark се произвежда между 1959 и 1966, като за тези седем години успява да смени цели три поколения, а самата Studebaker Corporation престава да съществува през 1967. Но това е по-скоро заради агресията на Голямата тройка, отколкото заради качествата на модела. Версията на Lark с V8 и компресор е на практика първообраз на всички по-късни muscle cars. Автомобилът прави 0-97 км/ч за едва около 10 секунди. От тогавашните му конкуренти - Ford Falcon, Mercury Comet, Chevrolet Corvair and Plymouth Valiant - eдинствено Valiant ускорява за по-малко от... 20 секунди.