Porsche повдинга завесата над новата GT3 RS версия на своето 911 Type 992, която представлява по-мощен и много по-скъп вариант на „нормалното“ GT3. И както става ясно – никога досега не е имало такава разлика между двата модела.
Започвайки с двигателя, там разликата в мощността не е чак толкова сериозна. При новото 911 GT3 RS боксерът с 6 цилиндъра и обем 4,0 литра развива 525 к.с., което е с 15 к.с. повече от стандартния модел. Увеличението на мощността е постигнато благодарение на новите разпределителни валове, всмукателната система с единична дроселова клапа и системата за управление на клапаните, взета от моторните спортове.
Освен това, 7-степенната трансмисия PDK има по-къси предавки от 911 GT3. Това е достатъчно, за да се постигне ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди (3,4 секунди за GT3) и максимална скорост от 296 км/ч.
За удържане на цялата тази мощност новото Porsche 911 GT3 RS да разчита на моноблокови предни спирачки с фиксиран алуминиев апарат с шест бутала отпред (408 мм дискове) и задни спирачки с четири бутала от 380 мм. Като опция се предлага керамично-композитни спирачки с размери 410 мм отпред и 390 мм отзад. Джантите са от лека сплав, като са оборудвани с одобрени за движение по пътищата спортни гуми с размери 275/35 R 20 отпред и 335/30 R 21 отзад.
Очевидно всички тези подобрения са нищо без драстични мерки за намаляване на теглото. И благодарение на масовото използване на композитни материали (CFRP) - предни калници, покрив, преден капак, седалки и други, 911 GT3 RS тежи 1450 кг.
Промени има и във външния вид, като на очи се набива непропорционалният заден спойлер, чиято горна част е по-висока от покрив. Отпред има сплитер за разделяне на въздуха, който минава отдолу, а странични перки насочват въздуха навън. Отворите на ламелите на предните калници вентилират арките на колелата, докато въздухозаборниците зад предните колела намаляват въздушното налягане.
Тайната на представянето на новото 911 GT3 RS също се крие във факта, че вместо трите радиатора на предишната версия, той има само централен радиатор, както при 911 RSR, който победи в "24 часа на Льо Ман". Същият вариант се използва и при 911 GT3 R, като радиаторът е наклонен и позициониран в носа на спортния автомобил. Така той освобождава място отстрани за подобряване на активната аеродинамика.
По този начин регулируемите крила на предното и на задното крило в две части позволяват да се постигне обща притискаща сила от 409 килограма при 200 км/ч. Това е два пъти повече от GT3 RS (поколение 991.2) и три пъти повече от сегашното 911 GT3! Притискащата сила дори нараства до 860 кг при 285 км/ч.
Освен всичко друго, това ново Porsche е оборудвано със система DRS като стандарт (за първи път при състезателен модел на марката). С едно натискане на бутон е възможно да се намали съпротивлението и следователно да се увеличи скоростта по права линия, както при болид от Формула 1. Системата за аварийното спиране се възползва от функцията “въздушна спирачка", която позволява на автомобила да бъде аеродинамично спиран благодарение на активните елерони.
Още снимки на новия пистов звяр на Porsche - вижте в галерията:
Цената на новото Porsche 911 GT3 RS, налично в пакети Clubsport и Weissach, отговаря и на качеството на автомобила, като за Германия тя е 229 517 евро.