Докато Volkswagen Group като цяло се хвърля смело с главата напред напред в електрификацията, една от компаниите в концерна – Porsche, вече произвежда синтетични горива заедно със Siemens Energy. Сега в тази посока поема и още един производител, който е част от VW Group – Lamborghini.
„Ние държим вратата отворена за използване на двигатели с вътрешно горене със синтетично гориво – обясни пред Drive мениджърът на Lamborghini за Азиатско-тихоокеанския регион Франческо Скардаони. - Идеалният сценарий ще бъде да имаме чисто електрически автомобили – като четвъртия модел, който ще представим през 2028 г., както и суперспортни коли, вероятно с двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетично гориво. Така все още имаме чистата ДНК на Lamborghini, управляемостта на двигател с вътрешно горене и емоцията в супер-спортна кола.”
Скардаони добави, че италианският производител на автомобили едва наскоро е започнал проекта и работи заедно с петролна компания. Според него, програмата за синтетично гориво на Lamborghini е подобна на това, което прави Porsche.
„В момента се движим по паралелен път. Ние инвестираме в нашия собствен проект за синтетични горива и Porsche също го прави... Искахме да имаме собствен начин да проектираме и развием този потенциален начин да поддържаме нашите двигатели живи. Все пак, трябва да се отбележи, че ние едва стартираме и сме още далеч. В Porsche са напреднали много повече от нас“, обясни Скардаони.
Ако Lamborghini наистина използва синтетични горива в бъдещите си модели, неговите превозни средства с вътрешно горене вероятно също ще използват хибридизация за допълнително подобряване на ефективността, вместо да вървят по пътя на своите конкуренти с турбокомпресор. Скардаони каза, че основната причина за това е, че Lamborghini иска да запази емблематичния звук, с който двигателите му са известни.
„Красотата на това да имаш хибридна система е също така да имаш звука на двигателя. Това разбира се ще бъде мост към нова ера, която може да бъде или електрифицирана, или със синтетично гориво. Така че причината, поради която искахме да започнем с хибридното задвижване, е да запазим звука на двигателите жив”, каза още мениджърът.