fallback

Lamborghini също ще произвежда синтетични горива

Италианците ще се опитат да удължат живота на своите двигатели с вътрешно горене

Докато Volkswagen Group като цяло се хвърля смело с главата напред напред в електрификацията, една от компаниите в концерна – Porsche, вече произвежда синтетични горива заедно със Siemens Energy. Сега в тази посока поема и още един производител, който е част от VW Group – Lamborghini.

„Ние държим вратата отворена за използване на двигатели с вътрешно горене със синтетично гориво – обясни пред Drive мениджърът на Lamborghini за Азиатско-тихоокеанския регион Франческо Скардаони. - Идеалният сценарий ще бъде да имаме чисто електрически автомобили – като четвъртия модел, който ще представим през 2028 г., както и суперспортни коли, вероятно с двигатели с вътрешно горене, работещи със синтетично гориво. Така все още имаме чистата ДНК на Lamborghini, управляемостта на двигател с вътрешно горене и емоцията в супер-спортна кола.”

Скардаони добави, че италианският производител на автомобили едва наскоро е започнал проекта и работи заедно с петролна компания. Според него, програмата за синтетично гориво на Lamborghini е подобна на това, което прави Porsche.

„В момента се движим по паралелен път. Ние инвестираме в нашия собствен проект за синтетични горива и Porsche също го прави... Искахме да имаме собствен начин да проектираме и развием този потенциален начин да поддържаме нашите двигатели живи. Все пак, трябва да се отбележи, че ние едва стартираме и сме още далеч. В Porsche са напреднали много повече от нас“, обясни Скардаони.

Ако Lamborghini наистина използва синтетични горива в бъдещите си модели, неговите превозни средства с вътрешно горене вероятно също ще използват хибридизация за допълнително подобряване на ефективността, вместо да вървят по пътя на своите конкуренти с турбокомпресор. Скардаони каза, че основната причина за това е, че Lamborghini иска да запази емблематичния звук, с който двигателите му са известни.

„Красотата на това да имаш хибридна система е също така да имаш звука на двигателя. Това разбира се ще бъде мост към нова ера, която може да бъде или електрифицирана, или със синтетично гориво. Така че причината, поради която искахме да започнем с хибридното задвижване, е да запазим звука на двигателите жив”, каза още мениджърът.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    С ДВГ има радост , свобода , и удобство ! Само че за сервизите , за другите си остава кешането за турбо , дюзи , съединители , масла , и кви ли не благинки носещи СВОБОДА , УДОБСТВО , РАДОСТ .
  • #10
    пропов ( преди 2 години )
    Абе хора, ЕВТИНО!!! Това все повтаряте за тия измислени електрокари. Това ли ви е опарната точка в живота? Автомобилът е СВОБОДА , УДОБСТВО, РАДОСТ за доста от нас. За някой е още повече, ама да не изпадам в излишна лирика. С Електрокарът свободата я забравяш.От там удобството е спорно. Радостта е непълна защото не ти пее на ухото един 6так или 8мак. Екото е важно, синтетичния бензин точно за това е - да се избегнат емисиите. Евтино - тока се вдига, батериите и ремонтите са супер скъпи.
  • #9
    Продължение ( преди 2 години )
    А целта не е забраняване на ДВГ, а чист въздух и ниски въглеродни емисии. Синтетичното гориво не подобрява нито едно от двете. Нито екологията, нито здравето на хората. Дори да приемем с известни резерви че са екологични, относно въглеродните емисии, въздухът в градовете ще остане замърсен, ако сегашното гориво бъде заменено със синтетично. От друга страна, голяма част от хората и флотовете на компаниите, включително транспортните ще могат да зареждат от собствени фотоволтаици чисто и евтино.
  • #8
    До Пропов ( преди 2 години )
    Май не осъзнаваш, че електромобилите ще се наложат точно защото са по-евтината алтернатива в дългосрочен план, въпреки по-високата първоначална цена. Особено пък ако и първоначалната цена се изравни. Знаеш ли коя е една от най-продаваните коли в Китай? Електромобилът за 4000 долара от която производителят има печалба. Тук за тези пари се продава поне 10 годишен автомобил или по-стар. Нима не е по-добре вместо тях да се карат нови електромобили за 4000 долара?
  • #7
    Пропов ( преди 2 години )
    Ако синтетичния бензин не стане масов, ще бъде жалко. Тогава електрокарите наистина ще станат единствена алтернатива за всеки ден. То ясно че това е целта, ама пък не всички го искаме точно това бъдеще. Все пак де надявам че ще има някъв пробив в технологията и ДВГ ще може да се ползва на разумна цена. Дали от към горивата, дали от към някви филтри или тегнологията на изгаряне. Абе ДВГ не трябва да става лукс само за богатите. НЕ!
  • #6
    До Пропов ( преди 2 години )
    Няма шансове да стане евтино. Екологично синтетично гориво се получава от водород плюс въглероден диоксид извлечен от въздуха. Ако имаше начин за производство на евтин зелен водород, Toyota досега щеше да продава милиони водородни автомобили. Но такъв водород е пет пъти по-скъп от бензина, ако директно го зареждаш в автомобил с горивна клетка. Ако го гориш с ДВГ, става десетина пъти по-скъп заради ниското КПД. Като добавиш и производство на синтетично гориво става златен. Няма шансове.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    И кое е синтвтичното гориво бе цикъла на Тропш бензин от въглища ако не бяха тапи щяха да са вдлъбнати тия гееманчета наистина мноу проуст народец
  • #4
    Пропов ( преди 2 години )
    Крайната цел е да се свали цената на синтетичното гориво. Естествено като стане по масово. При всяка нова технология е така. Първоначално е скъпа , просто е инвестирано много за да я има - най общо казано. После колкото по масова става, толкова и пада цената. Защото високите разходи за развойна дейност се разхвърлят върху повече и повече произведени единици. Така де, първоначално за екзотиките и после и до Гоуфа ще стигне ако е добра. Точно както турбото, автоматика, многото клапани...
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбира се че е за lamborghini могат да се произвеждат синтетични горива и собствениците им да продължават да ги карат. Щом досега не ги е бъркало да имат разход 20-30 на сто, което беше 20-30 евро на 100 км. Днес са 40-60 евро на 100 км и пак не ги бърка. При 10 евро за литър синтетични горива ще им гори 200 300 евро на 100 километра и пак няма да ги бърка.Питайте обаче дали някой с golf и разход 5/100 няма да го бъркат 50 евро за 100км и дали няма да мине на ток, вместо на синтетика?
  • #2
    Звук>Мощност? ( преди 2 години )
    Бах тоя звук с толкова технологии и и без това скъпите им озвучителни системи не могат ли да го пресъздадат?
fallback
Последни