IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти посочиха единствената причина за избор на механични скорости

Въпреки нея, краят на този тип задвижване вече е съвсем близо

Когато през тази пролет Mercedes-Benz обяви, че ще се откаже от ръчната скоростна кутия от 2023 г., част от шофьорите се почустваха облекчени, докато друга се натъжи сериозни. Защото, докато мнозина смятат, че манипулирането на скоростите и съединителя е трудно или поне неудобно, за някои това е олицетворение на спортното шофиране.


механични скорости


Колкото и шумна да е дискусията между привържениците на двата тима задвижване, след появата на трансмисията с двоен съединител и нейното триумфално разпространение в компактните автомобили, механиката е безнадеждно остаряла. Трансмисията с двоен съединител е автоматизирана ръчна трансмисия, която може да сменя предавките много бързо - или сама, или чрез натискане на превключвател или лост.

Тъй като не се нуждае от педал на съединителя, мнозина възприемат „робота“ като автоматик, без да навлизат в подробности. Досега се смяташе, че ръчната скоростна кутия е не само по-спортно (от гледна точка на скоростта на превключване), но и по-икономично решение за намаляване на разхода на гориво.

„Тази преценка вече не е валидна, защото автоматичните трансмисии са настигнали ръчните трансмисии по отношение на ефективността - казва Петер Керкрат от експертната организация KÜS. - Особено скоростните кутии с двоен съединител - те превключват по-бързо от всеки състезател. Освен това дните, когато разликата в разхода на гориво беше един или два литра при сравняване на версии с механика и класически автоматик, отминаха. Ето защо, освен маркетинговото обещание за предполагаемо спортно усещане, единствената останала точка в полза на механиката е цената“.

Това се дължи на факта, че механичните кутии са по-малко сложни за производство и съответно по-евтини. Следователно колите с механика средно струват по-малко, но с масовото производство това предимство изчезва.

„Освен това, тъй като производителите трябва да тестват и хомологират всеки отделен вариант на модела, което е огромен разход. И той ги принуждава да се опитват да намалят разнообразието в гамата си“, каза Брита Сигърс, ръководител продажби в Mercedes-Benz.

Нещата опират не само до пари, но и до място Чрез пълното премахване на ръчните скоростни кутии, производителите спестяват не само пари, но и място в кабината, а това от своя страна е в полза на клиентите. В основата на централната конзола, където някога трябваше да се поставят обемисти скоростни лостове, все по-често се монтира само компактен превключвател, а до него често се поставя още една поставка за чаша, подложка за безжично зареждане на смартфон или ниша за съхранение.

Между другото, Mercedes не е сам в намерението си да се откаже от механичната трансмисия. По информация на германския вестник Automobilwoche, VW също иска да се откаже от ръчната скоростна кутия до 2024 г.

0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Dimitar.peev ( преди 1 месец )
    Кола която не пали на дърпане....
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тв тунер ( преди 1 месец )
    Всеки истински състезател предпочита ръчни скорости. Или поне почти. Гледал съм много блиц интервюта между различни състезатели, като винаги ги питат предно или задно задвижване предпочитат и ръчни или автоматични скорости предпочитат - почти винаги отговора е един и същ - задно предаване и ръчни предавки.
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когато сгънеш автоматичната скоростна кутия цифрите започват от 3000 до 15 Хил
  • #31
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 1 месец )
    Много хора имат правото да управляват автомобилите си. Съвсем малко са тези, които могат да ги овладяват в тежки ситуации, а никой с автоматик не би успял да го направи. Това го знаят само истинските шофьори. Не тези дето знаят да натискат педа лите до долу.
  • #30
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    АМИ ДА , ТО ОСВЕН ЗА ПЕЧАЛБИ , ОТ МЕРЦЕДЕС ОТДАВНА СА ЗАБЕЛЯЗАЛИ КОЛКО СЕ МНОЖЪТ *** ПО ПЪТИЩАТА . И ТАКА , КУПУВА СИ ГЕИЧЕТО КОЛА И СИ МИСКИ "ДОБРЕ ЧЕ НЯМА *** "ЩОТО АЗ КАК ДА ГО НАТИСКАМ , ЩЕ ВЗЕМЕ ДА СЕ ДЕПРЕСИРА И ТОА ЛОС Т МИ ТО Е ТРУДНО !
  • #29
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Petroff ( преди 1 месец )
    В общи линии се очакваше. Има добри ръчни, добри автоматични кутии. Мисля, че за много хора премахването на ръчните скорости ще е недостатък. Карам две коли с дсг и нямам никакви оплаквания. Преди карах известно време безстепенна в Митсубиши и беше доста зле, въпреки , че може да е от двигателя. Бих предпочел автомат, но нямам проблем и ръчна да карам. Въпрос на личен избор.
  • #28
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Митьо ( преди 1 месец )
    За автоматика:- първоначална по-голяма инвестиция;- в процеса на експлоатация повече разходи;- повече ремонти;- с хидро муфа на спускане и в завой само спирачки се използват;- не превключва когато искаш, а когато си реши.Наистина на електричните не им е нужна скоростна кутия, но на една от наточените сложиха двустепенна.
  • #27
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Х ( преди 1 месец )
    Аз пък отдавна съм се отказал от мерцедес и фолцваген...
  • #26
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Самосвал на спускане ( преди 1 месец )
    Само ръчкаВсичко друго е пълна глупостЕвентуално за кифли с дълъг маникюрБез ръчка палиш спирачкитеЕвентуално ретардера помагаАма тука май експерти са тия които не са карали Москвич или Жигула с пълен скоростомер на обикновен междуселски пътИ съвет спазвайте правилата и бътете толетантни на пътя
  • #25
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Бай дън дък ( преди 1 месец )
    Нормално да те убеждават, че автоматът е по-добър, че е по-прецизен. Виж само кви са новите шофьориНадрусани *** от 80 000 проверени шофьори 34% с наличие на упойващи вещества (пълна ***)Трябва да им е свободна дясната ръка за кафе, за цигара, за телефонаХе хе хеПа да сложат и автоматичен волан, та да им е свободна и лявата. То и без тва са им и двете леви и завряни отзад.Изтрепаха сума народ(не само Милен Цветков и още безброй дечица и др.)Некадърници