fallback

Audi RS 6 – една легенда на 20 години

Най-доброто спортно комби на пазара гледа смело към бъдещето

Най-бързият автомобил на Audi в момента е R8 – суперкола с атмосферен V10 двигател, способна да достигне 320 км/ч и да ускори от 0 до 100 км/ч за около три секунди. R8 обаче има дефект - може да побере само двама пътници, като за предпочитане без прекалено много багаж.

Сега си представете, че можете да достигнете 300 км/ч с цялото си семейство, целия си багаж и всичко това, без да плащате цяло състояние. Точно това предлага Audi RS 6 - един от най-бързите спортни автомобили за последните 20 години.

Началото

Появата на RS 6 в гамата на Audi датира от 2002 г. с модела A6 (C5), като се предлага в два вида на каросерията - седан и Avant. По това време Audi се наслаждава на своите успехи в моторните спортове и току-що е спечелил първите две общо четири поредни победи в „24 часа на Льо Ман”.

В същото време марката току-що е представила RS 4 Avant и идва моментът за поява на първото A6 в истинска спортна версия. Инженерите трябва да направят компромиси под капака, тъй като 4,2-литровият V8, който в своята атмосферна версия развива 340 к.с. при S6, се нуждае от допълнително пространство за поставяне на турбо.

Точно това накара инженерите на Audi да удължат и разширят каросерията с приблизително 4 см, като всичко това е допълнено от специфични щитове, по-големи джанти и два големи овални изпускателни изхода. Модификациите са извършени в Англия в сътрудничество с Cosworth, като в крайна сметка туин-турбо V8 моторът получава 450 к.с. и 560 Нм.

Стандартно автомобилът е оборудван със задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия Tiptronic с преобразувател на въртящия момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,7 секунди. Първото RS 6 получава ново окачване с динамичен контрол (DRC), способно да намали накланянето и движенията на тялото при спортно шофиране.

В края на жизнения си път първото RS 6 излиза и във версия „Plus”, при която мощността е увеличена от 450 на 480 к.с., а въртящият момент от 560 на 580 Нм. Максималната скорост е увеличена на 280 км/ч вместо 250.

RS 6 с двигател на Lamborghini

Шест години след първото RS 6 идва второто поколение, което се отличава, в допълнение към предвидимото увеличение на мощността, с приемането на най-големия двигател, поставян на този модел. Това 5,0-литровият V10, който се поставя Lamborghini Gallardo, но тук е с два турбокомпресора, достатъчни за увеличаване на мощността до 580 к.с. и 650 Нм.

Задвижващият механизъм тежи 278 кг и за да гарантира, че V10 е добре смазан в завои с висока скорост, Audi беше включил сух картер, както при състезателните двигатели. Това позволява моторът да бъде монтиран по-ниско, давайки на цялата кола по-добър център на тежестта.

Шестстепенната автоматична скоростна кутия е преработена, като получава нова охладителна система. Този RS 6 е първият, който достигна максимална скорост от повече от 300 км/ч - по-точно 303 км/ч във варианта си „Plus", докато базовият модел може да достигне 280 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч при седана отнема 4,5 секунди срещу 4,6 за Avant.

RS 6 (поколение C6) е първото, което предлага опция за карбоново-керамични спирачки (420 мм дискове отпред, 356 мм отзад), докато окачването на DRC беше оборудвано за първи път с допълнителен блок за регулиране на амортисьора абсорбатори с три нива.

Завръщането на V8

Audi RS 6 (поколение C7) прави малка крачка назад с отказа от V10 в полза на „малък” 4,0-литров V8 с двойно турбо. Версията седан изчезва от каталога и Audi вече предлага RS 7 Sportback като алтернатива. Без да се налага да увеличават мощността, която дори е спаднала до 560 к.с., инженерите са успели да повишат динамиката на автомобила, като работят преди всичко върху теглото, благодарение на по-голямото използване на алуминий по-специално и намаляването на масата с около 120 кг.

15-сантиметровото отклонение на двигателя също позволява намаляване на теглото на нивото на предния мост. Така разпределението на теглото е променено от 60/40 на 55/45 при C6. Общо само от предния мост Audi са „свалени“ 100 кг, а 20-те к.с. сили по-малко са компенсирани от въртящ момент от 700 Нм, които са предавани към четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,9 секунди, а максималната скорост вече е 305 км/ч. В същото време разходът на гориво е намален с 30% благодарение на деактивирането на част от цилиндрите. Отново са налични керамични спирачки с дискове 420/365 мм. Въздушното окачване е стандартно, с клирънс с 20 мм по-нисък от стандартния A6.

През 2015 г., две години след лансирането на RS 6 (C7), мощността е увеличена до 605 к.с. във версията Performance. С функцията „overboost” въртящият момент се увеличава временно до 750 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,7 секунди.

Електрическа помощ

Четвъртото поколение на Audi RS 6 Avant, базирано на A6 (C8), беше пуснато на пазара през 2019 г. - три години преди 20-годишнината на модела. Тази версия запазва своя туин-турбо V8 с обем 4,0 литра, като „базовата“ мощност е 600 к.с. и 800 Нм. За първи път в историята си колата е оборудвана с лека хибридизация от 48 волта, която помага за допълнително подобряване на неговата ефективност.

Въпреки големите си размери и тегло, новото RS 6 Avant все пак успява да свали няколко стотни при ускорението от 0 до 100 км/ч, което вече отнема 3,6 секунди. Границата от 200 км/ч се достига за 12 секунди.

По отношение на стила, RS 6 Avant (C8) споделя само покрива, предните врати и вратата на багажника с базовия модел. Останалата част е напълно преработена, с удължаване на дължината с около 8 см. Размерът на джантите е увеличен до 21 цола като стандарт с гуми 275/35 и до 22 цола (285/30) като опция.

Бъдещето

Фейслифтът на последното поколение е предвиден за тази година, като от Audi обещават малка изненада. Това ще бъде специална версия на комбито с увеличена мощност. Смяната на генерациите е предвидена за 2025 г., като добрата новина е, че RS 6 Avant ще запази запази двигателя си с вътрешно горене.

От друга страна, той ще бъде поддържан от малък електрически мотор, което ще го направи първият RS 6 акумулаторен хибрид в историята. В същото време това ще бъде последният термичен вариант на модела. След това RS 6, както и цялата гама на Audi, ще стане електрическа.

fallback
  • #6
    Уау ( преди 2 години )
    Супер е колата,НО електрическите автомобили с 0-100 за около 1,9 сек. обезмислиха всичко.
  • #5
    Владислав ( преди 2 години )
    За мен пък това е мечтаната кола. Много правилно са го написали. Или май Ви бърка в ...... Да ви задмине комби с 4-5 човека и 300 кг багаж а? Щото във хипер ултра бързите ви спортни коли не можеш освен дамска чанта да сложиш ама нали си гъзар. Докато аз мога да сложа пералня от близкия хипермаркет и пак да ви дам ляв мигач с 280км + в лява лента.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Az probvah RS6 2021 GODINA 800 conia,koito niama knijka za samolet da ne se kachva v nego,unikalen e i struva 350,000 ?
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Това колко е бавно под 13 сек на 1/4 миля не слиза колкото и да е туинтурбо и ве 8
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    "Смяната на генерациите е предвидена за 2025 г., като добрата новина е, че RS 6 Avant ще запази запази двигателя си с вътрешно горене."Това въобще не е сигурно предвид тенденцията към много бързо преминаване към чисти електромобили. Ако иска да запази статута си на бърз автомобил и да има пазарен успех, ще трябва въобще да премахне ДВГ.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако някой вози семейството си с 300, трябва да му се отнеме книжката доживот.
fallback
Последни