fallback

Tesla Model Y може да стане най-продаваната кола в света през 2023 г.

Мъск вярва, че кросоувърът ще отнеме короната на Toyota Corolla

Tesla Model Y несъмнено има изключителен успех, след като като се превърна в доминиращ електрически кросоувър от гледна точка на продажбите. Според изпълнителния директор на компанията Илон Мъск, още през тази година Model Y ще се окаже на успешния автомобил на света като приходи, а догодина ще бъде и №1 по продажби сред всички модели на пазара.

В момента най-продаваният автомобил на планетата е Toyota Corolla с приблизително 1 150 000 бройки през 2021 г. За сравнение, Tesla е реализирала общо 936 222 автомобила за същия период. Продажбите на марката обаче растат и през тази година се очаква да надхвърлят 1,2 млн единици, като това е въпреки продължаващите проблеми във веригата за доставки.

Когато тези проблеми бъдат облекчени и Гигафабриките в Тексас и Берлин започнат да работят на пълни обороти, е напълно логично Model Y да стане най-продаваният автомобил на планетата. Което ще бъде феноменален успех и по още една причина – досега нито един модел с цена от 70 000 долара не се е продавал в тираж от 150 000 бройки за тримесечие (Tesla съобщава само комбинирани данни за продажбите на Model 3/Y, така че точните продажби на Model Y не са известни).

Освен това, решението на Tesla да съсредоточи производството на кросоувъра изключително във фабриката в Берлин означава, че поръчките за Model Y ще се изпълняват много по-бързо и това ще изиграе основно роля за увеличаване на продажбите.

Според Мъск, до края на 2022 г. Tesla ще разполага с производствен капацитет от 2 млн бройки в заводите си. Това ще позволи на компанията да продължи да изгражда нови фабрики, като плановете за една от тях ще бъдат обявени съвсем скоро. Като цяло компанията планира производство до 20 млн коли годишно, което означава поне 10-12 завода, от чиито конвейери слизат по 1,5-2 млн автомобила на година.

„Ако всичко върви по план, ще приключим 2022 г. с 2 милиона превозни средства“, заяви Мъск, добавяйки, че производството в двете най-нови фабрики на Tesla, в Германия и Тексас, е изправено пред „10 000 малки проблема“, които се решават „един по един".

fallback
  • #12
    До 11 ( преди 2 години )
    Ами много е просто, казва му се статистика. Тя представлява просто сравняване на цифри и този с най-голямото число продадени автомобили за годината печели. След като всички фабрики за работят с по-голям капацитет, понеже модел y се произвежда в 4 фабрики, две от които са чисто нови и произвеждат единствено този модел, догодина от него ще се произвеждат над 1,2 милиона автомобила годишно и няма модел на света, който да го бие по производство и продажби. Факт!
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Хех, къде сте тръгнали да срявнявате Тойота чиито автомобили на 20 годишна възраст безпроблемно покриват оригиналните си спецификации за разход, пробег, ефективност, и емисии с евтини еднодневки като Тесличките, кои за 10 години не се научиха как се напасват панели по каросерията, а пък на 8-мата година колата им е за скрап, защото нова батерия струва 2 пъти повече от остатъчната й цена..
  • #10
    Block me again ( преди 2 години )
    Това го повтарят всяка година. Който го вярва значи няма грам акъл. Едвам влиза в топ 30, какво първо място ви гони. Пускате такива статии, за да има коментари и да излиза сайта безплатно напред в Гугъл.
  • #9
    До 8 ( преди 2 години )
    Теслата която ти дадох за пример е най лакомата и затова ти я дадох. Иначе Tesla модел 3 с 80 киловатчасова батерия също има поне пет пъти по-голям ресурс от фиата, който струва минимум 60 хиляди лв, а теслата започва от 90 хиляди, като в единия случай получаваш автомобил с който можеш да минеш 2800 км за едно денонощие - изпробвана е вече, а в другия случай получаваш един напълно градски автомобил който не става за нищо друго.
  • #8
    TSLA ( преди 2 години )
    Да защото е с клетки 2170 с живот 20 години, вдига 220 в базова, 250 в топ версията, постоянно 4х4, има OctoValve термопомпа/клима, има режим кемпер, отваря се отзад като хечбек за товарене и спане, има най-големия багажник и втори отпред с дренаж за превоз на всичко, има вариант със 7 места, произвежда се на 3 континента и с 2 думи няма аналог.
  • #7
    До 7 ( преди 2 години )
    Не вярвам да знаеш чак такива подробности кое колко по-добро е дето сиг самите Тесла и Фиат не знаят а дори да си прав все пак Теслата която даваш за пример струва 5 пъти повече. Фиата е за ползване главно в града където са ефективни електромобилите и си има достатъчна мощност от 120 коня
  • #6
    До долния ( преди 2 години )
    Това с фиата е пълна разсипия на ресурси!Живота на една батерия зависи както от броя цикли, но най-вече от температурата при ползване. За да се движи със 100 км/ч, това фиатче дърпа от батерията почти същата мощност, както и Тесла с 1000 коня, но втората батерия има много по-добро охлаждане и работи в много по-лек режим и въпреки че е само два пъти по-голяма от на фиата, ще изкара поне пет пъти повече километри. Фиата ще приключи жизнения си цикъл още на 200 000км. и ще го изхвърлят целия
  • #5
    До 5 ( преди 2 години )
    Аз не съм казал че Модел У е евтин точно както и други СУВ с по 300коня не са евтини. На малките модели слагат по-малки батерии например Фиат 500 има 42квтч батерия за 300км а ФВ ИД4 е с 82квтч за 500км тоест в единия случай със същия капацитет се правят 2 коли. Значително по-евтини от сегашни сравними модели се очакват след 2-3 години(ФВ ИД2, Рено 5 и т.н.)
  • #4
    До първия ( преди 2 години )
    Скоро не очаквай евтини електромобили. Светът със или без Тесла преминава от ДВГ на електромобили и през следващите десетина години търсенето е по-голямо от предлагането и ще има недостиг както на батерии така и на материали за тяхното производство. Чак към края на десетилетието, когато вече има излишък на батерии и материали за тях и цените на батериите и материалите паднат, чак тогава с тях ще започнат да се произвеждат и евтини модели. Дотогава ще залагат на по-печелившите скъпи модели
  • #3
    До долният ( преди 2 години )
    Е то едното не изключва другото, следователно вярния извод е че и Volkswagen и Toyota продават евтинията скъпо.
fallback
Последни