fallback

Най-истинското BMW? Тестваме новото M240i

Напук на страховете ни, изцяло променената Втора серия си остава есенцията на марката в най-чистия й вид (ВИДЕО)

В края на 60-те години двама високопоставени инженери в Мюнхен се засекли на паркинга и установили с изумление, че независимо един от друг са монтирали по-голям, двулитров мотор на своите BMW 1600. Решили, че си струва да предложат идеята на началниците си за серийно производство. Така се появило BMW 2002. А след него - и 2002 Turbo, първата серийна кола в Европа с турбокомпресор. Тези машини промениха самата ни представа за BMW и превърнаха баварската компания в еталон, когато става дума за спорт и чиста радост от шофирането.                          Оттогава гамата на BMW се преобрази неузнаваемо и днес включва от миниван до петметров SUV. Но шефовете на компанията винаги са внимавали да имат в каталога си и поне един пряк наследник на легендата 2002: малка и не прекалено луксозна кола, създадена за онези, които наистина обичат да карат. В последните осем години тази роля се падаше на 2 Series Coupe.                          Но сега още първият поглед към новото поколение събужда някои съмнения. Като начало, то вече няма ръчни скорости. Най-мощната версия, M40i, не може да бъде и само със задно предаване. Приглушеният преди дизайн е заменен от нещо, което, както се убедихме в последните два-три дни, обръща всички глави след вас. Означава ли това, че в BMW окончателно скъсват връзката с веселите, малки спортни купета, с които станаха световноизвестни през 60-те и 70-те години?                            Ако се задоволим само с гледане, нещата наистина може да ни се сторят леко притеснителни. Серия 2 е станала видимо по-голяма, с 10 сантиметра, и вече е почти с дължината на оригиналната Серия 5 (!) - да не говорим, че е доста по-широка от нея. Интериорът, който досега бе просто място, където сядаш, за да шофираш, вече е пълен с всякакви глезотии - от почти 9-инчовия екран на мултимедията до аудиосистемата от Harman Kardon. За пръв път се появява и head-up дисплей.                         Предната седалка се плъзга назад при влизане, за да ви улесни. Предното стъкло е със специално звукопоглъщащо покритие. Багажникът вече побира 390 литра, повече от Volkswagen Golf. Климатроникът е с три зони. Има вградена SIM-карта за 4G връзка. Асистентът за поддържане на лентата ще ви върне в правия път дори при 210 километра в час, а асистентът за трафика спира и потегля съвсем сам. Добавете към това и задължителния автоматик, и статутът на "двойката" като пуритански автомобил за карачи изглежда съвсем разклатен.                        Но това продължава само докато гледаме. Щом я подкараме, съмненията се разсейват светкавично. Преди всичко нито едно от нещата, които ви изредихме, не е недостатък в реалния свят. Допълнителният комфорт не е са сметка на пътното поведение, защото инженерите са направили чудеса с олекотяването. Въпреки всички допълнителни глезотии, най-мощната версия сега е 20 килограма по-лека от предишното поколение.                          Отпадат и страховете, че BMW ще сложи и купето върху платформа от MINI, както стана със Серия 1 и с 2 Active Tourer. Вместо това новото поколение използва архитектурата на Серия 3. А това включва и класическия надлъжно разположен двигател на BMW, който върви в пакет с 8-степенната трансмисия на ZF, най-добрия автоматик изобщо на пазарна в момента. Все още имате опцията да сменяте ръчно предавките, но почти никога няма да ви се наложи. А ако много държите да занимавате с нещо дясната си ръка, трябва да изчакате малко до появата на новото М2, където такава възможност почти сигурно ще има.                       Колкото до нашето тестово М40i, то наистина е само с двойно предаване, но с отчетлив акцент върху задните колела, и с възможност да прехвърлите максимум въртящ момент към тях. А този максимум никак не е малък.  

BMW 2 Series Coupe M40i

374 к. с. максимална мощност

500 Нм максимален въртящ момент

4.3 секунди 0-100 км/ч

Под капака се крие най-мощният шестцилиндров бензинов двигател в историята на BMW. Както и досега, той ползва туин-скрол турбо и директно впръскване, но вече под налягане от цели 350 бара, в съчетание с променливо газоразпределение. Резултатът е максимална мощност от 374 конски сили - доста повече, отколкото имаха първите три поколения на М3. А ускорението от 0 до 100 км/ч отнема официално 4.3 секунди. Просто за сравнение ще отбележим, че М5 от генерацията Е60 се нуждаеше от 4.7 секунди. А под капака имаше истински V10 от Формула 1.                            Окачването също е претърпяло нужната еволюция, за да е в крак с двигателя. М40i получава специален заден диференциал от M-поделението на BMW. А също и система за векторно разпределение на въртящия момент, но не каквато сме свикнали. Повечето такива системи включват спирачката на вътрешното колело в завой, за да го предпазят от приплъзване. Тук вместо това системата засилва въртящия момент към външното колело. От гледна точка на спортното поведение разликата е космическа.                           Спирачките са станали още по-ефективни, а устойчивостта на усукване, която и без това беше висока при първото поколение, е повишена още с 12%. С най-различни трикове, като например затварящата се предна решетка, коефициентът на аеродинамично съпротивление е понижен до 0.26. Скоростната кутия получава информация от камерите и навигацията, за да съобразява смяната на предавките с пътните условия и да пести гориво. От BMW смело обещават среден комбиниран разход малко над 8 л/100 км, и това ни се струва съвсем постижимо. При нас средният разход беше около 10 литра, но и тестът ни не е образец за икономично шофиране.                            Между другото новата "двойка" е икономична и в друго отношение: цената. Инфлацията не е пощадила и нея, разбира се. Но числата съвсем не са пораснали с темпото, с което растат при конкурентите. Базовото 220i струва около 72,000 лева. А M40i започва от почти 108,000 - което е с цели 22 хилядарки под Серия 3 със същия двигател.                        Колкото до дизайна, даже Световната асоциация на Facebook специалистите по естетика ще е доволна, защото гигантската решетка от Четвърта серия, за която толкова много говорим от две години насам, тук отсъства. Не бихме казали, че това е най-красивото BMW в историята, но определено притежава класическите белези на марката - дълъг капак, къси надвеси, могъщи извивки на калниците.                         Вероятно вече са ви направили впечатление доста по-малките предни светлини, с единично вместо двойно тяло. Според дизайнерите това трябвало да напомня за оригиналното BMW 2002. Но вероятно е нужно по-силно въображение от нашето, за да видите приликата. Няма спор обаче, че тази кола привлича погледите. А дори и да не харесвате някои от дизайнерските решения, това няма никакво значение. Просто защото BMW 2 Series Coupe си остава една от последните коли за каране, а не за гледане.        Още снимки от теста на BMW 2 Series Coupe вижте в ГАЛЕРИЯТА:

         

 

fallback
  • #5
    До 3 ( преди 2 години )
    V6 по нисък център на тежестта
  • #4
    L ( преди 2 години )
    Оферта за заем: Това съобщение е насочено към физически лица или всеки, който има сериозна нужда от кредит между отделни лица, за да изградят отново живота си. търсите кредит между физически лица, за да възобновите дейността си както за реализиране на проект, така и за закупуване на апартамент, но ви е забранено да правите банка или вашата практика е била отказана в банката. Ние сме физическо лице, отпускаме кредит между физически лица от ? 1000 до ? 2 500 000 на всеки, който е в състояние ...
  • #3
    До 1 ( преди 2 години )
    Редови I6 е най добрата конфигурация за двигател с вътрешно горене! I6 има най добър баланс и най ниски вибрации, съответно най добра здравина и потенциал за висока мощност и надеждност като в същото време двигателя въпреки че е по дълъг реално е по компактен и заема по малко място от V6 със същия обем и около него остава повече пространство. V6 е много по сложен двигател, по тежък, 2 блока, 2 глави, всичко е по 2.
  • #2
    Смех ( преди 2 години )
    Хахаха двг на м5 в10 освен конфигурацията няма нищо общо с Ф1 но германофилите полуграмотници вярват
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    ОТдавна конфигурацията v6 се е доказала като по-удачна но от бавярските копторни заводи толкова си могат за 50 гоеини бълване на неадекватни механо-технически решения
fallback
Последни