fallback

Най-истинското BMW? Тестваме новото M240i

Напук на страховете ни, изцяло променената Втора серия си остава есенцията на марката в най-чистия й вид (ВИДЕО)

В края на 60-те години двама високопоставени инженери в Мюнхен се засекли на паркинга и установили с изумление, че независимо един от друг са монтирали по-голям, двулитров мотор на своите BMW 1600. Решили, че си струва да предложат идеята на началниците си за серийно производство. Така се появило BMW 2002. А след него - и 2002 Turbo, първата серийна кола в Европа с турбокомпресор. Тези машини промениха самата ни представа за BMW и превърнаха баварската компания в еталон, когато става дума за спорт и чиста радост от шофирането.                          Оттогава гамата на BMW се преобрази неузнаваемо и днес включва от миниван до петметров SUV. Но шефовете на компанията винаги са внимавали да имат в каталога си и поне един пряк наследник на легендата 2002: малка и не прекалено луксозна кола, създадена за онези, които наистина обичат да карат. В последните осем години тази роля се падаше на 2 Series Coupe.                          Но сега още първият поглед към новото поколение събужда някои съмнения. Като начало, то вече няма ръчни скорости. Най-мощната версия, M40i, не може да бъде и само със задно предаване. Приглушеният преди дизайн е заменен от нещо, което, както се убедихме в последните два-три дни, обръща всички глави след вас. Означава ли това, че в BMW окончателно скъсват връзката с веселите, малки спортни купета, с които станаха световноизвестни през 60-те и 70-те години?                            Ако се задоволим само с гледане, нещата наистина може да ни се сторят леко притеснителни. Серия 2 е станала видимо по-голяма, с 10 сантиметра, и вече е почти с дължината на оригиналната Серия 5 (!) - да не говорим, че е доста по-широка от нея. Интериорът, който досега бе просто място, където сядаш, за да шофираш, вече е пълен с всякакви глезотии - от почти 9-инчовия екран на мултимедията до аудиосистемата от Harman Kardon. За пръв път се появява и head-up дисплей.                         Предната седалка се плъзга назад при влизане, за да ви улесни. Предното стъкло е със специално звукопоглъщащо покритие. Багажникът вече побира 390 литра, повече от Volkswagen Golf. Климатроникът е с три зони. Има вградена SIM-карта за 4G връзка. Асистентът за поддържане на лентата ще ви върне в правия път дори при 210 километра в час, а асистентът за трафика спира и потегля съвсем сам. Добавете към това и задължителния автоматик, и статутът на "двойката" като пуритански автомобил за карачи изглежда съвсем разклатен.                        Но това продължава само докато гледаме. Щом я подкараме, съмненията се разсейват светкавично. Преди всичко нито едно от нещата, които ви изредихме, не е недостатък в реалния свят. Допълнителният комфорт не е са сметка на пътното поведение, защото инженерите са направили чудеса с олекотяването. Въпреки всички допълнителни глезотии, най-мощната версия сега е 20 килограма по-лека от предишното поколение.                          Отпадат и страховете, че BMW ще сложи и купето върху платформа от MINI, както стана със Серия 1 и с 2 Active Tourer. Вместо това новото поколение използва архитектурата на Серия 3. А това включва и класическия надлъжно разположен двигател на BMW, който върви в пакет с 8-степенната трансмисия на ZF, най-добрия автоматик изобщо на пазарна в момента. Все още имате опцията да сменяте ръчно предавките, но почти никога няма да ви се наложи. А ако много държите да занимавате с нещо дясната си ръка, трябва да изчакате малко до появата на новото М2, където такава възможност почти сигурно ще има.                       Колкото до нашето тестово М40i, то наистина е само с двойно предаване, но с отчетлив акцент върху задните колела, и с възможност да прехвърлите максимум въртящ момент към тях. А този максимум никак не е малък.  

BMW 2 Series Coupe M40i

374 к. с. максимална мощност

500 Нм максимален въртящ момент

4.3 секунди 0-100 км/ч

Под капака се крие най-мощният шестцилиндров бензинов двигател в историята на BMW. Както и досега, той ползва туин-скрол турбо и директно впръскване, но вече под налягане от цели 350 бара, в съчетание с променливо газоразпределение. Резултатът е максимална мощност от 374 конски сили - доста повече, отколкото имаха първите три поколения на М3. А ускорението от 0 до 100 км/ч отнема официално 4.3 секунди. Просто за сравнение ще отбележим, че М5 от генерацията Е60 се нуждаеше от 4.7 секунди. А под капака имаше истински V10 от Формула 1.                            Окачването също е претърпяло нужната еволюция, за да е в крак с двигателя. М40i получава специален заден диференциал от M-поделението на BMW. А също и система за векторно разпределение на въртящия момент, но не каквато сме свикнали. Повечето такива системи включват спирачката на вътрешното колело в завой, за да го предпазят от приплъзване. Тук вместо това системата засилва въртящия момент към външното колело. От гледна точка на спортното поведение разликата е космическа.                           Спирачките са станали още по-ефективни, а устойчивостта на усукване, която и без това беше висока при първото поколение, е повишена още с 12%. С най-различни трикове, като например затварящата се предна решетка, коефициентът на аеродинамично съпротивление е понижен до 0.26. Скоростната кутия получава информация от камерите и навигацията, за да съобразява смяната на предавките с пътните условия и да пести гориво. От BMW смело обещават среден комбиниран разход малко над 8 л/100 км, и това ни се струва съвсем постижимо. При нас средният разход беше около 10 литра, но и тестът ни не е образец за икономично шофиране.                            Между другото новата "двойка" е икономична и в друго отношение: цената. Инфлацията не е пощадила и нея, разбира се. Но числата съвсем не са пораснали с темпото, с което растат при конкурентите. Базовото 220i струва около 72,000 лева. А M40i започва от почти 108,000 - което е с цели 22 хилядарки под Серия 3 със същия двигател.                        Колкото до дизайна, даже Световната асоциация на Facebook специалистите по естетика ще е доволна, защото гигантската решетка от Четвърта серия, за която толкова много говорим от две години насам, тук отсъства. Не бихме казали, че това е най-красивото BMW в историята, но определено притежава класическите белези на марката - дълъг капак, къси надвеси, могъщи извивки на калниците.                         Вероятно вече са ви направили впечатление доста по-малките предни светлини, с единично вместо двойно тяло. Според дизайнерите това трябвало да напомня за оригиналното BMW 2002. Но вероятно е нужно по-силно въображение от нашето, за да видите приликата. Няма спор обаче, че тази кола привлича погледите. А дори и да не харесвате някои от дизайнерските решения, това няма никакво значение. Просто защото BMW 2 Series Coupe си остава една от последните коли за каране, а не за гледане.        Още снимки от теста на BMW 2 Series Coupe вижте в ГАЛЕРИЯТА:

         

 

fallback
  • #15
    До тъпаците по-долу ( преди 2 години )
    Кога БМВ са правили V6 ? От неотдавна започнаха да правят v8 (навлезе с е90 М)За БМВ е типичен редовия шестак.
  • #14
    Propov ( преди 2 години )
    Абе не знам от къде го изсмуквате това вечмо недоволство. Експертите казват че е супер. Пазарът казва - най продаваната премиум марка. Българинът казва - не става. Много си *** Сашеее, че си и крив.
  • #13
    До 11 ( преди 2 години )
    Който си купува такава кола, не го интересува за бъдещето. Кара я няколко години и я маха. Само скъсотляците и пенсионерите си мечтаят за Киа пасатор.
  • #12
    Греда ( преди 2 години )
    Изключително безсмислен автомобил...Няма даже ръчна скоростна кутия...
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Доста се чудя кой ще налива пари в нещо което няма бъдеще а именно малък седан с ДВГ, хиляда пъти по-добре една Kia EV6 примерно.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Красива е докато не в съсипят с грозна решетка. Същата работа като шкода суперб страхотна машина с грозна решетка.
  • #9
    E30 ( преди 2 години )
    Грозновато ми е това. Иначе, ако са запазили пътното поведение на предишната двойка, или даже са го подобрили, както твърди статията, значи е феноменално за каране
  • #8
    До 5 и 6 ( преди 2 години )
    Тия факти съществуват само в твоята глава. Където, ако се съди по пунктуацията, е доста голям хаос
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    като направят фейслифт на предница и задница и сложат двигателя зад предните седалки ще е о.к.
  • #6
    До 3 ( преди 2 години )
    Освен това в6 по къс което позволява по лесното му монтиране пред задната оос което прави колата по-стабилна взима по висока скорст в завоите и по добри времена на писта.Два блока тежът колкото един блок с три цилиндъра повече от съответния един блок на в6
fallback
Последни