fallback

Още трикове как да разберете дали километражът е превъртян

Манипулираните показания за пробега на превозното средство си остават сериозен проблем

При закупуване на употребяван автомобил винаги има риск да получите екземрляр, чийто километраж показва фалшиви стойности. Неведнъж сме ви разказвали за това, но сега ще добавем още няколко съвета за това как да разберете дали километражът на колата е превъртян. Експертите родължават да дават нови препоръки за определяне на фалшивите показания пробег на превозното средство.

При съвременните автомобили пробегът се съхранява освен в таблото и в ECU, както и в други блокове за управление на автомобила. Пълната пренастройка на тези индикатори е доста скъпа процедура, така че повечето нечестни продавачи спестяват пари, като променят стойностите само на километража. В този случай реалният пробег на автомобила може да се определи чрез свързване на специален скенер към колата, който притежават повечето оторизирани сервизи на отделните марки.

Но купувачът може да определи приблизителния пробег на автомобила и по редица косвени признаци. В този случай обаче трябва предварително да проучите съответната информация в глобалната мрежа, тъй като автомобилите имат различно качество на довършителните материали, така че износването също ще бъде различно. В същото време трябва да имате едно на ум, че преди продажба продавачът може да замени силно износени автомобилни части.

Ето и някои от нещата, които е добре да погледнете: Годината на производство на предпазния колан трябва да съответства на годината на производство на автомобила или да е с една година по-малко. Необходимо е да се обърне внимание на състоянието на волана, скоростния лост, гумените повърхности на педалите, седалката на водача и основните бутони за управление.

Мътните фарове при пробег от 70 000 - 80 000 км също са признак за неверни показания на километража, тъй като обикновено започват да помътняват след пробег над 200 000 км, макар и автомобилът да е по-нов.

Новите спирачни дискове, монтирани на автомобил, който е изминал не повече от 50 000 км, могат да показвт също, че данните на километража не са верни. Окачването не се нуждае от ремонт на автомобили, изминали до 100 000 км.

В заключение си струва да повторим основния съвет, че когато купувате кола , не трябва да бързате и да вярвате на всичко, което казва продавачът, трябва да проверите всичко внимателно.

fallback
  • #9
    До 1 ( преди 2 години )
    но това са инцидентни години.За Германия средният пробег е 14 000 км годишно, за щатите към 20 000. За България е 4-5 000.Къде ги тези 30 000 км на година, при това всяка година? Сигурно някой, живеещ във Враца, работи и пътува до София 5 дни в седмицата? И така са още 500 000 други? Или някой пътува София-Варна-София 30-а пъти?Вие мислите ли, като пишете?
  • #8
    До 1 ( преди 2 години )
    Ти сериозен ли си с тези км на година?Аз на моята кола навъртам по 3-4 хил. км годишно. Шофьор на камион съм и съм на път 5-7 дни от седмицата! У дома съм си 50-а дни в годината! Сметни за колко години ще й навъртя 120 000 км!Имал съм години, когато съм навъртал по 12 000-18 000 км. Една година пътувах из почти цяла Канада и навъртях 30 000 км. В България съм навъртал по 10-12 000 км, но я обиколих почти цялата за едно лято(златна значка от БТС за 100-е нац. туристически обекта).
  • #7
    Киро ( преди 2 години )
    Единствения начин е човек да си плати и да си вземе репорт за колата от онлайн сайтовете. Има километри, снимки, всичко. Като тръгва да даде човек една торба пари за кола, 10 лева са най-малкия разход.
  • #6
    Дядо коледа ( преди 2 години )
    Определено съветвам да направите проверка в сайт като car vertical. За колата която купих имам по години на колко км е била при влизане за обслужване.
  • #5
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Винаги има начин да разбереш, ако наистина искаш....Иначе, от опит знам, че салон на автомобил до към 200 000 е неразличим от нов, ако няма някъде прогорено и е почистен добре. Последните си няколко автомобила купувам все от частни лица в чужбина. Все на над 200 000, но същите коли в нашите автокъщи са на по 100 000... :)
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Алекс, за съжаление си прав. За малко пари ги правят като нови да изглеждат. Без компютър не можеш да ги хванеш. И то ти трябва човек който разбира с оригинален софтуер, за да може да бръкне във всички логове и да знае какво да търси - винаги остават следи. При по-старите коли шанса ти за нещо по-читаво е внос по поръчка или сам да си я внесеш, но е скъпо и е занимавка и пак не е гаранция.
  • #3
    Алекс ( преди 2 години )
    Ако километража се превърти грамотно,няма начин това да се разбере.Волана,скоростния лост и гумените подложки на *** се подменят.Седалките се перат или се заменят с по-запазени.Купиш ли си кола втора употреба,трябва да си готов за разтоварване по сервизите.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Щом е в Горубляне, с. Труд или Дупница значи е превъртяла играта вече. В последно време малко намалиха лъжите. Преди всички коли на 3-5 години бях на 100-тина хил км, на 5 винаги 150-160. И всички останали на 180. Особено на дизел или газ - там още на 5-тата година е вероятно да е на 200к км. В момента не е рядкост да видиш обява на 300. Предвид че струва няколко лева, е абсурдно, да не направиш справка в някоя платформа за проверка на базите данни.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Интересно е как все още има хора, които вярват, че има 10-12 годишни автомобили, които са на 100-120 хиляди километра?! Това е нормален пробег за 3-4 годишна кола, няма как 10 годишна кола да е под 250-300 хиляди километра!
fallback
Последни