fallback

Още трикове как да разберете дали километражът е превъртян

Манипулираните показания за пробега на превозното средство си остават сериозен проблем

При закупуване на употребяван автомобил винаги има риск да получите екземрляр, чийто километраж показва фалшиви стойности. Неведнъж сме ви разказвали за това, но сега ще добавем още няколко съвета за това как да разберете дали километражът на колата е превъртян. Експертите родължават да дават нови препоръки за определяне на фалшивите показания пробег на превозното средство.

При съвременните автомобили пробегът се съхранява освен в таблото и в ECU, както и в други блокове за управление на автомобила. Пълната пренастройка на тези индикатори е доста скъпа процедура, така че повечето нечестни продавачи спестяват пари, като променят стойностите само на километража. В този случай реалният пробег на автомобила може да се определи чрез свързване на специален скенер към колата, който притежават повечето оторизирани сервизи на отделните марки.

Но купувачът може да определи приблизителния пробег на автомобила и по редица косвени признаци. В този случай обаче трябва предварително да проучите съответната информация в глобалната мрежа, тъй като автомобилите имат различно качество на довършителните материали, така че износването също ще бъде различно. В същото време трябва да имате едно на ум, че преди продажба продавачът може да замени силно износени автомобилни части.

Ето и някои от нещата, които е добре да погледнете: Годината на производство на предпазния колан трябва да съответства на годината на производство на автомобила или да е с една година по-малко. Необходимо е да се обърне внимание на състоянието на волана, скоростния лост, гумените повърхности на педалите, седалката на водача и основните бутони за управление.

Мътните фарове при пробег от 70 000 - 80 000 км също са признак за неверни показания на километража, тъй като обикновено започват да помътняват след пробег над 200 000 км, макар и автомобилът да е по-нов.

Новите спирачни дискове, монтирани на автомобил, който е изминал не повече от 50 000 км, могат да показвт също, че данните на километража не са верни. Окачването не се нуждае от ремонт на автомобили, изминали до 100 000 км.

В заключение си струва да повторим основния съвет, че когато купувате кола , не трябва да бързате и да вярвате на всичко, което казва продавачът, трябва да проверите всичко внимателно.

fallback
  • #19
    До 19 ( преди 2 години )
    Би ли пояснил къде и как навърташ тези 50 000 км годишно? Напиши и какво работиш(пишеш, че имаш и служебен автомобил)?Нека сметнем по колко време караш личният си автомобил, по колко време служебният, да видим и колко време работиш...Да не се окаже, че нямаш време да спиш!?Аз карам камион и му навъртам по 200-250 000 км годишно, но в него спя, храня се, карам по 10-13 часа на ден! Дай да видим ти, как докарваш такива километри?!
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз минавам около 50хил на година.Като се има на предвид че имам и служебен автомобил .Така че приказките за тази кола е от едно село на една баба направо са виц.Моята хазяйка е на 76год и кара всеки ден и то като Шумахер Тук в Германия газта е до дупка Никога кола от Германия.А официалните представителства какви мушенгии правят идея си нямате!
  • #17
    до 17 ( преди 2 години )
    Никакъв шанс да го продадеш в България. Ще ти кажат, че е превъртан киломутража, ча е сменяна тапицерията на седалките, на волана, че си я напудрил умишлина, за да иглежда по-добре.Българските спецове не можеж да ги излъжеш!
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз пък имам WV Polo, 2003 г. купено от магазина. И тъй-като живея в чужбина го ползвам само през отпуската си и то не всяка година. Навъртам около 3000 км., когато се прибера. Сега е на 48000 км. и се чудя, един ден, като реша да го продавам, ако реша, как да обясня, че е на толкова километри!? Все още мирише на ново и се съхранява по най-добрия начин.
  • #15
    До 11 ( преди 2 години )
    Има тука едни пияници пред блока. От 20-а години са станали част от пейзажа и всяко лято, като си идвам, те са на линия. От всичко разбират, по всичко са компетентни. Те ги дрънкат тези да служебните коли.Аз си поддържах колата в офиц. дилър, както си беше предписано по книжката. Имах фактури, даже с тях я продадох(тук това е предимство). Купих я на старо за 18 000 долара, а след 10 години я продадох за 2 000. Но сигурно, ако бях търсил някой спец, като теб, можеше да му а продам за 10 000!?
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    масло се сменя не по километраж а по количество литри гориво което си заредил ако разхода ти е 10 на сто сипваш 800 литра правиш въглеродно почистване сменяш масла филтри и си като нов
  • #13
    До долният ( преди 2 години )
    И като правиш между 5 и 11 000 км годишно, как ще навъртиш 120 000 км за 4 години?Нали това питам! Мислите ли, като пишете?Имах кола, купена на старо от официален дилър. Беше на 64 324 км и 5,5 годишна. По чисто съвпадения я продадох след точно 10 години (купих я на 14.06.2010 и я продадох на 14.06.2020), а на километражът показваше 221 438 км. 2 пъти пътувах Монреал-Ванкувър-Монреал с нея, плюс още няколко пътувания по 1000+ км. Сметни(елементарна математика е) какъв ми е бил средният пробе ...
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе вие сериозно ли по 5, 6000... Реално моя пробег е между 15 до 20 хиляди като да, ходя по планините уикенда. Но рядко градско. Една кола нормално се движи в България межди 5, до 11000 хиляди освен ако не стои като паметник пред блока
  • #11
    //// ( преди 2 години )
    Едната ми кола е закупувана нова от България. В момента е на 12 години и 148000 реални. Другата я закупих на 15 години и със сервизна история в Италия. Не по книжка, а по официално представителство, след справка в самото представителство. На 15 години беше на 189000 км реални. И е истина това, което казват колегите по долу. Средно колите се карат по около 15 до 20000 на година макс. Ако е в повече, това са служебни коли.
  • #10
    до 10 ( преди 2 години )
    Това че е среден пробег не означава че всички карат по толкова - има едни дето карат по 2-3к и още толкова които карат 25-30к. За служебна кола е нормално да прави по 20+к на година. А познай кои идват в България. Търкаляни, давени, горяли и служебни. Защото ги взимат на безценица. Не случайно мобиле бг средните цени (включващи доставка и печалба) са по-ниски от ниските в Германия. Колите които наистина са карали по 10-15к км и са гледани по предписание дори след гаранцията струват доста пари.
fallback
Последни