IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли професионален пилот да спре по-бързо от ABS?

Вижте поредното доказателство за полезността на технологиите (ВИДЕО)

Колко ефективни са електронните системи за сигурност и наистина ли помагат на шофьорите? Този въпрос често предизвика спорове, които един професионален автомобилен състезател се опита да разреши.


Mazda ABS


Британецът Скот Менсъл, които има собствен YouTube-канал - Driven Media, се зае да разбере дали един наистина добър шофьор може да спре автомобил по-бързо от компютър с антиблокираща спирачна система (ABS). И резултати от опитите му са категорично в полза на новите технологии.

Оказа се, че системата ABS е изключително полезна за всички шофьори. По време на тестовите пробези спирачният път на Mazda MX-5 с активиран ABS е средно 34,73 метра с отклонение по-малко от един метър. Първоначално обикновен шофьор получи шанс да опита късмета си, като най-добрият му резултат беше 39 метра. Той обаче успя едва на третия от пет опита, докато реалния живот обикновено не получаваме втори шанс. Първият му опит беше 45 метра, а средната му стойност за петте беше 42,66 метра - със 7,93 метра повече от ABS.



След това зад волана седна Менсъл, който се опита да победи технологиите. Както при обикновения шофьор, първият му опит беше по-лош, отколкото с ABS. Спирачният път беше 40 метра. Втория път Мансъл успя да подобри резултата си, а най-добрият му резултат от петте опита беше 37,5 метра, което пак е по-зле от средното постижение с ABS – 34,73 метра. И това е доказателство, че хората все още не могат да се сравняват с електрониката, когато става въпрос за аварийно спиране.

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ABS ( преди 5 месеца )
    Съпротивлението при претъркаляне е по голямо от съпротивлението при приплъзване.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Най-ефективното спиране се получава на ръба на блокирането, т.е. малко преди да задейства ABS->->-> Най-ефективното спиране е малко след точката на блокиране, където гумата все още се върти, но вече хлъзга. И на теория е така, и на практика(виж как влизат в завоите на MotoGP и защо нямат гуми след 15 обиколки по 2км).
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Cobra ( преди 5 месеца )
    Добро спиране се получава при помпане на ***, за кола без ABS или с неработещ такъв. Практически съм установил много добро спиране на хлъзгав път и съм предотвратявал удар по този начин. Противно на интуитивното очакване най-силно спиране се усеща в момента на отпускане на *** при помпането.
  • #6
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Cobra ( преди 5 месеца )
    Целта на ABS не е бързо спиране. Хората масово не са наясно.Името означава Anti-Lock Break System. Целта на ABS е да не блокират колелата при натискане на спирачката. По този начин колата остава управляема. При блокиране колелата се плъзгат вместо да се търкалят и колата става неуправляема.Най-ефективното спиране се получава на ръба на блокирането, т.е. малко преди да задейства ABS. Но това практически няма как да го уцели човек.И още нещо - произнася се Ей Би Ес.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Зависи от автомата, ако гледаме някой 20+ годишен или евтин (глупав) с преобразувател, или робот с 1 съединител, е съвсем възможно и да превключиш по-бързо от него. Но при всичко малко по-модерно няма място за сравнение.
  • #4
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Смех ( преди 5 месеца )
    Тапакабългарин още спори че човек превключвал по бързо от автоматика даже навремето пред блока се смееха който твърди обратното а кифлите и те се хилеха като шматки.Тапотата по тия земи никога няма да се свърши.Щял бай Пешо да спре по бързо от компютара
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Перфектното спиране е на ръба на сработване на абс-а. Но това е трудно постижимо, особено в стресова ситуация. Та абс-а ти гарантира много добро спиране.
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Освен ако не става дума за abs на дачия. По старичките 5-7 годишни дачии не знам какво са има слагали, но определено abs-а им не работеше добре и тогава не разчитането на него беше правилната стратегия при внезапно спиране.
  • #1
    5 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Вярно ли този японски "спортен" съд за пране спира за 35 м? Явно дори на "спортните" си коли Маздъ пести от спирачки...