fallback

MG4 може да бъде първият наистина масов електромобил в Европа

Хечбекът с компактни размери и достъпна цена вече е на път към Стария континент

От известно време чакаме електрическите превозни средства да постигнат ценови паритет с автомобилите с изкопаеми горива. В момента електромобилите все още са доста по-скъпи и това доведе до твърдения, че те просто са играчки за богатите, които показват добродетели, а не следващото поколение личен транспорт. Това обаче може да се промени, съобщава Forbes, като посочва и колата, която има шанс да извърши истинска революция на пазара в Европа.

Първата партида от автомобили MG4, известни като Mulan в Китай, вече пътува за Стария континент. Това е хечбек, който има шансове да се превърне в семейния електрически модел, чакан от европейците. Преди няколко години изглеждаше, че Tesla ще пусне достъпен електромобил, но явно американците, поне за момента, са оставили на заден план разработката на кола на ток за 25 000 долара.

Вместо това, очевидно Китай ще бъде страната, която първа ще намали разходите за електрификация. Въпросът е коя марка ще бъде водеща, а отговорът изглежда е MG. Този бранд е добре познат във Великобритания, където историята му започва през 20-те години на миналия век. Извън Обединеното кралство марката MG e известна със своите типично британски открити спортни коли от 60-те и 70-те години.

Когато компанията MG Rover фалира през 2005 г., китайската Nanjing Automotive придоби нейните марка и фабрика. След това тя стана собственост на SAIC Motor през 2007 г., като MG продължи да сглобява коли във Великобритания, но това приключи през 2016 г. Сега всички превозни средства на MG се правят в Китай, като постепенно марката се насочва към електромобилите, в които вижда начин за възстановяване на позициите си на световните пазари.

Нейният първи модел, изцяло задвижван на ток, беше MG ZS EV – SUV-автомобил на висока цена, който се предлага и във версия Long Range. Той беше последват от MG5 EV – едно от първите електрически комбита на пазара (много по-достъпно от Porsche Taycan Sport или Cross Turismo). То също има версия с увеличен пробег. Колата, която Европа чака, обаче, не е нито SUV като MG ZS EV, нито семейно комби като MG5 EV.

Въпреки че SUV-моделите са най-продаваните в Европа, както и в САЩ, компактните автомобили все още си остават „колите на народа“, като са най-подходящи за европейската градска среда. На Стария континент все още има много такива превозни средства - Ford Fiesta и Focus, Vauxhall/Opel Corsa, VW Polo и Golf, както и Toyota Yaris. Тези автомобили имат място за петима пътници, като стават дори за превозване на по-големи товари, когато задните седалки бъдат свалени.

Точно такъв е и форматът на MG4, който в момента си проправя път към Европа. Засега не са обявени всички спецификации на модела, но е известно, че той ще се предлага с батерия с капацитет 51 или 64 кВт/ч, които осигуряват пробег от 350 или 450 км. Моторите са съответно 168 и 201 к.с., което ще позволи ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди.

Нито една от тези спецификации не отличава MG4 от вече пуснатите на пазара Volkswagen ID.3 или Cupra Born. Ключовата разлика е в цената, която може да бъде решаваща, ако бъде комбинирана с дълга гаранция и приемливо качество. Твърди се, че цените на MG4 ще започват от 25 000 лири (29 000 евро), което е истинско постижение. В момента най-евтинито Renault Zoe стартира от 32 000 лири (38 000 евро), Nissan Leaf започва от 29 000 лири (34 000). Базовият Volkswagen ID.3 е още по-скъп - 36 195 лири (42 500). И ако тези цени се потвърдят, то MG4 може да се окаже отлично предложение.

Правейки MG4 още по-интересен е фактът, че това е първата кола на MG на неговата модулна мащабируема платформа. Тя поддържа батерии с капацитет до 150 кВт/ч, което би позволило пробег от 800-1000 км. Това няма да е MG4, но показва големите амбиции на марката. Факт е, че електрическите автомобили на MG не са перфектни. Тяхната информационно-развлекателна система, макар и подобрена при последните модели, още е далеч от лидерите в индустрията. Възможностите за свързаност са ограничение, но пък пазарът търси именно достъпни електромобили, така че MG4 е стъпка именно в тази посока.

fallback
  • #6
    до 2 ( преди 2 години )
    Какво му е евтиното? До скоро еС4 беше 65к лв. А това китайче, за което не знаем много е 60к. И докато отворят представителства извън Англия, какво да правим? Също от тази 50кВч батерия ще имаш реално използваеми 45. Т.е. около 200-250 км извън градско. При положение че за 45к взимаш доста добре оборудван хеч/комби в С сегмент който ти покрива всички нужди. Ще кажеш ама електричката вози без пари. Ако имаш гараж да, иначе. 15-20лв/100 за зарядни. Срещу 20-35 бензин. 15к доста време ще ги избиваш
  • #5
    1Q ( преди 2 години )
    Чичо Гошо знае газчицата е еко. А това че гори масло и антифриз, не е от значение. Еко са новите коли, другите с унищожен ресурс няма как да са.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Подобна кола с нормален двигател си карам и цената и повече от 2 пъти по-ниска когато я взех нова, сега ако искам да пестя ще и сложа газова и пак ще еко и е въпроса на време и за нас да поскъпне тока в пъти за съжаление.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Революцията наистина ще започне ако докарат 800 км пробег на тази цена.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    И това е скъпо, нали така? Карайте си колите на 40 години, но не в градовете.
  • #1
    svd ( преди 2 години )
    Евро и американските производители сами са си виновни, че строиха заводи в Китай, Те това, чакаха. Наготово откраднаха технологии, които костваха на немци, американци и японци почти 1 век труд и иновации...
fallback
Последни