Пазарът на градска въздушна мобилност е далеч от бурното развитие на автомобилния, но все по-често се появява информация за работа в тази посока. Поредното такова доказателство е съобщение на китайското подразделение на Volkswagen Group за изработването на eVTOL - V.MO.
Това е прототип на електрически напълно автономен пилотиран самолет с възможност за вертикално излитане и кацане, предназначен за четирима пътници и багаж на разстояние до 200 км с едно зареждане.
Според прогнози на специалисти градският въздушен транспорт ще се превърне във важен пазарен сегмент в областта на мобилността в бъдеще. През 2020 г. Volkswagen Group стартира проект за въздушна мобилност в Китай, като първата фаза е насочена към местни клиенти с възможности, които преследват иновативни технологични изживявания, създавайки нова концепция за пътуване от висок клас.
Прототипът се основава на съществуващи решения за автономно шофиране и технология за батерии, за да създаде мобилност с нулеви емисии. Прототипът е проектиран като луксозна конфигурация X-wing с дължина на крилото 11,2 м и размах 10,6 м, осем ротора за вертикално излитане и кацане и две витла за хоризонтално задвижване.
Volkswagen Group допълнително ще оптимизира плана чрез няколко кръга полетни тестове през втората половина на тази година, а подобреният прототип ще премине тестов полет с по-висок стандарт в края на лятото на 2023 г.
Пазарът на градска въздушна мобилност се развива, а същността е използването на въздушното пространство за транспорт на къси и средни разстояния на ниска надморска височина в големите градове и между тях тип такси. В Китай развитието на тази област ще облекчи задръстванията и ще играе важна роля в бъдещия градски и междуградски транспорт.
Наскоро компаниите Hyundai Motor Group и Rolls-Royce Holdings (авиационното подразделение) подписаха меморандум за съвместна работа, като се обединиха в създаването на екологични, електрически и водородни двигатели за пътнически летателни апарати.