"Подиграваме се на руските коли, но те поне произвеждат нещо, а не като нас": това е един от най-честите коментари във форума на Automedia.bg. Повечето българи все още живеят със схващането, че страната ни е на опашката в автомобилните технологии. Дори онези, които са чували за бурния ръст на сектора на автомобилните компоненти у нас, го свързват най-вече с кабели, тапицерии за седалки и други относително нискотехнологични производства. Действително те доминираха в първите години, когато автомобилният сектор в страната тепърва прохождаше. Но днес ситуацията е коренно различна. България е сред европейските лидери в създаването на високотехнологични компоненти за автомобилната индустрия - софтуер, сензори, блокове за управление, тоест нещата с най-висока добавена стойност. Почти няма модерен европейски автомобил без високотехнологични решения, разработени в София. По този повод Bulgaria ON AIR THE INLFIGHT MAGAZINE разтоваря с Константин Конов, генерален директор на Robert Bosch в България. Automedia помества част от интервюто, а пълния текст можете да прочетете тук.
10 въпроса към Константин Конов, Robert Bosch България (ГАЛЕРИЯ):
"Точно така е. В момента се разработват системи, така наречените FOTA - firmware over-the-air, които биха позволили човек да си ъпгрейдва, примерно, мощността на двигателя така, както в момента си добавя платен канал по телевизията. Поръчвате си за уикенда увеличение на мощността с 50 конски сили, да кажем. Това увеличава разхода и износва двигателя, а и вероятно струва скъпо, така че не ви трябва за дълъг период. Искате да го ползвате за два дена, след което си връщате стария firmware, с обичайния режим на работа. Това е технология, която вече се разработва и вероятно скоро ще бъде внедрена в серийно производство.
Една от основните посоки на развитие е точно тази: колата вече да не е затворена система, която след напускането на завода почти не може да бъде променяна, а да се превърне в динамична система. Което може да носи и допълнителни приходи".