Френският производител Citroen е известен с някои от най-комфортните автомобили, създавани някога. Въпреки че спря поставянето на легендарното хидропневматично окачване на своите модели, компанията разработи нова технология, която е подчинена изцяло на комфорта при возене. И тя дебютира при новия флагман на марката C5 X.
Всъщност, plug-in хибридният вариант на C5 X е единственият Citroen, който се предлага стандартно със системата „Advanced Comfort Active Suspension“. Тя запазва двойните хидравлични възглавници, които се срещат и при други модели на марката, но ги комбинира за първи път с електронно управление на амортисьорите. От Citroen твърдят, че благодарение на това новият им флагман предлага „несравним комфорт в своята категория“, въпреки че не е ясно за кой сегмент точно става дума.
В публикуваното от производителя видео можем да видим C5 X да преминава през различни видове неравности, да спира рязко и да прави високоскоростни маневри, подобни на „Лосовия тест“. Мекотата на окачването е очевидна, като автомобилът се справя дори в екстремни ситуации. Всяко от четирите колела се управлява независимо, като разчита на набор от сензори (четири сензора за вертикално положение и три сензора за скорост на колелата), анализиращи пътните условия, за да може електронният блок за управление да определи оптималната конфигурация на амортисьорите в реално време.
Системата работи с три режима – нормален, комфортен и спортен. Първите две са сходни при шофиране под 50 км/ч, но имат различна настройка при по-високи скорости, давайки приоритет на управлението (в Citroen наричат това „пътуване с вълшебно килимче“). Третият режим – Sport, е по-подходящ за енергично шофиране, въпреки че този термин не изглежда много подходящ за подобен автомобил.
Самият Citroen C5 X е базиран на уголемена версия на платформата EMP2, която се споделя с фастбек-кросоувъра Peugeot 408 и с Peugeot 508. Plug-in хибридният вариант е оборудван с 1,6-литров двигател с турбокомпресор и един електромотор, като съвкупната им мощност е 225 к.с. Тя се предава към предната ос чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,9 секунди. Батерията с капацитет 12,4 кВт/ч осигурява пробег само на ток от 50 км. Снимки и видео: Citroen